بنزین خودرو و نکاتی که باید رعایت کنیم (1)

فهرست مطالب

بنزین خودرو و نکاتی که باید رعایت کنیم

بنزین خودرو چه کارکردی دارد؟ چگونه می توانیم بهترین کارایی را از بنزین خودرو داشته باشیم؟ چگونه می توانیم مصرفی بهینه برای بنزین خودرو ایجاد کنیم؟ چه زمانی اقدام به زدن بنزین خودرو کنیم؟ مهمترین نکات در خصوص بنزین خودرو چیست؟ آیا بنزین خودرو خطرناک است؟ در جایگاه پمپ بنزین خودرو به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

بنزین خودرو همان سوختی است که خودرو به واسطه آن شروع به حرکت می کند. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که بنزین برای خودرو چیزی شبیه به خون برای انسان است. خودرو نمی تواند بدون داشتن بنزین شروع به حرکت کند. از این رو شما ناچار هستید به صورت متناوب و با تمام شدن سوخت خودروی خود سراغ پمپ بنزین خودرو بروید و سوخت خودروی خودتان را تکمیل کنید. این نکته ای بسیار مهم است که باید به آن توجه داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که بنزین خودرو هم به سلامت خودروی شما مربوط است و هم به جیب شما. از این رو شناخت برخی نکات و راهکارهایی در خصوص بهتر زدن بزنین و شرایط یک بنزین خودرو مناسب می تواند کمک بزرگی از نظر وقت و هزینه برای شما محسوب شود.

شاید برای شما تعجب آور باشد که زدن بنزین هم برای خود شرایطی دارد و می تواند در نگهداری خودروی شما و رانندگی که با آن دارید تاثیر گذار باشد. همین مسئله باعث شده است بسیاری قید استفاده از خودروی شخصی خودشان را بزنند و به جای آن از امکاناتی مانند اجاره خودرو بدون راننده استفاده کنند.

بنزین خودرو و نکاتی که باید رعایت کنیم (3)
بنزین خودرو و نکاتی که باید رعایت کنیم (3)

بنزین خودرو در چه شرایطی بهترین بهره وری را دارد؟

بنزین خودرو به عنوان یکی از مهمترین عوامل سلامتی خودرو محسوب می شود. آن چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که اساسا بنزینی که در جایگاه های بنزین خودرو وجود دارد چندان مرغوب نیستند. حتی شما با زدن بنزین خودرو سوپر نیز نمی توانید مطمئن شوید که بنزین استفاده شده کاملا سالم و بدون آشغال است. بر اساس این مفهوم به چند نکته مهم در خصوص بنزین خودرو باید توجه کرد.

اول این که شما نباید بگذارید نشانگر بنزین خودروی شما کمتر از نصف برسد و یا خط آخر خود را رد کند. به نوعی پیش از آن که چراغ بنزین خودروی شما روشن شود به پمپ بنزین بروید. دلیل اول این موضوع این است که اساسا آشغال هایی که همراه بزنین وارد باک خودروی شما شده به صورت ته نشین در انتهای باک قرار می گیرد. زمانی که شما قصد دارید تا انتهای بنزین خودتان را استفاده کنید در واقع این آشغال ها وارد سیستم احتراق خودروی شما می شود و عملا این سیستم را دچار مشکل های عدیده می کند. دلیل دوم بر این موضوع این است که اساسا زمانی که مقدار بنزین در باک خودرو کاهش پیدا می کند بدین معنی است که هوا در باک بیشتر می شود. با افزایش هوای باک میزان تبخیر بنزین بیشتر می شود و این یعنی زودتر از آن چیزی که فکر می کنید باک بنزین شما خالی می شود. بنابراین اگر پیش از آن که بنزین خودرو شما کمتر از نصف شود به پمپ بنزین بروید هم سلامت خودروی شما تضمین می شود و هم این که بنزین بیشتری می توانید مصرف کنید و این به نفع جیب شما خواهد بود.

مسئله دیگری که تقریبا به همین موضوع مربوط است این است که اگر هنگام ورود به پمپ بنزین متوجه شدید که تانکر سوخت رسانی در جایگاه حضور دارد و مشغول تخلیه سوخت است از زدن بنزین صرف نظر کنید. در واقع با ورود مایع سوخت به مخزن اصلی آشغال های ته نشین شده در مخزن جا به جا می شود و می تواند از طریق نازل بنزین وارد باک خودروی شما شود. بنابراین در چنین مواقعی از پمپ بنزین خارج شوید. همه این موارد نشان می دهد که بنزین خودرو نیز شرایط مخصوص خود را دارد. حال به نظر شما با وجود چنین شرایطی بهتر نیست از امکانی مانند اجاره خودرو با راننده استفاده کنیم؟ در واقع در این حالت همه چیز از جمله بنزین خودرو  شرایط آن به خود راننده و شرکت اجاره دهنده خودرو مرتبط است.

بنزین خودرو و نکاتی که باید رعایت کنیم (2)
بنزین خودرو و نکاتی که باید رعایت کنیم (2)

بنزین خودرو را جدی بگیرید.

بنزین خودرو درست مانند خون است. اگر خون انسان سالم و پاک باشد باعث می شود بدن انسان سلامت بهتری داشته باشد. همین موضوع در خصوص بنزین خودرو صادق است. بنابراین تا جایی که ممکن است سعی کنید هر از گاهی از بنزین سوپر برای خودروی خودتان استفاده کنید. این بزنین از اکتان مناسبی برخودار است و می تواند بهره وری خودروی شما را چند برابر کند.

نکته مهم دیگر در خصوص کارکرد بنزین خودرو این است که  سعی کنید در زمان هایی که دمای هوا در کمترین میزان خود قرار دارد بنزین بزنید. در واقع در این مواقع مانند ابتدای صبح بنزین تراکم بیشتری پیدا می کند و شما می توانید با هزینه ای کمتر مقدار بنزین بیشتری به باک خودرو وارد کنید. این موضوع می تواند برای جیب شما بسیار مهم و تاثیر گذار باشد. بنابراین برنامه خودتان را به نحوی تنظیم کنید که صبح زود یا انتهای شب سراغ زدن بزنین بروید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که پر کردن باک بنزین تا انتها کار چندان درستی نیست. این موضوع دو عیب بزرگ دارد. اول این که باعث می شود فیلتر کنیستر ( مسئول تبدیل بخار بنزین به مایع بنزین ) کارایی خود را از دست بدهد. همچنین در چنین شرایطی نازل بنزین عملکردی برعکس نشان می دهد و به جای این که بنزین وارد باک شما کند بنزینی اضافی را از باک شما به مخزن باز می گرداند. این در حالی است که شما هزینه آن را پرداخت می کنید!

اما به نظر شما بهتر نیست به جای همه این موارد سراغ مفهومی مانند اجاره خودرو بروید؟ در واقع این مفهوم به شما کمک می کند که به واسطه آن از شر فکر کردن به بنزین خودرو و سایر شرایط نگهداری خودرو راحت شوید. این کاری است که شرکت هایی مانند آراد سیر بر عهده دارند. شما به واسطه این شرکت می توانید نسبت به اجاره انواع خودرو اقدام کنید.  در واقع این شرکت به شما امکان اجاره ماشین عروس ، اجاره ماشین لوکس، اجاره ماشین مسافرتی و خانوادگی و … را به راحتی می دهد. تنها کافی است یک بار این مسئله را امتحان کنید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *