کمی درباره‌ی کروز کنترل تطبیقی 1بدانید

فهرست مطالب

کمی درباره‌ی کروز کنترل تطبیقی بدانید:

امروز در این مقاله می‌خواهیم درباره ی آشنایی با انواع سیستم کروز کنترل خودروها و آپشن ایمنی و رفاهی که در خودروها تعبیه شده است را که باعث افزایش سطح ایمنی راننده و سرنشینان هم گردیده بهتر است بیشتر از پیش بدانید تا از عملکرد آن مطلع شوید، اگر خواندن این مطالب برایتان جالب است لطفا تا پایان مارا همراهی بفرمایید.هنگامی‌که فناوری در صنعت خودروسازی رو به بهبود و پیشرفت باشد آپشن های ایمنی و رفاهی هم به نوبه ی خود به‌روز می‌شوند که در خودروهای مدرن و لوکس خارجی سیستم‌های رانندگی مجهز به ADAS هستند که اجزایی شامل کروز کنترل تطبیقی و سیستم نقطه کور و حرکت در ترافیک را هم دارا می‌باشند.

در صنعت اجاره خودرو هم کم نیستند خودروهایی که از این امکانات برخوردار هستند و مشتریان راضی از خدماتی که از شرکت اجاره خودرو آراد سیر دریافت می کنند همیشه صحبت از آپشن‌ها و امکانات رفاهی خودروهای لوکس و مدل‌بالا هست. عمدتاً کروز کنترل می‌تواند یک آپشن رفاهی در خودرو محسوب شود چراکه کروز کنترل تطبیقی سطح ایمنی خودرو را هم بالا می‌برد یعنی فاصله ی ایمنی بین خودرو و سایر خودروهای دیگر را به‌صورت خودکار رعایت می‌کند.و دیگر نیاز به دقت لازم راننده در حین رانندگی نمی‌باشد موقعی که شما کروز کنترل نرمال را روشن می‌کنید سرعت خودرو هم به‌صورت معمولی و در حد ثابت می‌ماند مثلاً اگر سرعت خودروی شما نود کیلومتر در ساعت باشد در تمامی اوقات این سرعت به‌همین مقدار حفظ می‌شود اما اگر خودرویی جلوی شما ظاهر شود سرعت به‌خودی‌خود کاهش پیدا نمی‌کند و بلافاصله باید دکمه‌های کنترل یا پدال ترمز را فشار دهید.در کروز کنترل تطبیقی هم این کار به‌راحتی امکان‌پذیر است یعنی سیستم ACC به‌صورت خودکار سرعت خودرو را کم می‌کند تا با خیالی آسوده به رانندگی ادامه دهید این سیستم از سنسورها و رادارهای مختلفی دستور می‌گیرد که با بررسی محیط اطراف وضعیت خودروی روبه‌رو را درعین‌حال کنترل می‌کند.

کروز کنترل تطبیقی شاید با عناوین مختلف در بین مردم نام‌گذاری شده باشد اما یک کارآیی مشخص دارد و آن کنترل ایمنی خودرو به‌صورت اتوماتیک وار می‌باشد. کروز کنترل تطبیقی از چه زمانی ساخته‌شد؟ همان‌طوری‌که می‌دانید بیشتر آپشن های رفاهی و ایمنی خودروهای جدید اولین‌بار توسط خودروسازان آمریکایی تعبیه شده‌اند که سیستمACCرا ژاپنی‌ها وارد بازار خودروها کردند. اولین خودرویی که کروز کنترل تطبیقی را ساختند میتسوبیشی در سال ۱۹۹۲ بود که دارای سنسورهای رادار و اعلام خطر هم بوده‌اند. یعنی وظیفه ی ترمز فقط برعهده راننده بود اما رعایت فاصله ی خودروی روبرو به وسیله این سیستم قابل تنظیم بود.میتسوبیشی هم خودرویی بود که توسط این سیستم سرعت قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص داده بود در امر اجاره خودرو هم یک زمانی این خودرو محبوبیت خاصی داشت اما با ورود خودروهای جدیدتر کم‌کم عقب‌نشینی کرد.در اواسط دهه ی ۲۰۰۰ در صنعت خودرو کروز کنترل تطبیقی یک امر عادی به حساب می‌آید عملکرد این سیستم از سرمایه‌گذاری تا ساخت همگی به وسیله ی سیستم ACC به‌راحتی امکان‌پذیر شده‌است به‌همین خاطر افزایش ایمنی در خودروها را شاید بتوان گفت مدیون سیستمACC باشند.

مزیت کروز کنترل تطبیقی چیست؟

اگر بخواهیم از مزیت‌های این سیستم به‌عنوان آپشن نگاه کنیم باید بگوییم از لحاظ کنترل سرعت برای رانندگانی که با خودروهای روز دنیا رانندگی هیجانی را می‌پسندند مناسب است چراکه ایمنی فوق‌العاده‌ای را پوشش می‌دهد. در اجاره خودرو بدون راننده اگر شما قصد مسافرت‌های بین شهری را داشته باشید سیستم کروز کنترل به کمک راننده آمده و ایمنی مضاعفی را شامل سرنشینان و راننده خواهد کرد که لذت چندین برابری را شامل می‌شود.فقط در هنگام اجاره خودرو باید دقت نمایید تا خودرویی که انتخاب می‌کنید از این مزیت برخوردار باشد مزیت دیگر کروز کنترل تطبیقی این است که در ترافیک‌های سنگین به موتور خودرو فشار نمی‌آید و سرعت خودرو به‌صورت خودکار تنظیم می‌گردد هنگامی‌که کروز کنترل تطبیقی روشن باشد راننده لازم نیست دقت زیادی برای سرعت و ترمز کردن انجام دهد و این وضعیت بسیار خوبی برای رانندگان می‌تواند باشد.

معایب کروز کنترل تطبیقی :

در کنار مزایایی که ذکر شد یک ایراد کوچک در کروز کنترل تطبیقی مشاهده شده و آن مجهز نشدن خودروهای دیگر به این سیستم می‌باشد که کاملاً مشهود است خودروها وقتی کروز کنترل تطبیقی نداشته باشند از لحاظ ایمنی هم عملکرد پایینی را شامل می‌شوند در شرایط آب‌وهوایی برفی این سنسورها به‌صورت اتوماتیک کار می‌کنند و راننده لازم نیست برای سرعت مطمئنه کار خاصی انجام دهد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *