از خطرات سانروف خودروها برای کودکان چه می‌دانید؟

از خطرات سانروف خودروها برای کودکان چه می‌دانید؟


شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که برای اجاره خودرو بدون راننده مایل باشید خودروهایی را اجاره نمایید که بیشتر سانروف هستند و در فصل گرم سال ممکن است در جاده یا خیابان سانروف را باز کنید حال هنگامی‌که کودکی هم در کنار شما باشد ممکن است سر و یا دست خود را از آن بیرون بیاورد. ما در این مقاله می‌کوشیم این‌بار درباره ی خطرات سانروف برای کودکان به شما اطلاعاتی بدهیم پس تا پایان لطفاً مارو همراهی بفرمایید.امروزه یکی از امکانات دوست‌داشتنی اجاره کنندگان خودرو سانروف می‌باشد که اکثراً در خودروهای مدل‌بالا و لوکس این آپشن را مشاهده می‌کنید. این‌که سانروف چگونه حسی به راننده و سرنشینان می‌دهد بحثی جداگانه است اما از لحاظ ایمنی و سلامت سرنشینان بیشتر بحث خواهیم کرد تا در هنگام اجاره خودرو بدون راننده به مشکلی برنخورید و بتوانید از خودروی موردنظر و استفاده بهینه ببرید.مطمئنا هیچ خانواده‌ای دوست ندارد کودک خود صدمه‌ای به آن وارد شود پس بهتر است قبل است اقدام به اجاره خودرو حادثه ناگوار رقم بخورد.

از دلایل اصلی خطرات سانروف برای کودک می توان به موارد زیر اشاره کرد:


ترمزهای ناگهانی؛مواجه شدن پرتاب کودک به خارج از خودرو :
شما عزیزان هنگامی که قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید و به مسافرت و یا گردش روزانه می‌پردازید باید نکات مهمی را در هنگام رانندگی مخصوصاً با خودروهای سانروف دار بدانید؛ ازجمله این نکات که قوانین رانندگی هم به شمار می‌آید هنگامی است که سرنشینان در خودرو نشسته‌اند و یکدفعه به‌صورت ناگهانی راننده ترمز شدیدی میگیرد سرنشینان به سمت جلو پرتاب می‌شوند. قانون کمربند ایمنی چند سالی است که در بین مردم توجیه شده و انجام می‌شود اما زمانی‌که کودکی از سانروف بیرون آمده باشد در اثر این ترمز شدید به بیرون پرتاب و یا حداقل به لبه ی جلویی سانروف می‌خورد.بهتر است قبل است تحویل خودروی اجاره‌ای تمامی نکات لازم را از کارشناسان شرکت اجاره خودرو آراد سیر پرسیده تا در هنگام رانندگی با خودروهای سانروف دار دچار مشکل نشوید.

لایی کشیدن و حرکت‌های ناگهانی منجر به پرت شدن کودک از سانروف می‌شود :


همان‌طور که همه می‌دانند حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌دهد شما عزیزان هم باید در زمان اجاره خودرو بدون راننده بسیار با احتیاط و بادقت رانندگی نمایید تا جان خود و خانواده را از خطرات این‌گونه حفظ نمایید. مثلاً ممکن است با یک حرکت ناگهانی در اتوبان هم مانع تصادف شوید و هم اگر کودک از سانروف بیرون باشد به بیرون پرتاب شود و حادثه ناگوار را رقم بزند.برای رخ ندادن چنین حوادثی بهتر است اگر خودروی مدل‌بالا اجاره کرده‌اید کودک همراه خود از سانروف بیرون نرود.
دلیل دیگری که خبر از خطر سانروف برای کودک می‌دهد بسته شدن نابهنگام سانروف و هم‌زمان گیر کردن وی می‌باشد:
البته این اتفاق احتمال بسیار کمی دارد اما همان‌طور که هر قطعه‌ای از خودرو ممکن است با خرابی روبه‌رو باشد، نباید فراموش کرد که جان عزیزانمان مهم‌تر از یک لحظه لذت است.

در پایان باید متذکر شد که قطعا اکثر افراد با این‌گونه سوانح آشنایی دارند اما پیشگیری از حوادث خیلی بهتر از درگیر شدن با آن است.در کل بیرون آمدن کودک از سانروف شاید برای لحظه‌ای لذت‌بخش باشد اما واقعیت امر این است که خودرویی که حرکت می‌کند ممکن است خطرات زیادی را به‌همراه داشته باشد پس والدین موظف هستند هنگام اجاره خودرو بدون راننده و یا اجاره خودرو با راننده فرقی نمی کند؛ در زمان سفرهای طولانی درخواست صندلی کودک را هم داشته باشند تا از بغل کردن کودک و همین‌طور بیرون آمدن از سانروف به‌شدت جلوگیری شود.کارشناسان شرکت اجاره ماشین آراد سیر به شما عزیزان توصیه می‌کنند در هنگام اجاره خودرو بدون راننده اگر کودکی همراه شما هست حتما یادآور شوید تا به‌صورت رایگان از خدمات صندلی کودک و غیره بهره‌مند شوید تا از حوادث غیر مترقبه پیشگیری نمایید.شما عزیزان برای اطلاع از قیمت و شرایط اجاره خودرو بدون راننده و یا اجاره خودرو با راننده در تهران و شهرستان می‌توانید به سایت آراد سیر مراجعه نمایید و تمامی مطالب لازم اعم از قیمت‌ها را در آن‌جا مطالعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *