نگهداری از خودروی اجاره‌ای و نکاتی درباره افزایش عمر باتری

نگهداری از خودروی اجاره‌ای و نکاتی درباره افزایش عمر باتری:

هنگامی‌که اجاره خودرو بدون راننده درخواست کرده‌اید و خودرو را به مدت طولانی ؛حال یا برای انجام کارهای شخصی و یا برای سفر رفتن در اختیار دارید یکی از ویژگی‌های نگهداری خودرو که اهمیت باتری خودرو می‌باشد را بهتر است بیشتر درباره‌ی آن بدانید .شرکت اجاره خودرو آراد سیر مطالبی را درباره نگهداری از باتری خودرو که باعث افزایش عمر آن می‌شود برای شما عزیزان بطور خلاصه ذکر می‌کند پس تا پایان مارا همراهی نمایید.

خودروهای مدل‌بالا و لوکس همان‌طور که می‌دانید به دلیل وجود تحریم‌های داخل ایران هزینه‌های لوازم جانبی و قطعه‌های این نوع خودروها بسیار بالا می‌باشدبه‌خاطر همین افراد باید در نگهداری قطعات خودرو به‌ویژه باتری اهمیت ویژه‌ای قائل شوند .

نکات مهم و ضروری در نگهداری از باتری خودروی اجاره‌ای:

سعی کنید در خودرو های اجاره‌ای از استارت‌های پشت‌سرهم و با فاصله ی زمانی کم حتی‌المقدور جلوگیری نمایید؛ تا فشار کمتری به باتری خودروی اجاره ای وارد شود؛ چرا که شما برای روشن کردن خودرو نیاز دارید باتری سالمی داشته باشیدپس هر چه فاصله ی بین دو استارت زمان بیشتری طول بکشد باطری خودرو هم زمان بیشتری را طی می‌کند تا برای استفاده بعدی خود را آماده کند همچنین برای جلوگیری از کاهش قدرت و توان باطری خودرو  بهتر است این را بدانید که باطری خودرو مساوی است با منبع انرژی برای روشن‌شدن خودرو  .

آیا می‌دانستید برای افزایش عمر باتری دمای هوا هم تاثیر دارد؟

 هر چقد دمای هوا بالا باشدوشما خودروی اجاره‌ای را در مکانی سرپوشیده و در هوای گرم پارک کرده باشید به مدت طولانی ممکن است به باطری خودرو به دلیل وجود اسیدهای سربی عکس‌العمل‌های شیمیایی از خود نشان بدهد و این‌گونه به باطری صدمه وارد نماید. عکس این قضیه هم هرچقدر دمای هوا پایین باشد و خودروهای جدید در مکانی سرد قرار گرفته باشد کاهش دمای هوا باعث این عکس‌العمل‌های شیمیایی و تحلیل رفتن باطری خودرو می‌شود.

بهتر است باتری خودرو اجاره ای همیشه تمیز باشد.

در اجاره ماشین بدون راننده همانگونه که شرایطش را می‌دانید مسئولیت و نگهداری از خودرو برعهده‌ی مشتری گرامی می‌باشد پس بهتر است در حفظ و نگهداری قطعات خودروها به‌ویژه باتری کوشا باشید.قطب مثبت و منفی باطری خودرو ممکن است به‌مرور زمان اطرافش را جرم بگیرند که تشکیل این جرم‌ها طبیعی است اما لطفاً باقی‌مانده‌های آن را از روی باتری که به توان و قدرت انرژی خودرو صدمه می‌ زندرا پاک نمایید. تا هم برای خودرو مشکلی به وجود نیاید و هم در پایان اجاره ماشین از خسارت‌های پیش‌آمده جلوگیری نمایید.برای پاک کردن این جرم‌ها می‌توانید از محلول‌های مخصوص و استاندارد استفاده نمایید و یا با جوش‌شیرین و مقداری آب باتری را از هر گونه آلودگی پاک نمایید.

در خودروهای اجاره‌ای از خاموشی طولانی‌مدت خودرو خودداری فرمایید :

این امر به این دلیل است که در صورت خاموش شدن خودروی اجاره‌ای به مدت طولانی باعث تخلیه شارژ باتری خودرو می‌شود و هنگامی‌که باطری خودرو شارژ نداشته باشد توان خود را از دست داده و دیگر قابل روشن‌شدن نمی‌باشد در این مواقع باید با مشاورین شرکت تماس گرفته و موضوع را با آن‌ها درمیان گذاشته تا با هماهنگی‌های لازم مکانیک و تعمیرکاربرای جا انداختن باتری و سالم شدن آن به شما کمک کنند.

باطری خودرو را در جای مناسب قرار دهید:

این‌که می‌گوییم وضعیت باتری خودرو باید در جای مناسبی قرار بگیرد این بدان معناست که شما در هنگام رانندگی و حتی به‌هنگام سفر باید بررسی‌های لازم جهت قرار گرفتن باطری در محل خود و از محکم بودن آن مطمئن شوید چراکه اگر باتری در محل همیشگی خود قرار نگیرد باعث کم شدن توان و عمر مفید می شود.

نتیجه‌گیری :سعی کنید تا جای ممکن هنگامی‌که از خودروی اجاره‌ای استفاده می‌کنید و فرقی نمی‌کند که خودرو شما مدل‌بالا باشد و یا ایرانی لوازم برقی مانند چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن سیستم صوت را خاموش نمایید تا به دینام و باطری خودرو آسیبی وارد نشود چون هنگامی‌که خودرو خاموش باشد دینام ها به‌طور معمول کار نمی‌کنند و از وسایل برقی مورد نیازتان هم هنگامی‌که نیاز واقعی داشتید استفاده نمایید.زیرا استفاده به مدت طولانی از وسایل برقی خودرو باعث کم شدن شارژ باتری می‌شوند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می زند.شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر است خودروی اجاره‌ای و افزایش عمر باتری خودرو می‌توان سوالات و مواردی را که برایتان مبهم است از مشاورین شرکت پرسیده تا در اولین فرصت ممکن پاسخ‌گوی شما باشند همچنین شرکت اجاره خودرو آراد سیر همیشه و در همه حال پاسخ‌گوی مشتریان گرامی خود می‌باشند.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *