درباره ی آلایندگی یاعدم آلایندگی خودروهای الکتریکی بیشتر بدانید

درباره ی آلایندگی یاعدم آلایندگی خودروهای الکتریکی بیشتر بدانید:


در این مقاله شرکت اجاره خودرو آراد سیر می‌کوشد درباره خودروهایی که با موتور الکتریکی کار می‌کنند و این سوال پیش می‌آید که آیا این نوع خودروها آلایندگی دارند یا خیر؟ جواب این گونه سوالهاو بررسی اجاره خودرو از نوع خودروهای برقی و خودکار را در ادمه خواهیم داشت لطفا اگر قصد اجاره ی این‌گونه خودروها را دارید تا پایان مارا همراهی بفرمایید.امروزه در جامعه ی کنونی خودروهای برقی هم از استقبال مردم برخوردار شده اند به‌گونه‌ای که کشورهای پیشرفته روزبه‌روز بر رونق ساخت خودروهای الکتریکی می‌افزایند و روانه بازارهای جهانی می‌کنند. درنتیجه خودروهای برقی نسبت‌به خودروهای بنزینی بهتر می‌باشند.در واقع می‌توان گفت این خودروها به وسیله نیروی مغناطیسی فعالیت می‌کنند و هیچ سوختی را مصرف نمی‌کنند که این مزیتی بی‌نظیر به حساب می‌آید.

اما سوال پیش می‌آید که آیا خودروهای الکتریکی واقعاً آلایندگی دارند یا خیر ؟

در پاسخ به این سوال ابتدا باید به بررسی خودروهای برقی بپردازیم تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف در ساخت این خودروها به پاسخ سوال افراد برسیم. در تحقیقاتی که خودروسازی تویوتا انجام داده‌اند سازندگان خودروهای برقی معتقدند این‌گونه خودروها به محیط‌زیست بسیار کمک خواهد کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور این موضوع روشن و مبرهن خواهد شد. اگر با پیشرانه‌ی الکتریکی خودرو آشنایی داشته باشید می‌دانید که قسمت مهم از یک موتور و دیگری انرژی در خودروهای برقی تشکیل شده است.اما آهن ربایی را در نظر بگیرید با دوسر مغناطیسی SوN هنگامی‌که این دو قطب یکدیگر را دفع کردند الکتریسیته را به وجود می‌آورند که به چرخ‌های خودرو متصل شده و انرژی را به آن وارد می‌کند.در واقع انرژی الکتریکی خود را از باتری گرفته و به وسیله ی آن شارژ می‌شود مانند خودروی بنزینی که با بنزین روشن می‌شود.بیشتر خودروی الکتریکی را ساده و ابتدایی توضیح دادیم تا با این خودروها آشنا شوید.برای اجاره ماشین و اطلاع از قیمت این‌گونه خودروها می‌توانید به سایت آراد مراجعه کرده و تمامی مطالب لازم را مطالعه کنید.

آلایندگی که توسط باتری در خودرو تعبیه‌شده درون موتور می‌سوزد و به بیرون انتقال نمی‌یابد بخاطر همین آلایندگی ایجاد نمی‌کند. حال می‌پردازیم به انواع باتری‌های خودرو و معرفی آن‌ها:
باتری نیکل متال هیدریدی؛ و باتری‌های سرب اسیدی وباتری یونی :
باتری سرب اسیدی زودتر از دیگر باتری ها کشف شد و در خودروهای الکتریکی استفاده شد که قسمت مهم این باتری از اسید سرب تشکیل‌شده است.باتری نیکل متال هم پس از باتری سرب کشف شد که در سال ۲۰۰۰ در خودروهایی مانند تویوتا و هوندای الکتریکی تعبیه شد.این نوع باتری از الکترودهای هیدروژنی ماده‌ای را در خود ذخیره می‌کنند و پس‌از شارژ الکترون‌ها آلیاژی را تبدیل به انرژی می‌کند.و آخرین باتری یعنی باتری یونی که بیشتر در خودروسازی استفاده می‌شود همچنین برتری فوق‌العاده‌ای نسبت‌به دیگر باتری‌ها دارد.همان‌طور که از نامش پیداست این باتری از یون تشکیل‌شده که بین دو الکترود حرکت می‌کند و از خود انرژی تولید می‌کند.

این‌که باطری‌ها چگونه واکنش از خود نشان می‌دهند و فرآیند روشن‌شدن موتور خودرو را به سرانجام می‌رسانند بسیار پیچیده و طولانی است اما ما سعی کردیم در این مقاله به‌صورت خلاصه‌وار و ساده طرز کار خودروهای الکتریکی را که نسبت‌به خودروهای بنزینی برتری دارند بیان کنیم شاید برای اجاره خودرو نیاز دیده شود که آلایندگی کمتری به محیط‌زیست وارد شود.البته این نکته را فراموش نکنید که خودروهای بنزینی در مقابل آلایندگی که زیاد مصرف می‌کنند انرژی کمتری می‌سوزانند و به اکثر خودروهای الکتریکی انرژی فراوانی به دلیل درون‌سوز بودن مصرف می‌شود.نصب خودروهای قدیمی و آلوده کم‌کم باید از چرخه ی طبیعت حذف و یا از بین بروند چراکه در جهان و به‌ویژه در ایران به محیط‌زیست هرچقدر کمک کنیم به خودمان برمی‌گردد. پس با اجاره خودرو؛ از خودروهای الکتریکی و برقی می‌توانید در این عرصه قدمی بزرگ بردارید.اکنون خودروهایی مانند تویوتا ؛ پورشه هیوندا توانسته‌اند در صنعت خودروهای الکتریکی قدمی مثبت بردارند که تویوتا یاریس از جمله خودروهای الکتریکی موجود در شرکت اجاره خودرو آراد سیر می‌باشد؛ می‌توانید با اجاره خودرو بدون راننده از این خودروی الکتریکی جذاب بهره ی لازم را ببرید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *