باید و نبایدهای اجاره خودرو

در حال حاضر، شرایط به گونه ای شده است که افراد زیادی تمایل دارند تا به جای استفاده از خودروی شخصی، ماشین مورد علاقه خود را اجاره کنند و از رانندگی لذت ببرند. این موضوعی است که این روزها باب شده و به علت نیاز اکثر افراد جامعه به خودرو، مورد استقبال تعداد بسیاری از اشخاص قرار گرفته است. در حقیقت، اجاره خودرو فرآیندی می باشد که شما با پرداخت مبلغ مشخصی می‌ توانید خودروی مورد نظر خود را به مدت مشخص ‌شده رنت کنید. اما باید پیش از اجاره اتومبیل، نکاتی را مد نظر داشته باشید. در ادامه مطلب به بررسی باید و نبایدهای اجاره خودرو می پردازیم.

بررسی بایدها و نبایدهای اجاره خودرو

قبل از اجاره خودرو و لذت بردن از رانندگی با خودروی دلخواه، موارد مهمی وجود دارند که باید به آن ها توجه شود. از آنجایی که اجاره ماشین به دلایل گوناگون و برای اهداف متفاوتی صورت می گیرد، با در نظر گرفتن برخی از بایدها و نبایدها می توانید مناسب ترین و بهترین خودرو را برای نیاز خود انتخاب نمایید:

اجاره ماشین از شرکت ‌های معتبر

شما می بایست از شرکت هایی ماشین رنت کنید که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند و قابل اعتماد هستند. بنابراین، پیش از اقدام به اجاره خودرو، از قانونی بودن شرکت مورد نظر و داشتن نماد اعتماد الکترونیک آن مطمئن شوید. همچنین، از شرکت هایی ماشین اجاره نمایید که فاکتور رسمی و قرارداد قانونی دارند. در هنگام تنظیم قرار داد، حتما موارد ذکر شده را بخوانید و سپس آن را امضا کنید. زیرا ممکن است در آن مفادی نوشته شده باشد که کاملا به ضرر شما باشد.

انتخاب خودرو مناسب

انتخاب خودرو مناسب، یکی از بایدهای اجاره خودرو است و باید عاقلانه صورت بگیرد. تفاوت سال ساخت خودروهای خارجی در قیمت اجاره آن ها بسیار تاثیر گذار می باشد. انتخاب درست ماشین به این معنا است که اگر برای عروسی قصد اجاره خودرو را دارید، می بایست ماشین عروس رنت کنید. همچنین، اگر می خواهید به صورت گروهی به سفر بروید، باید یک ون اجاره نمایید. بنابراین، براساس شرایط خود، تعداد نفرات، زمان سفر و… ماشین مورد نظر را رنت کنید.

باید و نبایدهای اجاره خودرو

بررسی خودرو قبل از اجاره

بررسی خودرو از نظر فنی و بدنه پیش از عقد قرار داد یک امر ضروری است که باید به آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است در زمان تحویل ماشین، مجبور به پرداخت هزینه هایی شوید که خودتان هم از آن ها خبر نداشته اید. متاسفانه بعضی از شرکت های نامعتبر به این روش هزینه خسارت از اجاره کنندگان دریافت می کنند و سبب می شوند تا ذهنیت آن ها نسبت به شرکت های دیگر در حوزه اجاره خودرو نیز خراب شود. اگر همه مشکلات فنی، خط و خش های روی بدنه و موارد این چنینی را پیش از تحویل ماشین با مسئول شرکت بررسی و یادداشت نمایید، از وقوع چنین کلاهبرداری هایی جلوگیری می شود.

در نظر گرفتن قوانین تعیین شده

همانگونه که می دانید، در حال حاضر اجاره خودرو در شهرهای زیادی صورت می گیرد که هر کدام قوانین و شرایط ویژه ای جهت اجاره ماشین دارند. بنابراین، یکی از نکاتی که باید مد نظر داشته باشید، بررسی قوانین تعیین شده در آن شهر یا منطقه می باشد. برای نمونه، یکی از جاهایی که بیشترین میزان اجاره ماشین را دارد جزیره کیش است. گفتنی است که رانندگی در این جزیره قوانین عجیب و خاصی دارد که اگر شما از آن ها مطلع نباشید، ضرر و زیان زیادی را متحمل خواهید شد. زیرا نقض هر قانون در کیش با جریمه همراه است.

بررسی بیمه ماشین

یکی از نگرانی های مشتریان به هنگام اجاره ماشین، صدمه دیدن آن در حین رانندگی می باشد. افراد زیادی فکر می کنند که در چنین شرایطی همه هزینه های خودرو از اجاره کننده دریافت می شود. در حالی که اینگونه نیست. شرکت های اجاره خودرو برای امنیت بیشتر در کار خود، ماشین های خود را بیمه می کنند. بیمه بدنه از متداول ترین نوع بیمه می باشد که برای خودروهای اجاره ای در نظر گرفته می شود. تنها کاری که باید انجام دهید اطلاع پیدا کردن از بیمه بودن ماشین مورد نظرتان است.

تحویل ندادن خودرو به شخص دیگر

تحویل دادن خودرو اجاره ای به شخص دیگر می تواند عواقب زیادی در پی داشته باشد. در صورتی که خودرویی اجاره کرده اید، به هیچ عنوان آن را به شخصی دیگری امانت ندهید. چراکه در زمان بروز حادثه شما باید خسارت های وارده به ماشین اجاره ای را پرداخت نمایید. همچنین، ممکن است به خود راننده نیز صدمه وارد شود.

نتیجه گیری

امیدواریم که مطالب گفته شده در انتخاب مناسب خودرو اجاره ای به شما کمک بکند. این بایدها و نبایدها جزو موارد مهمی است که می بایست به آن ها توجه شود. بنابراین، پیش از اقدام به اجاره خودرو حتما این نکات را مد نظر داشته باشید. در صورتی که به دنبال یک شرکت قابل اعتماد جهت اجاره خودرو هستید، می توانید از آراد سیر کمک بگیرید. شرکت آراد سیر با اجاره انواع خودرو با راننده و بدون راننده، با نرخ های مناسب برای شما خاطره خوبی از اجاره ماشین به یادگار می‌گذارد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *