قانون اجاره خودرو برای شرکتهای اجاره دهنده و مشتری به چه صورتی است؟

قانون اجاره خودرو برای شرکتهای اجاره دهنده و مشتری به چه صورتی است؟

مشتری حتما باید قبل از اینکه ماشین را اجاره کند به  این شرایط حتما توجه کند.

کسی که قصد اجاره خودرو را دارد حتما باید تمام قرار داد را قبل از اجاره ماشین بخواند و تمام شرایط کرایه خودرو را درنظر بگیرد وموقع اجاره ماشین تمام موارد خودرو در قرار داد نوشته شده باشد.

در قرار داد حتما باید تاریخ و ساعت تحویل خودرو و زمان و ساعت برگرداندن ماشین توسط مشتری نوشته شده باشد.

ماشین را قبل از تحویل از لحاظ فنی و بدنه چک کنید و در قرار داد شرایط ماشین حتما نوشته شود.

حتما قبل از تحویل خودرو و امضا کردن قرار داد شرایط ماشین را به دقت بررسی کنید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید.

از موارد بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید داشتن بیمه بدنه و بیمه شخص ثالت است پس حتما  قبل از اجاره خودرو این موارد را چک کنید.

در زمان اجاره ماشین به بنزین دقت کنید چون که زمان عودت ماشین بنزین باید به همان مقداری باشد که زمان تحویل ماشین بوده است.

زمانی که ماشین را تحویل دادید حتما جریمه آن را بعد از 2 هفته پرداخت کنید چون که در صورت دوبل شدن جریمه هزینه آن بر عهده مشتری میباشد.

حتما پلاک ماشین را به خاطر بسپارید چون که ممکن است که در جایی احتیاج به پلاک خودرو داشته باشید و در صورت نداشتن پلاک با مشکل روبرو شوید.

در زمانی که ماشین در اختیار شما است در صورت بروز هر گونه خرابی حتما با شرکت اجاره دهنده خودرو تماس بگیرید تا مشکل شما بر طرف شود اگر مشتری بدون هماهنگی اقدام به تعمیر خودرو بکند شرکت هیچگونه مسیولیتی در قبال هزینه های انجام شده توسط شما ندارد.

به هیچ عنوان خودرویی که اجاره کرده اید را تحویل شخص دیگری ندهید در ان صورت شرکت اجاره خودرو میتواند قرار داد را فسخ کند و حق گرفتن ضرر و زیان را دارد.

قصد اجاره خودرو ارزان دارید؟

شرکتهای اجاره ماشین چه قانون هایی در قبال مشتری دارند؟

بر اساس شرایط داخل ایران شرکتهای اجاره خودرو بدون راننده مبلغی را به عنوان دپوزیت از مشتری خود میگیرند و زمانی که مشتری ماشین را صحیح و سالم تحویل داد مبلغ گرفته شده برگردانده خواهد شد.

تمام هزینه های تعمیر و سرویس نگهداری و بیمه ماشین بر عهده شرکت اجاره خودرو میباشد .

زمانی که مشتری ماشین را اجاره کرده به هر دلیلی ماشین خراب شود شرکت موظف به تهیه ماشین جدید میباشد و باید خودرو جدید در اختیار مشتری قرار دهد.

در قرار دادی که تنظیم شده مشتری باید خودرو را صحیح و سالم نگهداری کند و در صورتی که هر گونه آسیبی به خودرو برسد مشتری باید تمامی خسارت ماشین را پرداخت کند.

بعد از پایان قرار داد مشتری موظف است که  خودرو اجاره ای را برگرداند و در صورت تاخیر در برگرداندن ماشین شرکت میتواند درخواست هزینه اضافه بکند.

همکاران ما موظف هستند در صورت بروز هرگونه مشکل چه خرابی ماشین چه تصادف مشتری را به صورت 24 ساعته پشتیبانی و راهنمایی کنند.

نظافت ماشین در زمان عودت ماشین به عهده مشتری میباشد ور اگر بعد از پایان مدت اجاره ماشین بدون راننده نظافت ماشین انجام نشده باشد شرکت میتواند هزینه کارواش را از مشتری بگیرد.

قوانین اجاره خودرو و تمامی مواردی که باید بدانید

قوانین اجاره خودرو

مبلغ جریمه در موقع اجاره خودرو بر عهده چه کسی است؟

همان طور که میدانید مسیولیت جریمه ماشین بر عهده راننده میباشد و اگر شما خودرو را اجاره کرده اید هزینه خلافی ماشین هم بر عهده مشتری میباشد . البته تخلف ممکن است فقط مادی نباشد و ممکن است استفاده از مشروبات الکلی تصادف حمل مواد مخدر و غیره باشد که تمامی مسیولیتهای آن بر عهده کسی است که خودرو را اجاره کرده است.

این را هم در نظر بگیرید که جریمه متناسب با خلافی است که مشتری انجام داده و ممکن است با جریمه مالی یا حبس در نظر گرفته شود.

همه این جرایمی که گفته شد بر عهده راننده میباشد و صاحب ماشین میتواند با نشان دادن قرارد داد اجاره خودرو ماشین خود را بدون هیچ گونه مشکلی تحویل بگیرد و تمامی مسیولیتهای ناشی از خلاف کردن با ماشین بر عهده راننده میباشد .

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *