استفاده از خدمات اجاره خودرو بهتر است یا تاکسی؟

استفاده از خدمات اجاره خودرو بهتر است یا تاکسی؟ آیا تا کنون این سوال برای شما هم پیش آمده است؟ شما کدام یک از این دو گزینه را ترجیح می دهید؟ خدمات اجاره خود خودرو یکی از شیوه های نوین جهت استفاده از انواع خودروهای لوکس و لاکچری است که امروزه مورد استقبال گسترده نیز قرار گرفته است و مقررات و ویژگی های خاص خودش را دارد. اما سوال این است که اجاره خودرو بهتر است یا تاکسی؟ ما به بررسی این موضوع می پردازیم.

نکات مثبت اجاره خودرو | استفاده از خدمات اجاره خودرو

رنت خودرو یا همان اجاره خودرو امروزه یکی از جالب ترین و پرطرف دارترین شیوه ها جهت استفاده از انواع خودروها می باشد که مورد استقبال افراد زیادی نیز قرار گرفته است، اما برخی از ویژگی ها و شرایط مثبت اجاره خودرو عبارت هستند از:

  • تنوع خودروهای اجاره‌ ای | استفاده از خدمات اجاره خودرو

افراد بسیار زیادی دوست دارند همواره از خودرو های متنوع و جذابی جهت مهمانی ها، مسافرت ها، قرارهای کاری و غیر استفاده کنند که این امر با اجاره خودرو ممکن می باشد، یعنی شما می توانید به دلخواه خود خودرو مورد نظر را انتخاب کرده و حتی دفعات بعدی خودروهای دیگری را اجاره کنید. اما قطعاً وقتی از تاکسی جهت کارهای خود استفاده می کنید چنین تنوع را نخواهید دید.

  • معاف از پرداخت هزینه های اضافی

وقتی شما خودروی را از شرکت های جالب دهنده، اجاره می کنید در واقع هیچ گونه مسئولیتی در برابر تعویض قطعات جانبی، خرابی و تعمیر خودرو ندارید و هر گونه مشکلی که خودرو داشته باشد تعمیر و سرویس کردن آن به عهده شرکت اجاره دهنده می باشد. به این ترتیب شما در هزینه ها صرفه جویی کرده اید.

  • معاف از پرداخت بیمه

بیمه خودروهای اجاره‌ ای نیز بر عهده شرکت های اجاره دهنده است، بنابراین شما هیچ هزینه‌ ای بابت بیمه خودرو مورد نظر پرداخت نمی کنید، اما در صورت بروز هر مشکلی می توانید از شرکت بیمه مربوطه جبران خسارت کنید.

  • در اختیار داشتن خودروی مورد نظر | استفاده از خدمات اجاره خودرو

خودروهایی که توسط شرکت های اجاره دهنده در اختیار مشتریان قرار می گیرند، جزو خودروهای لوکس و لاکچری هستند بنابراین شما می توانید به دلخواه خود خودرو مورد نظر را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید، بدون آن که هیچ گونه مبلغی بابت آن پرداخت کرده باشید.

معایب اجاره خودرو

اجاره خودرو در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز برای افراد اجاره کننده به همراه دارد که برخی از آن ها عبارت هستند از:

  • پیروی از قانون و مقررات | استفاده از خدمات اجاره خودرو

شرکت های اجاره دهنده قوانین و مقررات خاص خودشان را دارند و شما اگر قصد اجاره هر خودرویی را داشته باشید، باید از این قوانین و مقررات پیروی کرده و مطابق با آن ها خودرو مورد نظر را انتخاب کنید.

  • پرداخت ودیعه

هر نوع خودرویی را که انتخاب کرده باشید باید مبلغ به روز و تمام شده آن را به عنوان ودیعه به شرکت اجاره دهنده پرداخت کنید، یعنی اگر این مبلغ را در اختیار نداشته باشید نمی توانید خودرو را اجاره کنید. علاوه بر آن باید چک و سفته معتبر نیز به شرکت پرداخت کنید.

استفاده از خدمات اجاره خودرو بهتر است یا تاکسی؟

تفاوت خودرو اجاره ای و تاکسی

هر کدام از این دو گزینه ممکن است مزایا و معایب خاص خودشان را داشته باشند. قطعاً خودرو اجاره ای در کنار مزایای که برای ما دارد معایبی نیز به همراه خواهد داشت و استفاده از تاکسی نیز همین گونه است. در زیر به نمونه هایب از این موارد اشاره می کنیم.

  1. در اختیار داشتن تمام وقت خودروهای اجاره‌ ای

شما وقتی خودروی را اجاره می کنید حال تفاوتی ندارد که با راننده یا بدون راننده باشد، این خودرو به طور تمام وقت در اختیار شما خواهد بود، اما وقتی از تاکسی ها جهت جا به جایی و حمل و نقل استفاده می کنید، قطعاً این تاکسی ها به طور تمام وقت در اختیار شما نیستند و گاهی اوقات پیش می‌ آید که در برخی مسیرها اجازه عبور و مرور ندارند و شما مجبور می شوید برخی مسیرها را به صورت پیاده بروید.

  1. هزینه های پرداختی

خودروهای اجاره ای هزینه های زیادی دارند و وقتی آن ها را اجاره می کنیم، قطعاً باید مبلغ کلانی را بابت این اجاره پرداخت کنیم. به ویژه اگر خودرو را به صورت ماهانه یا بیش تر از آن ایجاد کرده باشیم، اما قیمتی که برای تاکسی ها پرداخت می‌ کنیم کم تر و مقرون به صرفه تر است. جهت اطلاعات بیش تر می توانید به سایت اراد سیر مراجعه کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *