امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو

امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو کدامند؟ آیا شما با این امور آشنایی دارید؟ آیا می دانید اجاره خودرو چه قوانین و مقرراتی دارد؟ امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو به اموری گفته می شود که شما جهت اجاره کردن هر نوع خودروی باید تمامی آن ها را مرحله به مرحله طی کرده و طبق آن اقدام به اجاره خودرو کنید. یعنی شما در چارچوب همین مقررات است که مجاز به اجاره خودرو خواهید بود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی امور مربوط به اجاره خودرو بپردازیم.

امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو

در مقدمه گفتیم که امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو به اموری گفته می شود که شما باید تمامی آن ها را طی کرده تا بتوانید خودرو مورد نظرتان را اجاره کنید. این امور به طور معمول توسط شرکت های اجاره دهنده مشخص می شود و افرادی که قصد اجاره خودرو را دارند، مطابق با آن به شرکت‌ های اجاره دهنده مراجعه و خودرو مورد نظرشان را اجاره می کنند.

به عبارت دیگر رعایت قوانین و مقررات مربوط به اجاره خودرو باید به طور کامل انجام شود و شما باید پایبند به این قوانین و مقررات باشید، در غیر این صورت قادر نخواهید بود که خودرو مورد نظرتان را اجاره کنید.

خودروها امروزه به دو صورت با راننده و بدون راننده در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند که هر کدام شرایط و ویژگی‌ های خاص خودشان را دارند و شما می توانید با توجه به نوع کاری که قرار است انجام دهید و استفاده ای که از خودرو دارید آن را به صورت با راننده یا بی راننده اجاره کنید. پس از اتمام زمان قرارداد نیز موظف هستید این خودرو را به همان شکلی که تحویل گرفته بودید به شرکت تحویل دهید.

برخی از امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو

برخی از امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو که شما مطابق با آن باید جهت اجاره کردن خودرو مورد نظرتان اقدام کنید، به شرح زیر می باشد.

  1. پرداخت ودیعه

نخستین اقدامی که جهت اجاره خودرو باید انجام دهید، این است که مبلغی ودیعه را به شرکت‌ های اجاره دهنده پرداخت کنید. این مبلغ مطابق با قیمت به روز و تمام شده خودرو مورد نظر می باشد و تا زمان تحویل دادن خودرو در نزد شرکت باقی می ماند. بنابراین اگر شما نتوانید مبلغی معادل با قیمت تمام شده خودرو را پرداخت کنید، نمی‌ توانید خودرو را اجاره کنید.

  1. پرداخت چک و سفته

علاوه بر ودیعه شما باید چک و سفته معتبر را نیز به شرکت پرداخت کنید که این چک و سفته نیز تا زمان تحویل دادن خودرو نزد شرکت ها خواهد ماند. برخی از شرکت ها نیز از شما چک و سفته کارمندی درخواست می کنند که در هنگام اجاره کردن خودرو حتماً باید چک و سفته داشته باشید.

برخی از امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو

  1. رسیدن به سن قانونی

اگر به سن قانونی ۱۸ سالگی نرسیده باشید اجازه رانندگی کردن با خودروهای اجاره‌ ای را ندارید. البته این گزینه مربوط به اجاره خودرو بدون راننده می باشد و اگر خودرو شما با راننده باشد، محدودیت سنی ندارید.

  1. داشتن گواهینامه

داشتن گواهینامه نیز مانند سن قانونی برای افرادی که قصد دارند خود را بدون راننده اجاره کنند الزامی می باشد، در غیر اینصورت نخواهید توانست خودرو مورد نظرتان را اجاره کنید. اما اگر قصد شما اجاره خودرو با راننده باشد، مشکلی در این خصوص ندارید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تنها داشتن این موارد برای خودرو کافی نیست و شما باید خودرویی را که اجاره می کنید حتماً مراقبت‌ های لازم را داشته باشید تا بتوانید اتومبیل را با همان شرایطی که تحویل گرفته اید به شرکت  تحویل دهید.

نتیجه گیری

در این قسمت ما موضوع امور مربوط به قرارداد اجاره خودرو را مورد بررسی قرار دادیم، قوانین و مقررات اجاره کردن خود را برای شما عنوان کردیم و گفتم که جهت اجاره کردن هر نوع خودرویی باید امور مربوط به قرارداد را انجام داده و طبق قوانین و مقررات اداری پیش بروید، در غیر این صورت نمی توانید خودرو مورد نظرتان را اجاره کنید.

اگر این مطالب برای شما مفید و موثر بوده است جهت اطلاعات دقیق تر در این خصوص به سایت آراد سیر مراجعه کنید. سایت آراد سیر می تواند در این خصوص شما را راهنمایی کند و اطلاعات بیش تری را در اختیارتان قرار دهد.همچنین خدماتی چون اجاره خودرو با راننده و اجاره ماشین عروس و غیره را نیز ارائه می هد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *