چراغ خودرو خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (1)

فهرست مطالب

چراغ خودرو خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چراغ خودرو چیست؟ چراغ خودرو چه کارکردی دارد؟ انواع چراغ خودرو کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین چراغ خودرو را پیدا کنیم؟ مهمترین ویژگی های چراغ خودرو چیست؟ برای انتخاب بهترین چراغ خودرو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ برای نگهداری از چراغ خودرو چه کارهایی باید انجام دهیم؟

چراغ خودرو یکی از مهمترین ابزارها و قطعات خودرو محسوب می شود. در واقع چراغ خودرو مسئول روشن کردن محدوده دید راننده است. بنابراین با کاهش دید راننده به سبب مه گرفتگی و یا کاهش نور محیط این چراغ خودرو است که مسئول بازگرداندن دید مناسب به راننده است. این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که در قانون راهنمایی و رانندگی نیز برای آن قوانین مشخصی بیان شده است.

به طور مثال بر اساس این قوانین راننده باید تا نیم ساعت بعد از غروب خورشید نسبت به روشن کردن چراغ خودرو اقدام کند و این مسئله باید تا نیم ساعت پیش از طلوع آفتاب ادامه داشته باشد. عدم استفاده از چراغ ماشین به نوعی جرم محسوب می شود. همچنین از طرف دیگر خرابی چراغ خودرو یا نقص فنی آن می تواند خطر آفرین باشد. از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی این قدرت را دارد که خودروهایی با نقص فنی در چراغ خودرو ( جلو یا عقب ) را جریمه کند و یا حتی آن ها را توقیف نماید.

از طرف دیگر چراغ خودرو با توجه به این که در ظاهر خودرو تاثیر مستقیم دارد برای بسیاری از نظر ظاهری نیز اهمیت دارد. بنابراین به جز کارایی فنی و افزایش دید می توان کاربرد زیبایی را نیز برای چراغ خودرو در نظر گرفت. همه این ها نشان می دهد که انتخاب، نگهداری و خرید چراغ خودرو می تواند بسیار مهم باشد. خودروهای لوکس دنیا معمولا از چراغ هایی با کارایی بسیار بالا و البته با زیبایی منحصر به فرد استفاده می کنند. اگر دوست دارید لذت استفاده از چنین امکاناتی را برای مدت کوتاهی درک کنید می توانید سراغ اجاره خودرو بدون راننده بروید.

چراغ خودرو خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (1)
چراغ خودرو خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (1)

چراغ خودرو چند نوع است؟

چراغ خودرو جلو، عقب و چراغ های مه شکن انواع چراغ هایی است که یک خودروی امروزی از آن بهره می برد. هر کدام از این چراغ ها کارایی خاصی برای خود دارد و بر اساس کارایی و محل قرارگیری طراحی هایی خاصی نیز دارد. حال فرض کنیم که می خواهیم برای خودروهای خودمان چراغ خودرو جلو تهیه کنیم. در بازار چند نوع چراغ خودرو وجود دارد؟

به طور کلی 5 نوع چراغ خودرو در بازار وجود دارد. چراغ نئونی از قدیمی ترین انواع آن ها محسوب می شود. این چراغ ماشین از لامپ های رشته ای استفاده کرده است. معمولا قدرت و محدوده دید کمتری نسبت به سایر انواع چراغ خودرو در بازار دارد. بسیاری از خودروهای داخلی از این نوع چراغ استفاده می کنند. همچنین این چراغ ها زیبایی خاصی ندارند و شما صرفا برای روشن کردن مسیر خود می توانید از آن استفاده کنید.

نوع دیگر چراغ خودرو، انواع هالوژنی است. این نوع چراغ ها نیز از فناوری لامپ های رشته ای استفاده کرده اند. اما با این تفاوت که نوع ساخت آن ها متفاوت است. این لامپ ها درون حباب شیشه ای قرار می گیرد و همین موضوع باعث شده است که قدرت نور و طول عمر بالاتری پیدا کنند. این چراغ ها نسبت به انواع نئونی تیز تر هستند و کمی نیز خودرو را زیبا تر می کنند.

چراغ خودرو خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (2)
چراغ خودرو خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (2)

چراغ خودرو و انواع دیگر آن ها در بازار

چراغ خودرو به حز موارد گفته شده در بالا از انواع جدیدترین نیز برخوردار است. در واقع هر ساله شرکت های خودرو سازی نسبت به طراحی و ساخت چراغ خودرو های جدید و البته متفاوت اقدام می کنند. همین مسئله باعث شده است که امروز تنوع خوبی در این حوزه داشته باشیم.

زنون نوع دیگر چراغ ماشین در بازار است. این چراغ بر اساس گاز زنون و عبور الکتریسیته از آن کار می کند. نکته ای که وجود دارد این است که این چراغ ها قدرت و تیزی بسیار بالایی دارد و حتی قوانین راهنمایی رانندگی استفاده از آن را ممنوع کرده است.

لامپ های ال ای دی به طور کلی انقلابی در طراحی چراغ خودرو ایجاد کرد. این لامپ ها به صورت منظم کنار یکدیگر قرار می گیرند و فرمی جدید و جذاب به خودرو می دهند. همچنین این لامپ ها به سبب استفاده از عدسی از قدرت خوبی برخوردار هستند و این در حالی است که مصرف انرژی بسیار کمتری دارند. بسیاری از خودروهای روز دنیا از این فناوری بهره می برند.

چراغ خودرو لیزری را می توان جدید ترین فناوری استفاده شده در طراحی خودروها دانست. این چراغ ها حجم کوچکتری و قدرتی بیش از دو برابر سایر چراغ ها دارد. در واقع چراغ لیزری می تواند مسافتی دو برابر مسافت سایر چراغ ها را روشن کند. این نوع چراغ ها در خودروهایی به روز و لوکس دنیا استفاده شده است. به واسطه اجاره خودرو با راننده می توانید لذت استفاده از این چراغ ها را بچشید.

چراغ خودرو خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (3)
چراغ خودرو خوب چه ویژگی هایی دارد؟ (3)

نگهداری از چراغ خودرو

چراغ خودرو وسیله ای حساس محسوب نمی شود اما به هر حال نگهداری های خاص خودش را مخصوصا از نظر زیبایی و ظاهر دارد. احتمالا بسیار دیده اید که صفحه چراغ خودرو شروع به کدر شدن و زرد شدن می کند. برای این که این چنین اتفاقاتی برای خودروی شما نیفتد بهتر است هر چند وقت یک بار صفحه چراغ خودرو را با آب گرم و صابون تمیز کنید. ولی این اتفاقی است که در نهایت برای بسیاری از خودروهای داخلی می افتد.

اما اگر دوست ندارید خودتان را درگیر چنین مسائلی کنید می توانید از مفهوم اجاره خودرو استفاده کنید. در واقع اجاره انواع ماشین مانند اجاره ماشین عروس این اجازه را به شما می دهد که از تمامی امکانات خودرو بدون هیچ ریسکی استفاده کنید و لحظه ای نیز به نگهداری یا تعویض آن ها فکر نکنید. این راحتی خیالی است که شرکت آراد سیر با اجاره انواع ماشین در اختیار شما قرار می دهد. در واقع این شرکت خود متعهد به تامین بهترین شرایط و امکانات خودرویی است و شما نباید لحظه ای فکرتان را درگیر چنین مسائلی کنید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *