رانندگی در شب (3)

فهرست مطالب

رانندگی در شب و نکاتی که باید رعایت کنید

رانندگی در شب چه نکاتی دارد؟ مهمترین رانندگی در شب کدام موارد است؟ چرا رانندگی در شب خطرناک است؟ مهمترین خطرات رانندگی در شب چیست؟ آیا تعداد تصادفات در رانندگی در شب افزایش پیدا می کند؟ آیا رعایت نکات مربوط به رانندگی در شب ضروری است؟ برای رانندگی در شب چه کارهایی باید انجام دهیم؟ رانندگی در شب چه مزایا و معایبی دارد؟

رانندگی در شب از جمله سخت ترین کارهایی است که هر فردی می تواند انجام دهد. در واقع بسیاری از رانندگان رانندگی در شب را دوست ندارند و برای آن ها سخت است که دست به این کار بزنند اما عده ای دیگر نیز وجود دارند که عاشق رانندگی در شب و آرامش آن هستند. در واقع رانندگی در شب مزایا و معایب خاصی دارد.

مهمترین مزیت رانندگی در شب این است که شب ها تعداد تردد در جاده ها کاهش پیدا می کند و راننده می تواند با خیال بهتری رانندگی کند. در واقع رانندگی در شب آرامش خاصی دارد که بسیار به دنبال این آرامش هستند. اما در کنار این مزیت مهم، معایب بسیاری را می توان برای رانندگی در شب در نظر گرفت.

به طور کلی رانندگی در شب خطرات بسیار زیادی دارد. عمده این خطرات ناشی از خواب آلودگی راننده می باشد. در واقع به سبب این که شب زمان استراحت انسان محسوب می شود خواسته یا ناخواسته از توانایی و دقت راننده در شب کاسته می شود و بدن او در حالت نیمه آماده قرار می گیرد. همین مسئله باعث می شود که سرعت تصمیم گیری و اجرا در مواقع حساس کاهش پیدا کند و این مهمترین عامل تصادفات در شب محسوب می شود. در بسیاری از موارد نیز دیده شده است که راننده به طور کامل پشت فرمان به خواب رفته است. از طرف دیگر یکی از مهمترین خطرات رانندگی در شب چراغ خودروهای دیگر است.

نکته ای که وجود دارد این است که در شب غالبا فضا تاریک است. زمانی که ماشینی از رو به رو می آید این چراغ آن است که می تواند چشم راننده را اذیت کند و به نوعی باعث کور شدن لحظه ای آن شود. از طرف دیگر برخی از رانندگان از چراغ های قوی تری استفاده می کنند که خطر این بخش را افزایش می دهد. ولی شما می توانید با اجاره خودرو با راننده عملا از رانندگی در شب فرار کنید.

رانندگی در شب (2)
رانندگی در شب (2)

رانندگی در شب و نکات مهم آن

رانندگی در شب نکات و ترفندهای بسیاری دارد. بسیاری از این ترفند ها بر اساس تجربه به دست می آید. بنابراین صرف خواندن این مقاله و ده ها مقاله دیگر عملا نمی توان ادعا کرد که رانندگی در شب را یاد گرفته اید. اولین نکته مهمی که شما باید در خصوص رانندگی شبانه رعایت کنید، سلامت خودروتان است. در واقع شما باید پیش از رانندگی در شب بخش های مختلف خودرو را بازرسی کنید. مسلما مهمترین این بخش های چراغ های خودرو است. یادتان باشد که چراغ ترمز شما یکی از مهمترین عوامل نجات دهنده محسوب شود. در واقع چراغ های خودرو بیش از آن که نقش روشن کننده جاده را داشته باشند نقش اطلاع دهندگی دارند. یعنی به خودروهای دیگر موقعیت شما را اطلاع می دهد. در شب رانندگان بر اساس همین نور چراغ ها ( جلو یا عقب ) شما را می بینند. بنابراین حتی اگر بتوانید بدون چراغ رانندگی کنید، این را یادتان باشد که از دید سایر رانندگان پنهان هستید و این می تواند موقعیت خطرناکی برای شما و دیگران ایجاد کند.

یکی دیگر از نکات مهم رانندگی در شب تنظیم آینه در حالت شب است. در واقع اگر دقت کرده باشید آینه اصلی ( آینه داخل کابین ) دارای یک دستگیره کوچک است. این دستگیره کوچک آینه را در دو حالت روز و شب قرار می دهد. آینه در حالت روز تصویر پشت خودرو را به صورت کامل منعکس می کند. اگر در شب بر اساس همین حالت رانندگی کنید نور خودروهای عقبی دقیقا به چشم شما خواهند تابید و این مسئله می تواند باعث کاهش تمرکز شما در رانندگی شود. اما زمانی که آینه را در حالت شب قرار می دهید شما انعکاسی از تصویر پشت خواهید داشت که نور چراغ به صورت مستقیم به چشم شما نخواهد تابید. این ها موضوعاتی است که در هر رانندگی از جمله رانندگی در حالت اجاره خودرو بدون راننده باید به آن توجه داشت.

رانندگی در شب (1)
رانندگی در شب (1)

رانندگی در شب و مهمترین نکته ای که باید آن را بدانیم

رانندگی در شب نکات بسیار زیادی دارد. در واقع شما باید در نظر داشته باشید که خطرات در شب پنهان هستند و کمتر خودشان را پیش از وقوع نشان می دهند. از این رو شما باید با حواسی جمع تر از روز رانندگی کنید. نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از رانندگان از دخانیات پشت فرمان استفاده می کنند. با وجود این که این مسئله از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی جرم انگاری شده است، اما باید قبول کرد که چنین اتفاقی به غلط در جامعه جریان دارد. بنابراین اگر اهل دخانیات هستید و به سادگی پشت فرمان این کار را انجام می دهید باید توجه داشته باشید که هنگام رانندگی در شب دست به این کار نزنید. در واقع نور حاصل از سوختن سیگار در شب کاری نزدیک به کار لیزر انجام می دهد. بنابراین می تواند به سادگی دید شما را تا حد زیادی مختل کند. این مسئله نکته بسیار مهم و قابل توجهی است که بسیاری از آن غافل هستند.

این ها مجموعه نکات مهمی بود که شما در رانندگی خود باید به آن ها توجه داشته باشید. حتی اگر شما دست به اجاره خودرو می زنید باید دقت کنید که مسئول رانندگی این خودرو با شماست و شما بدون هیچ کم و کاستی باید به آن عمل کنید. البته شرکت های معتبری مانند آراد سیر امکان استفاده از خودرو با راننده را فراهم کرده اند. بنابراین این راننده است که مسئول شناخته می شود و شما نیز به راحتی می توانید از امکانات خودرو لذت ببرید. این امکانی است که در انواع حالات اجاره ماشین از جمله اجاره ماشین عروس و … وجود دارد و شما می توانید به سادگی از آن بهره ببرید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *