ای باید آن را رعایت کرد. (2)

فهرست مطالب

نگهداری از خودرو به چه مواردی بستگی دارد؟

نگهداری از خودرو چه فاکتورهایی دارد؟ برای نگهداری از خودرو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ نگهداری از خودرو چه هزینه هایی دارد؟ چگونه می توانیم بهترین حالت نگهداری از خودرو را ایجاد کنیم؟ نگهداری از خودرو چه فوایدی دارد؟ چگونه می توانیم هزینه های نگهداری از خودرو را کاهش دهیم؟

نگهداری از خودرو یکی از مهمترین مواردی است که هر مالک خودرویی باید آن را بداند. در واقع نگهداری از خودرو یک سری اصول عمومی و اختصاصی دارد. شما با رعایت این اصول می توانید بهترین بهره وری را از خودروی خود داشته باشید. به بیان ساده تر رعایت درست نکات نگهداری از خودرو باعث می شود استهلاک خودرو کاهش پیدا کند و این بدین معنی است که هزینه های آتی نگهداری از خودرو کاهش پیدا می کند و علاوه بر آن طول عمر قطعات خود رو نیز بیشتر می شود و این یعنی لذت بیشتر در رانندگی با خودرو.

از این رو در ادامه به برخی از مهمترین نکات نگهداری از خودرو می پردازیم. این نکات جنبه عمومی نگهداری از خودرو دارد. شما علاوه بر رعایت این موارد باید سعی کنید نکات کلیدی نگهداری از خودرو اختصاصی خودروی خودتان را نیز رعایت کنید. از همین ابتدای کار مشخص است که نگهداری از خودرو کار چندان ساده ای نیست. علاوه بر این که شما باید زمان نسبتا قابل توجهی را به این موضوع اختصاص دهید احتمالا باید هزینه ای را برای این موضوع به شکل روتین کنار بگذارید و به این باور برسید که نگهداری از خودرو به شکل صحیح آن مستلزم هزینه نسبتا قابل توجهی است. با ما در ادامه همراه باشید.

ای باید آن را رعایت کرد. (1)
ای باید آن را رعایت کرد. (1)

نگهداری از خودرو وابسته به سرویس های دوره ای است

نگهداری از خودرو نکات عمومی و اختصاصی بسیاری دارد. اما شاید بتوان مهمترین این موارد را سرویس های دوره ای مربوط به خودرو دانست. در واقع شما بهترین خودروی دنیا را هم که داشته باشید باید به شکل دوره ای آن را سرویس کنید. سرویس دوره ای بدین معنی است که برخی از قطعات خودرو باید تعویض شود و خودرو از نظر برخی موارد مانند سیستم های برقی و امکانات رفاهی مورد بررسی قرار بگیرد.

در بسیاری از خودروها، مخصوصا خودروهای داخلی برخی از اشکالات به صورت دوره ای بروز می کند. به طور مثال ممکن است موتور بعد از چند هزار کارکرد دچار مشکل شود و یا قدرت فن کولر کاهش پیدا کند. عمده این اشکالات که به صورت دوره پیدا می شوند معمولا علتی بسیار کوچک و قابل حل است. توجه به این ها در سرویس های دوره ای به عنوان یک اصل اساسی نگهداری از خودرو می تواند باعث شود موتور یا سایر قطعات خودرو آسیب جدی نبینند. به طور کلی گفته می شود که بهتر است هر 5 هزار کیلومتر و یا هر سه ماه یک بار اقدام به سرویس دوره ای کنید. در این سرویس روغن موتور و فیلتر هوا قطعا باید تعویض شود. سایر قطعات خودرو مانند لنت و … نیز بسته به میزان مصرف ممکن است نیازمند تعویض باشند. همه این ها نشان می دهد که مالک یک خودرو مجبور است در سال بین سه تا چهار با به شکل روتین هزینه های مربوط به سرویس های دوره ای را پرداخت کند. هزینه هایی که می تواند کم هم نباشد. همین موضوع یکی از علت های اساسی است که یک فرد اروپایی به جای این که بخواهد خودرو تهیه کند و هزینه های نگهداری از خودرو را پرداخت کند در مواقعی که نیاز به خودرو دارد از امکانی به نام اجاره خودرو بهره می گیرد.

ای باید آن را رعایت کرد. (2)
ای باید آن را رعایت کرد. (2)

نگهداری از خودرو و چند فرمول ساده نگهداری

نگهداری از خودرو محدود به سرویس های دوره ای نمی شود. نگهداری از خودرو مفهومی است که به صورت روزانه و حتی لحظه ای باید آن را رعایت کرد. یکی از مهمترین نکات نگهداری از خودرو گرم کردن موتور خودرو هنگام روشن کردن آن است.

بگذارید ساده تر توضیح دهیم. اگر بعد از چند ساعت یا چند روز قصد استفاده از خودروی خودتان را دارید، بعد از روشن کردن خودروی خود باید به آن چند دقیقه فرصت دهید تا به صورت درجا کار کند. این کار به موتور خودرو این اجازه را می دهد که فرصت گرم شدن پیدا کند. این اصل نگهداری از خودرو باعث می شود که قدرت موتور حفظ شود و به نوعی ماشین به شکل نرم تری کار کند. اگر دقت کرده باشید موتور خودرو اگر سرد باشد آن را روشن کنید دور موتور بین 1.5 تا 2 است. با گرم شدن موتور خودرو این دور موتور به حدود 1 کاهش پیدا می کند. اگر شما این مورد را رعایت نکنید به مرور زمان قدرت موتور کاهش پیدا می کند و آنجاست که باید هزینه ای برای تعمیر موتور خودرو انجام دهید. هزینه ای که فکر نمی کنیم مقدار آن کم باشد.

نکته بعدی این است که تا جایی که می توانید مانع از این شوید که میزان بنزین شما کمتر از یک سوم حجم باک شود. در واقع همیشه پیش از اتمام بنزین و قبل از آن که نشانگر بنزین به خط آخر خود برسد به پمپ بنزین مراجعه کنید. واقعیتی که وجود دارد این است که بهترین بنزین ها هم مقداری ناخالصی همراه خود دارند که در انتهای باک ته نشین می شود. اگر شما بخواهید تا انتها از بنزین خود استفاده کنید این ناخالصی ها وارد سیستم احتراق خودرو می شود و می تواند به سادگی موجب خرابی موتور و سایر اجزای آن شود. این ها ساده ترین نکاتی است که باید در خصوص نگهداری از خودرو آن ها را رعایت کنید.

ای باید آن را رعایت کرد. (1)
ای باید آن را رعایت کرد. (1)

با اجاره خودرو از شر نگهداری از خودرو راحت شوید!

نگهداری از خودرو سخت است؟ اجاره خودرو با راننده و یا اجاره خودرو بدون راننده می تواند گزینه مناسب تری برای شما باشد. شما بر اساس این مفهوم دیگری با موضوعی تحت عنوان نگهداری از خودرو سر و کار نخواهید داشت. در واقع شرکت معتبری مانند آراد سیر خود مسئولیت نگهداری از خودرو را بر عهده می گیرد و تمامی این موارد و سایر موارد اختصاصی مربوط به هر خودرو را رعایت می کند. بنابراین شما با اجاره هر نوع خودرو از جمله اجاره ماشین عروس از شرکت آراد سیر خیالتان راحت است که دیگر قرار نیست هزینه زمانی یا مالی بابت نگهداری از خودرو بپردازید. این موضوع می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد!

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *