مدارک لازم برای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده

مدارک لازم برای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده چیست؟ آیا جهت اجاره خودرو با راننده و یا اجاره خودرو بدون راننده مدارک یکسانی نیاز است؟ آیا با شرایط اجاره کردن خودرو و مدارک لازم آن آشنایی دارید؟ در هر دو شیوه اجاره خودرو با راننده و یا اجاره خودرو بدون راننده شما قطعاً باید شرایط و مقرراتی را پشت سر بگذارید و مطابق با قوانین شرکت‌ ها اجاره خودرو را انجام دهید، اما مقررات اجاره کردن این دو شیوه تا حدودی با یک دیگر متفاوت است و می‌ توان گفت که اجاره کردن خودرو با راننده راحت‌ تر از اجاره کردن بدون راننده می‌ باشد و افرادی که شرایط اجاره خودرو بدون راننده را ندارند، می‌ توانند به گزینه اجاره خودرو با راننده فکر کنند. در این مقاله مدارک لازم برای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده را بررسی می‌ کنیم.

مدارک لازم برای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده

با وجودی که در هر دو شیوه اجاره کردن خودرو یعنی اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده شما به برخی مدارک لازم نیازمند هستید، اما نحوه اجاره کردن اتومبیل به با راننده شرایط آسان تری دارد و مدارکی که برای این کار مورد نیاز هستند، عبارتند از:

  1. ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی
  2. پرداخت ودیعه به شرکت اجاره دهنده معادل قیمت به روز خودرو
  3. پرداخت چک و سفته کارمندی و معتبر

مدارک لازم برای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده

اجاره خودرو بدون راننده

برای اجاره کردن خودرو بدون راننده شما با دشواری‌ هایی مواجه هستید و حتماً باید شرایط زیر را دارا باشید تا بتواند این شیوه اجاره خودرو را انجام دهید:

  1. داشتن سن ۱۸ سال به بالاتر
  2. داشتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی
  3. پرداخت ودیعه به شرکت‌ های اجاره دهنده معادل قیمت تمام شده و به روز خودرو
  4. پرداخت چک و سفته معتبر
  5. پرداخت چک و سفته کارمندی
  6. ارائه دادن مدارک شناسایی کامل مانند کارت ملی

و…

بنابراین شما وقتی خودرویی را با راننده آن اجاره می‌ کنید، حتی اگر گواهینامه رانندگی نداشته باشید و سن شما به ۱۸ سال هم نرسیده باشد، هیچ محدودیت برای این کار نخواهید داشت و حتی می‌ توانید هر نوع خودرو مورد نظری را از میان خودروهای شرکت انتخاب کنید، چون راننده در کنار شما است و شما معاف از رانندگی می‌ باشید.

اما هنگام اجاره کردن خودرو بدون راننده شرایط کمی متفاوت خواهد بود، یعنی شما علاوه بر آن که به سن ۱۸ سال رسیده باشید، حتماً باید گواهینامه رانندگی را داشته باشید و بدون داشتن این دو گزینه هیچ شرکتی خودرو خودش را در اختیارتان نخواهد گذاشت و کاملاً مخالف با قوانین و مقررات اجاره خودرو است. پس اگر شما هم جز افرادی هستید که شرایط اجاره کردن ماشین بدون راننده را ندارید، می توانید این کار را به صورت اجاره با راننده انجام دهید. با این شیوه اجاره کردن تا حدودی نیز خیال تان از بابت اتومبیلی که در اختیار دارید، راحت است. چون به هر حال مسئولیت رانندگی کردن با راننده‌ ای است که شرکت به شما معرفی کرده است و در صورت بروز هر گونه حادثه و یا اتفاقی شرایط شما کاملاً متفاوت از زمانی خواهد بود که اتومبیل را بدون راننده در اختیار داشته‌ اید. به طور کلی پیشنهاد ما انتخاب کردن گزینه آسان است که مراحل راحت‌ تری دارد و زمان کم تری را از شما تلف می‌ کند. البته واضح است که گاهی باید به شرایط خود نیز توجه داشته باشیم تا بتوانیم مورد مناسب را انتخاب کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله مدارک لازم برای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده را بررسی کردیم.  اجاره اتومبیل با راننده شرایط بهتر و آسان‌ تری در مقایسه با اجاره خودرو بدون راننده دارد و افرادی که شرایط اجاره کردن خودرو بدون رانندگی را ندارند، می توانند به گزینه دوم یعنی اجاره اتومبیل با راننده فکر کنند.

در سایت https://www.aradseir.com/ با مدارک لازم، شرایط و مقررات اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده و… بیش تر آشنا شوید. آشنایی با شرایط هر کدام از این روش‌ ها می‌ تواند شما را جهت انتخاب کردن آسان و بهتر اجاره آشنا کند و انتخاب بهتر و راحت‌ تری داشته باشید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *