اجاره خودرو آراد سیر (3)

شرکت های اجاره ماشین چگونه به وجود آمده اند؟

امروزه افراد زیادی برای حمل و نقل از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند تا به کارهای روزانه ی خود برسند تا جاییکه نبود خودروی شخصی برای انجام بعضی از کارهاغیر ممکن و دور از باور است که اینگونه حمل و نقل ها به دو دسته تقسیم می شوند وسایل نقلیه عمومی و شخصی.استفاده ی روزانه از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس ون تاکسی ها و مترو به نوبه ی خود مشکلاتی را به همراه دارند که ازجمله آن می توان به شلوغی و ازدحام در مترو واتوبوس اشاره کرد -زمان ناکافی برای رسیدن به مقصد- عدم رفاه کامل –ترافیک ودیگر مشکلاتی که همگان به آن واقف هستند به همین خاطر برخی از افراد استفاده از خودرو های شخصی را ترجیح می دهنداز طرفی برای انجام کارهای روزانه استفاده از ماشین‌های شخصی نیز در تمام زمان‌ها جوابگو نیست.مثلا زمانی که فردی از شهری به شهر دیگر سفر می کند اگر از هواپیما یا قطار استفاده نماید مقرون به صرفه تر می باشد تا استفاده از وسیله نقلیه ی شخصی.پس این نکته را نباید نادیده گرفت که استفاده  از وسیله نقلیه کجا و در چه زمانی به کار گرفته شود.به مرور زمان هم شرکتهای اجاره خودرو تاسیس شدن و درحال گسترش هستند تا به مشتریان در سهولت انجام کارهای شخصی خود بتوانند خدمتی انجام دهند ویژگی اساسی این شرکتها این است که در قبال مبلغی که در قرارداد ذکر میشود خودروی درخواستی شما اجاره می شود و پس از اتمام زمان قرارداد خودرو به شرکت اجاره خودرو تحویل و یا در صورت درخواست تردد دوباره تمدید می کنند.

نکاتی که برای اجاره ماشین بهتر است بدانیم

ازجمله خدماتی که این روزها زیاد می شنویم اجاره ماشین به ویژه اجاره خودروهای لوکس می باشد.قبل از آن که به نکات مهم درباره ی اجاره خودرو اشاره نماییم سری به پیشینه و دلایل ایجاد چنین کسب وکارهایی به نام اجاره خودرو یا در اصطلاح رنت خودرو می پردازیم.امروزه افراد زیادی علاقه دارند تا درباره ی اجاره خودرو بیشتربدانند چرا که بالاخره ممکن است حداقل برای یکبار هم که شده از خدمات اجاره خودرو بدون راننده به منظور  انجام کارهای مختلف استفاده کنند.

اجاره خودرو چه مزیت هایی دارد؟

حال که با کرایه خودرو به صورت کلی آشنا شدیم در ادامه به مزایای زیاد این خدمات اشاره می کنیم. زمان اولین نکته اساسی در زندگی های جوامع پیشرفته است به طوری که وقتی به زندگی های این اشخاص دقت می کنیم می بینیم که برنامه ریزی وتایم بندی برای انجام کارهایشان بسیار با اهمیت می باشد.شرکت های کرایه ماشین هم این نکته را در نظر گرفته و به کمک این دست از افرادآمده تا با صرفه جویی در زمان وانرژی به کارهایشان به بهترین نحو ممکن برسند.مثلا در شرایط بحرانی این افراد نیاز به خدمات همه جانبه ای دارند مثلا در سفر یا خرابی خودرو می خواهند که به بهترین شکل ممکن از وقت خود استفاده نمایند ومی دانیم که با خودرو شخصی این امکانپذیر نمی باشد پس نتیجه می گیریم اجاره خودرو به سراغ شما آمده و در برگزاری مراسم های عروسی- نامزدی-همایشها و کارهای تشریفاتی و ترانسفر فرودگاهها خدمات ویژه ای را در شان و منزلت شما ارائه می دهند حتی زمانی که شما خودرو بدون راننده اجاره نمایید درواقع شما مالک خودرو می شوید و تا زمان اتمام قراردادتان می توانید از آن بهره ی لازم راببرید.

مراحل اجاره خودروی موردنظر

برای اینکه خودرویی را اجاره کنید باید مراحل مختلفی را طی کنید باتوجه به نکاتی که برای اجاره خودرو گفته شد اجاره ماشین بدون راننده می تواند مزایای بسیاری نسبت به معایب آن داشته باشد در ادامه ی این مقاله بیشتر به این مساله می پردازیم که قبل از اجاره خودرو شما باید چه نکاتی را رعایت نمایید وچه قدم هایی بردارید تا خودروی مناسب و باکیفیت از شرکتهای اجاره خودرو دریافت کنید تا به امورات خود در زمان کافی برسید.

چه میزان مبلغی برای اجاره خودرو باید بپردازیم؟

یکی از اساسی ترین نکات درباره ی اجاره خودرو این است که مقدار بودجه ای که در نظر دارید برای اجاره ماشین عروس در تهران را پرداخت کنید را مشخص نمایید تا هنگامی که خودرو را اجاره نمودیدودیعه ی نقدی هم بتواند نقشی در انتخاب خودروی شما داشته باشدتا خودروی مناسب خود را سوار شوید وازآن لذت ببرید.  به چند نکته ی ضروری باید در رابطه با مبلغ خودرو در زمان اجاره خودروتوجه ویژه داشت. درابتدا خودروی موردنظرتان را از لحاظ فنی وارزشی که خودرو و قیمت آن رابرای اجاره بررسی کنید و همچنین متن قرار داد رسمی که شرکت به شما می دهد را به  خوبی مطالعه نمایید تا کاملا مطلع شوید قرار است چگونه خودرویی را با چه شرایطی اجاره نمایید.در ابتدا قبل ازاینکه  خواستید خودرو را اجاره کنید دقت بفرمایید که خودروی بدون راننده بیشتر مد نظرتان است یا  خودروبا راننده، معمولا خودروهای با راننده به خاطر لوکس بودنشان قیمتشان بالاتر از بقیه خودروها هستند.

نکات طلایی که درباره اجاره ماشین بهتر است بدانیم

ممکن است برای افراد این سوال پیش بیاید که آیا باید در هنگام اجاره خودرو کل مبلغ  آن را پرداخت کنیم یا خیر؟ در بیشتر این موارد بستگی به شرایط وقانون های شرکت اجاره خودرو یا ارائه دهنده اجاره ماشین دارد. در اکثرشرکت‌ها زمانی که شما می‌خواهید خودرویی را اجاره نمایید باید تمامی هزینه ی اجاره را همان اول بپردازید؛ ولی برخی دیگر از شرکت ها برای دریافت خدمات اجاره خودرو و تحویل آن می‌توانید مبلغی را اعلام کنید در ابتدای قرارداد پرداخت کنید و مبلغ باقیمانده را پس از اتمام قرارداد وکارتان هنگام تحویل خودرو کامل بپردازید.این گونه شرکت ها وقتی خودرو را به شما تحویل می دهند از نظر فنی و بدنه بررسی شده و حتی شما می توانید برای اطمینان خاطر کامل از دورتا دور خودرو کلیپی کوتاه گرفته ونزد خود و شرکت نگه دارید  

مدل خودروی انتخابی برای اجاره

یکی از مهمترین نکاتی که برای اجاره خودرو باید مد نظر قرار دهید مدل خودرومی باشد. شرکت های اجاره خودرو تعرفه های متفاوتی برای اجاره ماشین با توجه به مدل ماشینی که می خواهید رنت کنید؛ دارند. از طرفی دیگر نکاتی که باید مدنظر داشته باشید؛ مسئولیت خودرو است زمانی که طبق  تاریخ اعلام شده در قرارداد مالک آن می شویدتمامی مسئولیت های خودرو بر عهده ی شماست؛  چنانچه به خودرو صدمه ای برسدشما باید طبق متن قراردادی که با شرکت اجاره ماشین بستید و از قبل متن را کامل مطالع کرده اید خسارت خودرو را پرداخت نمایید. همچنین لازم به ذکر است بگوییم که مواردی که در قرارداد اجاره ی خودرو شرکت ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو و فرد اجاره کننده انجام  می دهند با هم فرق دارند و خسارت و جبران خسارتی که وارد شده با توجه به نوع خودرو متفاوت باشد. مثلا اگر خودروی ارزان در تهران اجاره کردید ؛ در وصورت بروز هر اتفاق, آسیب یا خسارتی، مبلغی که باید پرداخت کنید نسبت به خسارت یک خودروی لوکس مانند بنز و بی ام و کمتر است. به همین خاطر هنگام اجاره ماشین، حتما مدل آن را بررسی و مدنظر قرار دهید.

بررسی خودروی انتخابی قبل از اجاره

یکی دیگر از نکاتی که اهمیت به سزایی دارد ودر کیفیت اجاره خودرو نقش مهمی را ایفا می کند؛ بررسی خودرو قبل از تحویل پایانی از شرکت ارائه دهنده اجاره خودرو می باشد.بیشتر مشکلاتی که افراد در اجاره خودرو به آن بر می خورند این است که هنگام تحویل و برگرداندن خودرو ؛کامل خودرو را بررسی و بازدید نمی کنند چه لحاظ ظاهری چه از لحاظ فنی و سلامت آن. بنابراین قبل ازاینکه خودرو را تحویل بگیرید کامل آن را بررسی نمایید سپس کارهای نهایی را انجام دهید چنانچه دراین باره تخصص و مهارت لازمه را ندارید می‌توانید از افرادخبره که در  این زمینه خودرو و اجاره تجربه  بسیاردارند کمک بگیرید. البته مشاوران شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو کسانی هستند که دراین رابطه می توانند به مشتریان راهنمایی های لازم و مربوط به اجاره خودرو را تمام و کمال بدهند .

سابقه ی کاری شرکت های اجاره خودرو:

هروقت تصمیم گرفتید برای کارهای مختلف مانند اجاره خودروبرای عروسی -خودرو بدون راننده ، استقبال از مهمانان خارجی-برگزاری همایشها و سمینارها  یا انجام کارهای شخصی خودرویی را اجاره نمایید یکی از معیارها و اصولی که باید در زمره کارهای اصلی‌تان قراردهید و به آن توجه نمایید؛ مدت زمان  سابقه ی شرکت ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین است. تجربه ثابت کرده است که کیفیت  درهر کسب و کاری تاثیر فوق العاده ای در اهمیت آن دارد؛ پیشنهاد می شود از خدمات شرکت‌های اجاره خودرو بهره ببرید چون تجربه بالایی دراین زمینه دارند؛ برای جستجوکردن و یافتن شرکت‌های باسابقه ی طولانی با پرس و جو از نزدیکانتان و افرادی که در این باره تجربه ی کافی  دارند یا از مشاورین شرکت‌های ارائه دهنده اجاره خودرو که تمام وقت پاسخگوی شما عزیزان هستندا کمک بگیرید.

همچنین با توجه به گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی، یکی از روش هایی که می‌تواند به شما در این زمینه اطلاعات لازم را بدهدو باعث شود در  برنامه ریزی کاریتان زمان و انرژی را مدیریت کنید و البته که در کنار آن بتوانید خودرویی با کیفیت اجاره کنید؛ سرچ و جست و جو در کانال های جست و جو گر مانند گوگل و اینترنت می باشد. بررسی نمونه کارو سابقه ی کاری و وب‌سایت‌ شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو شما را در تصمیم گیری و انتخاب خودروی مورد دلخواهتان تا حد زیادی کمک نموده است.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *