موتور خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (3)

فهرست مطالب

موتور خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟

موتور خودرو چیست؟ موتور خودرو چه کارکردی برای ما دارد؟ چگونه می توانیم از موتور خودرو خود نگهداری کنیم؟ بهترین راه حفاظت از موتور خودرو چیست؟ چگونه می توانیم قدرت موتور خودرو را افزایش دهیم؟ توان موتور خودرو به چه چیزی بستگی دارد؟ آیا نحوه رانندگی در موتور خودرو تاثیرگذار است؟ مهمترین عامل سلامتی موتور خودرو چیست؟ بهترین موتور خودرو برای کدام شرکت است؟

موتور خودرو مهمترین قطعه در هر خودرویی محسوب می شود. یعنی شما در بین تمامی شرکت های خودروسازی و در بین تمام خودروهای تولید شده نمی توانید قطعه ای مهمتر از موتور خودرو را پیدا کنید. هر نوع خودرویی که در جهان تولید می شود همه و همه به موتور وابسته اند. در واقع موتور خودرو به نوعی نقش قلب خودرو را بازی می کند. این مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

نکته مهم دیگری که در خصوص موتور خودرو باید بدانید این است که اساسا تعمیر یا تعویض این قطعه مهم و حساس بسیار هزینه بر است و می تواند هر کسی را ناامید کند. بنابراین تا جای ممکن باید سعی کنید از موتور خودرو خود محافظت کنید و مانع از این شوید که موتور خودروی شما از بین برود و یا دچار خسارت های کلی و مهم شود. بنابراین عملا خرید خودر به نوعی ریسک خرابی موتور را همراه دارد. نحوه نگهداری شما، نحوه مونتاژ موتور، کیفیت ساخت آن ده ها مورد نیز از مواردی است که باید در نگهداری از موتور خودرو در کنار هزینه های احتمالی که برای آن باید انجام داد باعث شده است بسیاری به جای خرید و استفاده از خودروی شخصی سراغ مفاهیم جذاب ترین مانند اجاره خودرو بدون راننده بروند. این مفهوم جدید باعث شده است که عملا ریسک نگهداری و تعمیر خودرو عملا بر عهده شرکت اجاره دهنده خودرو باشد و فرد تنها از امکانات خودرو بهره می برد. آیا این چیز جذابی نیست؟

موتور خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (2)
موتور خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (2)

موتور خودرو و شرایطی که باید رعایت کنید.

موتور خودرو وسیله ای است که نیروی حاصل از احتراق سوخت را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند و آن  بر اساس واسطه های مختلف به چرخ ها می رساند. بنابراین موتور اصلی ترین عامل راهبری یک خودرو محسوب می شود. حال سوال اینجاست که چگونه می توانیم از موتور ماشین خودمان محافظت کنیم.

اولین نکته مهم این است که به موتور خودروی خودتان فشار نیاورید. این نکته ای به نظر ساده است که بسیاری از افراد آن را می دانند. اما چیزی که کمتر کسی می داند این است که چگونه می توان این توصیه را عملی کرد. در واقع آیا می دانید فشار نیاوردن به موتور خودرو به چه معنی است؟ این مسئله چند شرط اصلی دارد. یعنی شما باید چند شرط اصلی را در قبال خودرو رعایت کنید تا به موتور آن فشار نیاد.

اولین و مهمترین شرط گرم کردن موتور خودرو پیش از حرکت است. در واقع شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که قطعات خودرو درست مانند اندام انسان هستند. زمانی می توانند فشار واقعی یک فعالیت را تحمل کنند که باری آن فعالیت آماده شده باشند. این مسئله در خصوص موتور خودرو نیز صادق است. بنابراین شما زمانی که می خواهید برای اولین بار در روز خودروی خودتان را روشن کنید پیش از حرکت بگذارید خودرو چند دقیقا کار کند. در ابتدای کار احتمالا متوجه می شوید که دور موتور خودرو بین یک و نیم تا دو است. تا زمانی به درجا کارکردن خودرو ادامه دهید که صدای بم خودرو از بین برود و دور موتور به یک و زیر یک برسد. همچنین در دقایق اولیه رانندگی حتما سعی کنید با دنده های سنگین حرکت کنید و اجازه دهید تمام قطعات در حرکت نرم شما گرم شوند.

اما به جز این شرط اساسی مهم دیگری برای فشار نیامدن به موتور خودرو وجود دارد و آن رانندگی با دنده مناسب است. در واقع شما باید بر اساس سرعت و توان موتور خود اقدام به تعویض دنده کنید. این موضوع در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک کاملا برطرف شده است. اما برای خودروهای دنده ای این راننده است که باید به این مسئله باید توجه ویژه ای داشته باشد. بنابراین رانندگی با دنده های سنگین در سرعت های بالا و برعکس رانندگی در دور موتور بسیار پایین با دنده های سبک می تواند موتور خودرو را به شدت اذیت کند. همچنین توجه داشته باشید که نگه داشتن خودرو با دنده و کلاچ ( نیم کلاچ کردن ) در مدت زمانی های طولانی می تواند بسیار اثر منفی داشته باشد.

موتور خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (1)
موتور خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (1)

موتور خودرو قلب ماشین شماست.

موتور خودرو مهمترین قطعه هر خودرویی محسوب می شود. سختی حفظ نکات درست رانندگی با خودرو و همچنین شرایط نگهداری خاصی که دارد عملا باعث شده است بسیاری بخواهند از اجاره خودرو با راننده استفاده کنند. در واقع بر اساس این مفاهیم حتی لازم نیست حواستان به نوع رانندگی باشد. علاوه بر این مسئله برای این که موتور خودرو شما همواره سالم باشد باید نسبت به تعویض به موقع قطعاتی مانند فیلتر هوا، روغن موتور و … حساس باشید. همه این موارد در کنار یک دیگر می تواند موتور ماشین شما را سالم نگه دارد.

موتور خودرو علاوه بر سختی هایی که در نگهداری دارد می تواند هزینه بردار نیز باشد. از این رو بسیاری به جای این که بخواهند این ریسک های بیان شده را تحمل کنند سراغ اجاره خودرو می روند. در واقع شرکت های بسیاری در سراسر دنیا با بر عهده گرفتن این ریسک ها و با اجاره ماشین های مختلف عملا سعی می کنند نیاز مشتریان خودشان را در ساده ترین شکل ممکن برطرف کنند. نکته ای که وجود دارد این است که در ایران نیز از این دست شرکت ها وجود دارد. آراد سیر را می توان از معتبرترین شرکت ها در حوزه اجاره انواع ماشین از جمله اجاره ماشین عروس، اجاره ماشین های لوکس و به روز، اجاره ماشین های داخلی و … دانست.

در واقع آراد سیر از جمله شرکت هایی در دنیا محسوب می شود که سعی می کنند بهترین خدمات را با کمترین هزینه ها در اختیار کاربران و مشتریان خودشان قرار دهند. شما به واسطه این شرکت می توانید تجربه ای شیرین از رانندگی و یا استفاده از بهترین خودروهای روز دنیا را داشته باشید.

 

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *