رینگ خودرو نکات مهم برای تعویض آن (3)

فهرست مطالب

رینگ خودرو نکات مهم برای تعویض آن

رینگ خودرو چیست؟ رینگ خودرو چه کارکردی دارد؟ آیا تعویض رینگ خودرو الزامی است؟ چه زمانی نیاز به تعویض رینگ خودرو پیدا می کنیم؟ مهمترین فاکتورهای تغییر رینگ خودرو چیست؟ در تغییر رینگ خودرو به چه مواردی باید توجه کنیم؟ مهمترین نکاتی که باید در تعویض رینگ خودرو بدانیم چیست؟ انواع رینگ خودرو در بازار کدام است؟

 رینگ خودرو یکی از قطعاتی است که خودرو برای حرکت به آن نیاز دارد. در واقع این رینگ ها هستند که وزن اصلی خودرو را به کمک تایرها تحمل و مدیریت می کنند. رینگ ها معمولا به جز در مواقعی که آسیب ببینند نیاز به تعویض ندارند. بنابراین بر خلاف بسیاری دیگر از قطعات خودرو عمر مفید رینگ ها بسیار طولانی است و می تواند برابر با عمر خودرو باشد. از این رو بسیاری از کسانی که صاحب خودرو هستند یک بار هم سراغ تعویض یا تغییر رینگ خودرو نمی روند. اما پس چرا رینگ خودرو با طرح ها و شکل های مختلفی در بازار وجود دارد و تعداد تعویض آن نیز کم نمی باشد؟ مهمترین مسئله ای که در اینجا می تواند به عنوان علت این موضوع بیان شود، زیبایی است. در واقع رینگ هایی که خودروسازان به خصوص خودروسازان داخلی از آن ها استفاده می کنند یکنواخت و به نوعی خسته کننده هستند. از طرف دیگر در دنیایی که خودروسازان از رینگ های آلومینیومی هم عبور کردند همچنان برخی از خودروهای داخلی از قالپاق استفاده می کنند. همین مسئله باعث شده است که بسیاری از صاحبان خودروهای داخلی خودشان دست به کار شوند و این ضعف عجیب در طراحی و زیبایی را پوشش دهند.

در واقع وقتی شما با اجاره خودرو بدون راننده می توانید سوار بر خودروهایی شوید که زیبایی خاص و چشم نوازی دارد و بسیاری محو تماشای رینگ های آن می شوند، بسیاری به این فکر می کنند که چرا رینگ خودرو خودشان را عوض نکنند و تا حدودی پا جای پای این بزرگان خودروسازی بگذارند. از این روست که بازار رینگ خودرو در ایران نسبتا داغ است و بسیاری دست به تعویض و تغییر آن می زنند.

رینگ خودرو نکات مهم برای تعویض آن (2)
رینگ خودرو نکات مهم برای تعویض آن (2)

رینگ خودرو و انواع آن در بازار

رینگ خودرو در بازار ایران انواع مختلفی دارد، در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که رینگ خودرو بر اساس نوع ماشین و سلیقه مشتری به انواع مختلفی تقسیم می شود. از نظر جنس می توان گفت که عمده ترین رینگ های داخل کشور رینگ های آلومینیومی است. همچنین با کمی جست و جو خرج پول بیشتر می توانید انواع رینگ های فولادی را در بازار پیدا کنید. همچنین برای برخی از خودروها انواع رینگ پلاستیکی نیز تولید شده است. نکته ای که شما برای تعویض رینگ خودرو باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی این رینگ ها به صورت وارداتی هستند و تا به امروز رینگ تولید شده داخل کشور وارد بازار نشده است. از طرف دیگر ممکن است شما نام های مختلفی را در خصوص این رینگ ها در بازار بشنوید. اما باید حواستان باشد که درصد رینگ های تقلبی و حتی جوش خورده در بازار بسیار زیاد است و اگر در این خصوص مهارتی ندارید بهتر است از کسی کمک بگیرید.

اما اگر بخواهیم رینگ خودرو را از نظر ساختار بررسی کنیم این رینگ ها به دو دسته یک تکه و چند نکته تقسیم می شوند. رینگ خودرو یک نکته رینگی است که به صورت یکباره قالب گیره و ساخته شده است. مسلما این رینگ ها از دوام و استحکام بسیار خوبی برخوردار است و البته هزینه بالاتری نیز دارد. اما رینگ های چند تکه رینگ هایی هستند که قطعات مختلف آن به صورت جداگانه قالب گیری شده و در نهایت به یک دیگر مونتاژ می شود. این رینگ ها دوام کمتری دارند و برای رانندگی در جاده های ناهموار کاملا نامناسب است. زیرا اگر کیفیت مونتاژ به اندازه قابل قبولی نباشد در چنین جاده ای می شکند و می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

همچنین رینگ خودرو از نظر کاربری به انواع ساده ( فابریک ) و اسپرت تقسیم می شود. نوع ساده یا فابریک در واقع رینگ هایی است که بر اساس استاندارد هر خودرو طراحی و ساخته می شود. به طور مثال اگر خودروی شما کوییک باشد شما باید از رینگ با سایز 14 استفاده کنید. اما رینگ های اسپرت، همان رینگ هایی که در خودروهای لوکس و البته مسابقه ای استفاده می شود رینگ هایی هستند که یک تا دو سایز از سایز استاندارد خودرو بزرگ تر است. این رینگ ها زیبایی خاصی دارند و حتی سواری را کمی بهتر می کند. این چیزی است که بسیاری با اجاره خودرو با راننده آن را می توانند تجربه کنند.

رینگ خودرو نکات مهم برای تعویض آن (1)
رینگ خودرو نکات مهم برای تعویض آن (1)

رینگ خودرو و نکات مهمی که باید بدانید

رینگ خودرو با وجود این که به نظر قطعه ای چندان مهمی از نظر تعویض به شمار نمی رود اما می تواند برای سلامت خودرو و سرنشینان بسیار تاثیرگذار باشد. سوالی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که آیا تعویض رینگ خودرو با یک رینگ اسپرت منطقی است یا خیر؟

به طور کلی اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که خودروهای لوکس و گران قیمت دنیا به صورت کارخانه ای دارای این رینگ های اسپرت هستند. یعنی همه چیز برای آن ها به شکل استاندارد تعبیه شده است. نکته دوم این است که جاده هایی که این خودروها برای آن طراحی شده اند عملا جاده های استانداری هستند و مانند ما با چاله ها و دست انداز های عجیب و غریب رو به رو نمی شوند. در واقع یکی از مهمترین مشکلاتی که رینگ خودرو اسپرت در ایران دارد همین دست اندازها می باشد. مسئله دیگر این است که شاید راهبری خودروی شما با رینگ خودرو اسپرت بهتر شود اما آیا می دانستید این کار می تواند سیستم تعلیق خودروی شما را به طور کلی نابود کند؟

به جای همه این کارها اگر شما دوست دارید سواری با رینگ خودرو اسپرت را تجربه کنید چرا سراغ اجاره خودرو نمی روید؟ در واقع شما با اجاره انواع ماشین مانند اجاره ماشین عروس ، اجاره ماشین های روز و گران قیمت دنیا و … از لذت سواری بهترین خودروهای دنیا لذت ببرید. یک بار سراغ آراد سیر بروید. پشیمان نمی شوید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *