روکش صندلی خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟ (3)

فهرست مطالب

روکش صندلی خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟

روکش صندلی خودرو چیست؟ روکش صندلی خودرو چه کارکردی دارد؟ چگونه می توانیم بهترین روکش صندلی خودرو را انتخاب کنیم؟ مهمترین نکات انتخاب روکش صندلی خودرو چیست؟ چند نوع روکش صندلی خودرو داریم؟ مهم ترین نکاتی که در انتخاب و خرید روکش صندلی خودرو باید توجه داشته باشیم چیست؟ انواع روکش صندلی خودرو کدام است؟ مهمترین ویژگی های روکش صندلی خودرو چیست؟

روکش صندلی خودرو در دسته ابزار و وسایل جانبی خودرو محسوب می شود. یعنی شما بدون خرید و داشتن روکش صندلی خودرو ( غیر فابریک ) می توانید از خودرو خودتان به راحتی استفاده کنید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که روکش صندلی خودرو نقش محافظ از صندلی ها را بر عهده دارد. در واقع راننده و مالک خودرو با اهدافی مانند تغییر دکوراسیون داخلی خودرو و یا تغییر روکش های قدیمی و از کار افتاده صندلی از این روکش ها استفاده می کند. بنابراین روکش صندلی خودرو عمدتا کارکرد زیبایی و محافظت از صندلی ها را دارد. اما سوالی که وجود دارد این است که کدام روکش صندلی خودرو می تواند کارایی بهتری برای ما داشته باشد؟ در واقع ما چگونه می توانیم بهترین روکش صندلی خودرو را پیدا کنیم؟ کدام نوع روکش صندلی خودرو می تواند برای خودروی ما مناسب باشد؟ این ها سوالاتی است که می خواهیم به آن ها بپردازیم. اما پیش از آن باید بدانید که خودروهای جدید دنیا به نوعی طراحی شده اند که همگی از بهترین روکش ها استفاده کرده اند. بنابراین شما با اجاره خودرو بدون راننده می توانید سوار بر خودرو هایی شوید که از بهترین روکش صندلی خودرو بهره برده است. این اتفاقی است که می تواند برای هر کسی جذاب باشد.

روکش صندلی خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟ (2)
روکش صندلی خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟ (2)

روکش صندلی خودرو چرمی یا پارچه ای

روکش صندلی خودرو انواع مختلفی در بازار دارد. بنابراین اولین سوالی که در انتخاب و خرید روکش صندلی خودرو باید به آن توجه داشته باشیم این است که کدام نوع از این روکش ها می تواند برای ما مناسب باشد؟ به شکل سنتی در بازار دو نوع روکش چرمی و پارچه ای وجود دارد. هر کدام از این روکش ها مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

در واقع در دید اول اینگونه به نظر می رسد که روکش های چرمی شاید اولویت اول برای انتخاب محسوب شود. اما این چیزی نیست که بتوان ساده آن را بیان کرد. در واقع هر کدام از این روکش ها شرایط و خصوصیات خاص خودشان را دارد. از این رو شما باید بر اساس نیاز خود دست به انتخاب بزنید.

به طور کلی روکش های چرمی براق تر هستند و زیبایی بیشتری را به بیننده القا می کنند. همچنین این روکش ها در برابر کثیفی به خصوص مایعات مقاومت خوبی دارند. اما این تمام ماجرا نیست. چرم به خوبی می تواند دما را به خود جذب کند. از این رو در روزهای گرم سال شما با روکش هایی داغ و در روزهای سرد با روکش هایی به سردی یخ مواجه خواهید بود. این موضوع می تواند راننده و سرنشینان را تا حدودی اذیت کند.

اما روکش های پارچه ای شرایط دیگری دارند. این روکش ها براق نیستند و از نظر ظاهری شاید شبیه به روکش های معمولی به نظر برسد اما مسئله ای که وجود دارد این است که مقاومت بسیار بیشتری نسبت به روکش های چرمی دارند. همچنین در روزهای سرد و گرم سال روکش های پارچه ای احساس بهترین به راننده و سرنشین القا می کنند. این نکته بسیار مهمی است که می تواند در انتخاب روکش صندلی خودرو بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین توجه کنید که تمیز کردن روکش صندلی خودرو پارچه ای کار ساده ای نخواهد بود.

نکته ای که وجود دارد این است که شما با اجاره خودرو با راننده عملا از انتخاب و خرید روکش صندلی خودرو معاف می شوید. چرا که همه این ها وظایف شرکت اجاره دهنده خودرو خواهد بود و شما در این بین قرار نیست کاری انجام دهید. در واقع تنها کار شما تکیه دادن بر این روکش ها و لذت بردن از آن هاست.

روکش صندلی خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟ (1)
روکش صندلی خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟ (1)

روکش صندلی خودرو و نوع جدیدی از آن

روکش صندلی خودرو به جز مدل های چرمی و پارچه ای انواع دیگری نیز دارد. به طور کلی به جز مدل چرمی و پارچه ای نوعی دیگر از روکش صندلی خودرو در بازار وجود دارد که به مدل پارچه چرمی شهرت دارد. در واقع این نوع از روکش صندلی خودرو مخلوطی از دو نوع چرمی و پارچه ای است.

به نوعی این روکش از دو نوع چرم  و پارچه در طراحی استفاده کرده است. در محل های نشستن و اتصال بدن انسان با صندلی از پارچه و سایر نقاط از چرم طراحی شده است. این نوع طراحی عملا باعث شده است که نقاط ضعف پارچه و چرم در کنار یکدیگر پوشش داده شود و عملا بهترین عملکرد برای روکش صندلی خودرو ایجاد شود. اما مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اساسا این نوع روکش های صندلی مخصوص خانواده هایی با فرزند کوچک نیست. به نوعی این روکش ها همان اشکال بزرگ روکش های پارچه ای را دارند. این روکش ها عملا زمانی که کثیف شوند به سختی تمیز می شوند و می توانند بسیار دردسر آفرین باشند. از طرف دیگر روکش های چرمی سر و صدای زیادی دارند و همین مسئله می تواند باعث شود که بسیاری دوست نداشته باشند که اساسا از روکش صندلی خودرو استفاده کنند! نظر شما چیست؟ شما کدام یک از این روکش های صندلی را دوست دارید امتحان کنید؟

آراد سیر به عنوان یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات خودرویی ( اجاره انواع خودرو ) به مسئله روکش صندلی خودرو توجه بسیاری داشته و دارد. در واقع این شرکت به خوبی می داند که در اجاره خودرو مسئله زیبایی اهمیت دارد. به نوعی شما با اجاره انواع ماشین مانند اجاره ماشین عروس دوست دارید شبی زیبا و به یاد ماندنی برای خود ایجاد کنید. این کاری است که روکش صندلی خودرو می تواند بخشی از آن را برای شما انجام دهد. در واقع اگر روکش صندلی کثیف یا پاره باشد عملا از ارزش خودرو کم می کند. این ها نکاتی بود که باید در خصوص این مسئله به آن اشاره می کردیم.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *