نکات ضروری اجاره ماشین بدون راننده

آیا نکات ضروری اجاره ماشین را می دانید؟ آیا می دانید برای اجاره کردن خودرو چه قوانین و مقرراتی را باید رعایت کنید؟ آیا با شرایط شرکت های اجاره دهنده آشنایی دارید؟ خودروها توسط شرکت های اجاره دهنده به دو صورت اجاره با راننده و اجاره بدون راننده در اختیار افراد قرار می گیرند که افراد می توانند با توجه به شرایط خودشان هر کدام از این دو گزینه را انتخاب کنند که البته هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند و با یک دیگر متفاوت هستند، به همین دلیل نکات اجاره خودرو بدون راننده موضوع بحث امروز ما می باشد.

نکات ضروری اجاره ماشین بدون راننده

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید خودرو را بدون راننده آن اجاره کرده و خودتان رانندگی کنید، باید بدانید که این نحوه اجاره کردن مقررات خاص خودش را دارد که باید شما مطابق با این مقررات اقدام به عقد قرارداد با شرکت های اجاره دهنده کنید. برخی از این مقررات عبارت هستند از:

  1. پرداخت چک و سفته معتبر

وقتی که خودرویی را بدون راننده اجاره می‌ کنید، حتما باید چک و سفته معتبری به شرکت اجاره دهنده پرداخت کنید. این چک و سفته ها تا زمان تحویل دادن خودرو در اختیار شرکت خواهد بود.

  1. پرداخت ودیعه به مبلغ کل خودرو

یکی دیگر از شرایط اجاره خودرو بدون راننده این است که شما باید مبلغی را به عنوان ودیعه به شرکت اجاره دهنده پرداخت کنید که مطابق با مبلغ تمام شده و به روز خودرو مورد نظر خواهد بود. این مبلغ نیز تا زمان تحویل دادن خودرو در نزد موسسه اجاره دهنده خواهد ماند. اما اگر خودرو شما با راننده باشد نیازی به پرداخت این مبلغ نخواهید داشت.

  1. عقد قرارداد

با توجه به ویژگی های خودرویی که اجاره می‌ کنید باید با شرکت اجاره دهنده قرارداد ببندید و مدت زمانی که قرار است خودرو را در اختیار داشته باشید را به شرکت ها بگویید. در هنگام عقد قرارداد معمولا شماره پلاک، رنگ خودرو، نام خودرو، زمان تحویل خودرو، مدت زمان اجاره دادن خودرو، مدل، وضعیت ظاهری و غیره ذکر می شود. اگر کلیه این مشخصات به طور دقیق و کامل در قرارداد درج نشده باشد، قرارداد اتومبیل باطل می باشد. پس به این نکته دقت لازم و کافی داشته باشید.

نکات ضروری اجاره ماشین بدون راننده

  1. اطمینان از سالم بودن خودرو

گاهی اوقات ایجاد یک نقص فنی یا مشکل بسیار کوچک در خودرو اجاره ای ممکن است هزینه های بالا و گزافی را به شما تحمیل کند، به همین دلیل وقتی که قصد دارد خود را پس از عقد قرارداد تحویل بگیرید حتما سالم بودن آن را بررسی کرده و در صورت نیاز از یک کارشناس نیز کمک بگیرید. علاوه بر آن حتماً از موسسه در خصوص اجازه تردد خودرو سوال کنید، چون ممکن است خودرو مورد نظر شما به هر دلیلی اجازه تردد نداشته باشد در این صورت وقتی قصد استفاده از آن را دارید با مشکل مواجه خواهید شد.

  1. تعیین مسئولیت مستاجر و موجر

با وجودی که قوانین و مقررات اجاره خودرو بر عهده شرکت ها می باشد و با توافق شرکت اجاره دهنده و فرد اجاره گیرنده صورت می گیرد با این حال قوانین کلی و عمومی در این خصوص وجود دارد که هر دو طرف باید متعهد به آن باشند، مثلا گاهی اوقات ممکن است در شرایط عادی خودرو شما هیچ گونه مشکلی نداشته باشد، اما به محض استفاده کردن از آن یا استفاده بی رویه خودرو دچار نقص فنی شود. در این صورت هزینه تعمیر خودرو بر عهده فرد اجاره گیرنده خواهد بود.

جمع بندی

با امکان اجاره کردن انواع گوناگون خودرو در شهرهای مختلف امروزه افراد می توانند به راحتی خودرو مورد نظر خودشان را از شرکت های اجاره دهنده تحویل بگیرند که البته با استقبال بی نظیر و خوب رانندگان و مصرف کنندگان نیز مواجه شده است. یکی از شرایط اجاره خودرو اجاره کردن بدون راننده آن می باشد که در این مقاله به بررسی نکات مهم آن پرداختیم.

اگر پس از مطالعه کردن این مطلب با سوال دیگری مواجه شدید می توانید با مراجعه به سایت آراد سیر مقررات و ویژگی های مربوط به اجاره خودرو بدون راننده را مطالعه کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *