دزدگیر ماشین چقدر هزینه دارد؟ (3)

فهرست مطالب

دزدگیر ماشین چقدر هزینه دارد؟

دزدگیر ماشین چیست؟ انواع دزدگیر ماشین کدام ها هستند؟ بهترین دزدگیر ماشین کدام است؟ برای دزدگیر ماشین چقدر باید هزینه کرد؟ مهمترین ویژگی های دزدگیر ماشین خوب چیست؟ از کجا می توانیم دزدگیر ماشین خوب پیدا کنیم؟ آیا دزدگیر ماشین می تواند جلوی دزدی را بگیرد؟ کارکرد واقعی دزدگیر ماشین چیست؟

دزدگیر ماشین یکی از انواع وسایل و تجهیزات امنیتی خودرو محسوب می شود. این تجهیز به نوعی طراحی شده است که هر نوع ورود یا دسترسی غیر مجاز را به صاحب خودرو اطلاع دهد. بر اساس نوع حساسیت و نحوه اطلاع رسانی دزدگیرها انواع مختلفی دارند. در ادامه می خواهیم بدانیم که چه نکاتی را هنگام خرید دزدگیر ماشین باید رعایت کنیم و کدام یک از انواع این دزدگیرها به درد ما می خورد.

پیش از این که بخواهیم به این موضوع بپردازم به این نکته توجه داشته باشید که اساسا از دزدگیرها نمی توان انتظار داشت که مانع از دزدی شوند. به نوعی ما تحت هیچ شرایطی نمی توانیم احتمال سرقت را برای خودروی خودمان کاملا صفر کنیم. از این رو همواره این احتمال وجود دارد که مال و خودروی ما از دست برود و این یکی از بزرگ ریسک هایی است که خرید خودرو با خود به همراه دارد.

اما در یک حالت شما می توانید بدون این که ریسک سرقت خودرو را تحمل کنید، از امکانات و ویژگی های خودرو به طور کامل بهره بگیرد. این مسئله تنها به واسطه اجاره خودرو با راننده می تواند اتفاق بیفتد. در واقع خودرو در این حالت متعلق به شرکت است و تمامی مسئولیت و ریسک های آن را خود شرکت تقبل کرده است. بنابراین داشتن یا نداشتن دزدگیر ماشین و نوع آن دیگر برای شما ذره ای اهمیت نخواهد داشت. این آرامش خاطری است که امروز بسیاری به دنبال آن هستند.

دزدگیر ماشین چقدر هزینه دارد؟ (2)
دزدگیر ماشین چقدر هزینه دارد؟ (2)

دزدگیر ماشین چند نوع دارد؟

دزدگیر ماشین بر اساس آن چیزی که در بازار می توانیم پیدا کنیم به دو نوع ساده و تصویری تقسیم بندی شده است این تقسیم بندی از نظر نوع اعلان صورت گرفته است. در واقع دزدگیر ماشین ساده بر اساس صدای آژیر سعی می کند صاحب خودرو را متوجه کند اما دزدگیر ماشین از نوع تصویری علاوه بر صدای آژیر از یک ریموت اطلاع دهنده نیز استفاده می کند. در زبان ساده تر دزدگیر ماشین تصویری هر نوع آلارم و اخطار را به صورت لحظه ای برای ریموتی که در اختیار راننده است می فرستد. بدین ترتیب راننده سریع تر و راحت تر می تواند اتفاق پیش آمده برای خودرو را متوجه شود.

از همین ابتدای کار مشخص است که دزدگیر ماشین تصویری جنبه های برتری نسبت به انواع معمولی دارد. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که صدای آژیر بسیاری از دزدگیرها شبیه به یک دیگر است. حال تصور کنید که در یک کوچه ده خودرو پارک است و هر ده خودرو نیز از دزدگیر ماشین استفاده کرده اند.همانطور که گفتیم صدای آژیر بسیاری از دزدگیرها شبیه به یک دیگر است. از این رو اگر صدایی از دزدگیر یکی از این خودروها دربیاید آیا شما می توانید متوجه شوید که این صدا برای دزدگیر خودروی شما بوده است یا خیر؟ از طرف دیگر شاید شما خودرو را در مسافت نسبتا دورتری از خود پارک کرده باشید. در این فاصله شنیدن صدای آژیر نیز احتمالا غیر ممکن باشد. بنابراین عملا در این حالت دزدگیر ماشین از کار افتاده محسوب می شود.

وقتی به قیمت انواع دزدگیر ماشین در بازار نگاه می کنیم متوجه می شویم که هزینه ای که برای خرید دزدگیر ماشین تصویری باید انجام دهید بیش از 3 تا 5 برابر هزینه ای است که برای دزدگیر ماشین ساده انجام می شود. از طرف دیگر خود دزدگیر تصویری انواع مختلفی دارد. برخی از این مدل ها مجهز به ردیاب هستند. همچنین دزدگیر ماشین تصویری زیبایی خاصی دارد. همه این ها می تواند باعث شود که شما مجبور به انتخاب دزدگیر تصویری شوید. اما آیا واقعا دوست دارید چنین هزینه ای انجام دهید؟ آیا فایده ای هم دارد؟ شما به واسطه اجاره خودرو بدون راننده می توانید از کنار همه این مفاهیم به سادگی بگذرید و هزینه خاص این چنینی انجام ندهید.

دزدگیر ماشین چقدر هزینه دارد؟ (1)
دزدگیر ماشین چقدر هزینه دارد؟ (1)

دزدگیر ماشین چه کارایی که دارد؟

آیا دزدگیر ماشین کارایی لازم را دارد؟ این مهمترین سوالی است که در این مقاله به دنبال پیدا کردن پاسخی برای آن هستیم. در حالت کلی اصل مهمی که در خصوص سرقت خودرو وجود دارد این است که شما تحت هیچ شرایطی نمی توانید احتمال وقوع آن را از بین ببرید. تجهیزاتی نیز مانند دزدگیر ماشین عملا قرار نیست باعث شود شما دزد را بگیرید!

چند سالی است که رویکرد این نوع تجهیزات تغییر کرده است. در واقع تجهیزات امنیتی قرار نیست مانع از سرقت شوند و یا این که دزد را برای شما بگیرند. رویکرد منطقی و اصلی این است که این تجهیزات به نوعی باید عمل کنند که مدت زمان سرقت را طولانی تر کنند. یعنی زمان زیادی از سارق بگیرند. هر قدر این اتفاق رخ بدهد و زمان سارق محدود تر شود ریسک کار برای او بیشتر خواهد شد و این مسئله به جایی می رسد که سارق از ادامه کار پشیمان می شود.

زمانی که دزدگیر ساده به صدا در می آید محدوده زمانی سارق شروع به کوچک شدن می کند. اما این روند بسیار کند و نا کارآمد است. زیرا اساسا ممکن است صاحب خودرو نتواند صدای آلارم دزدگیر ماشین خود را بشنود. اما در خصوص دزدگیر ماشین تصویری این موضوع کاملا فرق می کند. در نوع تصویری صد در صد راننده متوجه شده و این یعنی کاهش شدید زمان مورد نیاز سارق. حال اگر شما از تجهیزات دیگری مانند قفل فرمان، قفل پدال و … نیز استفاده کرده باشید عملا سارق در تنگنای شدید زمانی قرار می گیرد و به طور کلی احتمالا از سرقت خودروی شما صرف نظر می کند. اینجاست که تجهیزات امنیتی کارکرد خودش را نشان می دهد.

اما شما می توانید به هیچ کدام یک از این موارد فکر نکنید و شب ها آسوده سر بر بالین بگذارید. اجاره خودرو مفهومی در جامعه است که بر اساس آن شما این امکان را پیدا می کنید بدون آن که بخواهید ریسک خاصی را متحمل شوید از امکانات خودرو با هزینه ای بسیار کمتر بهره مند شوید. آراد سیر یکی از بهترین شرکت ها در این حوزه محسوب می شود. این شرکت با قبول ریسک نگهداری و … در اجاره ماشین عروس و ماشین لوکس، ماشین خانوادگی و … سعی می کند لحظه های خوبی را برای مشتریان خود رقم بزند.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *