بررسی خودروهای الکتریکی ایرانی و شرایط اجاره خودرو

بررسی خودروهای الکتریکی ایرانی و شرایط اجاره خودرو


بااینکه خودروی برقی آن‌هم ایرانی کمی دیرتر نسبت به دنیا ساخته شد اما می‌توان گفت خودروهای برقی که در کشور ایران درحال ساخت هستند نشان از کوشش خودروسازان داخلی دارد و تاکنون توانسته‌اند در این زمینه خوش بدرخشند. شرکت اجاره خودرو آراد سیر در این مقاله به پروژه خودروهای برقی ایرانی می‌پردازد تا اگر قصد اجاره ماشین دارید با این نوع خودروها بیشتر آشنا شوید لطفاً تا پایان مارا همراهی بفرمایید.
در دنیایی که خودروسازان اروپایی و آمریکایی پیش به سوی ساخت خودروهای الکتریکی می‌روند و بستر را برای پاکیزه‌تر شدن محیط‌زیست انجام می‌دهند ایران هم از این کشورها مستثنی نبوده و سعی می‌کند تا چند سال اخیر بر تعداد خودروهای الکتریکی بیفزاید.تا جایی‌که دیگر از خودروهای بنزینی و گازوئیلی دیده نشود.پیش‌بینی می‌شود اجاره خودرو ؛ خودروهای برقی هم به‌وفور درخواست شود.البته با وجود تحریم و مسائلی از این قبیل بسترهای لازم برای رونق و گسترش ساخت خودروهای برقی در ایران کمی با سختی روبه‌رو است.

یکی از خودروهای برقی ایرانی که اولین‌بار درباره ی آن صحبت شد خودرویی به نام آریانا بود که با طراحی زیبای ایرانی شناخته شد.اوایل سال ۸۱ از پرحاشیه ترین خودروهای برقی می‌توان به آریانا اشاره کرد که به دلیل جعلی بودن برخی از اسناد سازنده آن محاکمه شد و نتوانست به تولید خود ادامه دهد خودرویی که از آن صحبت می‌شود شارژ باتری آن ضعف مدت‌زمان شش‌تا ۸ ساعت انجام می‌شد و سرعت ۰ تا ۱۰۰ آن ثانیه معرفی‌شده بود.
دومین خودروی برقی که در سال‌های ۸۰ توسط دانشجویان خواجه‌نصیر طوسی رونمایی شد خودروی قاصدک بود که ترکیبی از خودروهای ایرانی پراید و تیبا ساخته‌شده و روانه بازارهای ایرانی گردید.برای اجاره خودرو بدون راننده خودروهای برقی به دلیل این‌که با باتری شارژ می‌شوند و نیازی به گیربکس ندارند به‌صرفه بوده‌اند خودروی قاصدک هم از جمله این موارد است که با شارژ باتری تا ۹۰ کیلومتر می‌توان با آن رانندگی کرد سرعت این خودرو تا ۱۲۰ کیلومتر هم شناخته‌شده است.یکی دیگر از مدرن‌ترین خودروهای برقی که توسط ایرانیان ساخته شد و هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد خودروی کوادرا که توسط دانشجویان قزوینی ساخته شد. این خودروهم دونفره بوده و تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌توان با آن رانندگی کرد.برای اطلاع از شرایط اجاره خودرو بدون راننده و یا اجاره خودرو با راننده می‌توانند به سایت آراد سیر مراجعه کرده و از قیمت خودروهای الکتریکی مطلع شوید.خودروی برقی دیگر که به معرفی آن می‌پردازیم نوعی پراید برقی است که در کرج طراحی و از آن رونمایی شده به همین خاطر نام آن را البرز نامیده‌اند.

این خودروی برقی با جعبه‌دنده‌ای که دارد ۵۳ اسب‌بخار می‌سوزاند و تقریباً شارژ باتری آن ۲ ساعت طول می‌کشد.فراموش نشود که در خودروهای برقی ترمزهای استانداردی تعبیه می‌شوند که از ایمنی خوبی برخوردار هستند.خودروهای برقی برای اجاره خودرو بدون راننده گزینه مناسبی هستند مثلاً در مواقعی که برای انجام کارهای روزانه در تهران و یا شهرستان به این خودروها نیاز پیدا کردید می‌توانید با کارشناسان شرکت هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و خودرو را تحویل بگیرید.با اجاره خودرو با راننده برای مواقعی که ترانسفر فرودگاه و یا اجاره ماشین عروس نیاز پیدا کردید می‌توانید از خودروهای برقی بهره ببرید. خودروی برقی دیگر ساینا نام دارد که از سال ۱۳۹۶ صنعت خودروسازی کشور در پی آن شد تا خودروی برقی دیگری را بسازد و روانه بازار کند.در واقع این خودرو با مشارکت دانشگاه خواجه‌نصیر و خودروسازی بلژیکی انجام‌شده است. خودروی ساینا بنزینی در بین مردم ایران طرفدار پیدا کرده‌است و مدل برقی آن‌هم تا حدودی توانسته بین علاقه‌مندان به خودروهای برقی جایی داشته باشد.

خودروی رانا برقی هم از دیگر پروژه‌های ساخت ایران‌خودرو است که در سال‌های ۹۰ از آن رونمایی شد. رانا برقی دارای ۱۲۰ اسب‌بخار و گشتاوری ۲۲۰ نیوتن‌متر شارژ خود را از جعبه‌دنده به چرخ‌ها می‌رساند توان و سرعت این خودرو ۱۴۰ کیلومتر معرفی‌شده است و این یعنی عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به‌جای می‌گذارد معمولاً شارژ این‌گونه خودروها که با باتری کار می‌کنند تخمین زده‌شده است که تا ۲۲۰ کیلومتر را می‌تواند بپیماید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *