نکات ضروری اجاره ماشین برای سفر

آیا می دانید نکات ضروری اجاره ماشین برای سفر چیست؟ آیا تا کنون اقدام به اجاره ماشین برای مسافرت کرده اید؟ اجاره کردن ماشین و توجه کردن به نکات مهم و ضروری آن از جمله مسائلی است که در بسیاری مواقع ممکن است ما را دچار دغدغه ذهنی کند. اگر برای مسافرت یا انجام هر کار دیگری نیاز به اجاره ماشین داشته باشید باید به نکات مهم و ضروری آن نیز توجه کنید. ما در این مقاله قصد داریم نکات ضروری اجاره ماشین برای سفر را مورد بررسی قرار دهیم.

نکات ضروری اجاره ماشین برای سفر

برخی از نکات مهم که هنگام اجاره ماشین جهت مسافرت باید با توجه داشته باشیم، عبارت هستند از:

  1. دقت به محل تحویل دادن خودرو

این که شما ماشین مورد نظر خودتان را از چه مکانی تحویل گرفته‌ اید اهمیت بسیار زیادی دارد و بر مسائل مختلفی مانند هزینه های اجاره کردن تاثیرگذار است. چه قصد مسافرت داشته باشید چه نداشته باشید، فرودگاه ها یکی از معتبرترین و بهترین موسسات و مراکز اجاره دهنده خودرو هستند. قطعاً کلاهبرداری در این مکان ها نیز بسیار کم تر از دیگر مکان ها می باشد، اما این به آن معنا نیست که دقت لازم و کافی در این خصوص را نداشته باشید چون برخی از آژانس ها هزینه های اجاره را با قیمت بالایی دریافت می کنند.

  1. مقایسه کردن شرکت های اجاره دهنده

قبل از آن که خودرو مورد نظر خودتان را اجاره کنید، سعی کنید در این باره تحقیق کرده و آژانس های اجاره دهنده را با یک دیگر مقایسه کنید. بدین‌ ترتیب آژانس مسافرتی و اجاره دهنده ای را انتخاب می کنید که بهترین شرایط را دارد و هزینه های آن کم تر و مقرون به صرفه تری است. می توانید این کار را با بررسی کردن شرکت های اجاره دهنده و مقایسه آن ها با یک دیگر از سایت های مختلفی مانند سایت آراد سیر انجام دهید و قیمت انواع خودروهای لوکس و لاکچری را با یک دیگر مقایسه کرده و سپس خودرو خود را انتخاب کنید که با بودجه، شرایط و زمان شما کاملاً مطابقت داشته باشد.

  1. بررسی کردن جزئیات | اجاره ماشین برای سفر

شاید دسته بندی کردن انواع خودروها در نگاه اول گیج کننده باشد، اما ما می توانیم آن ها را به صورت خودروهای لوکس و لاکچری، خودروهای خانوادگی، اقتصادی، شاسی بلند، شاسی کوچک و غیره تقسیم بندی کنیم. برای این که بتوانید خودروی ایده آل و مناسبی را انتخاب کرده و در طول سفر به مشکلی مواجه نشوید، باید بتوانید به این سوالات پاسخ دهید که مثلاً حداکثر ظرفیت خودروی مورد نظر من چند نفر است؟ حداکثر ظرفیت جهت حمل کردن بار و چمدان چقدر است؟ سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو چطور است؟ آیا خودرو مورد نظر به صورت دنده اتومات است یا دنده دستی؟ این خودرو مجهز به سیستم های سرگرم کننده است؟ اگر شما نتوانید به این سوال ها پاسخ دهید ممکن است پس از اجاره خودرو دچار سردرگمی شده و اجاره خودرو سفر خوبی برای شما نداشته باشد.

  1. امتیازات و تخفیفات

برخی از شرکت های اجاره دهنده امتیازات خاص و ویژه‌ ای را برای مراجعه کنندگان در نظر می گیرند، این تخفیفات و امتیازات می‌ تواند از پک های اقتصادی تا مناسبت های متفاوت باشد. برخی از این شرکت ها اگر بیش تر از ۱۴ روز خودرو را اجاره کرده باشید یک پک اقتصادی را به شما پرداخت می کنند، یعنی شما می توانید هزینه های کم تری را پس از گذشت این مدت زمان به شرکت اجاره دهنده پرداخت کنید.

  1. اطلاع از محدودیت های کیلومتری و سوخت خودرو | اجاره ماشین برای سفر

پیش از آن که کلیه بندهای قراردادتان را امضا کنید، حتما آن ها را با دقت مطالعه کرده و در خصوص محدودیت کیلومتر و سوخت خودرو مورد نظر با شرکت مشورت کنید. وقتی برای اجاره خودرو قرارداد بسته می شود معمولاً در خصوص محدودیت کیلومتر و بنزین نکاتی ذکر شده است. مثلا چون برخی از خودروها دارای محدودیت کیلومتر هستند، بنابراین شما ممکن است جهت مسافرت های طولانی مدت نتوانید از این خودروها استفاده کنید. برخی از خودروها مصرف سوخت بالایی دارد که این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است و می تواند در صرفه جویی کردن هزینه ها به شما کمک کند.

  1. بیمه خودرو

یکی از موارد مهم و اساسی در خصوص اجاره خودروها بیمه آن است. در واقع بیمه نوعی واجب عینی محسوب می شود، چون ممکن است گاهی اوقات حوادث رانندگی در طول سفر برای شما پیش بیاید. اگر خودرو شما بیمه باشد، شرکت اجاره دهنده کلیه خسارت های مربوطه را بر عهده می گیرد.همچنین شما برای اجاره خودرو بدون راننده نیز می توانید به سایت آراد سیر مراجعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *