کولر خودرو و نکاتی که باید رعایت کنید (1)

فهرست مطالب

کولر خودرو و نکاتی که باید رعایت کنید

کولر خودرو چه کارکردی دارد؟ چگونه می توانیم کولر خودرو را در بهترین حالت قرار دهیم؟ کولر خودرو اتوماتیک بهتر است یا دستی؟ روش نگهداری کولر خودرو چگونه است؟ آیا باید کار خاصی برای کولر خودرو انجام دهیم؟ در صورت خرابی کولر خودرو چه کار باید بکنیم؟ مهمترین بخش کولر خودرو کدام است؟

کولر خودرو یکی از مهمترین بخش های خودروهای امروزی محسوب می شود. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که امکانات رفاهی از مهمترین بخش های هر خودروی امروزی محسوب می شود. امروز شما هر خودرویی که تهیه می کنید مسلما کولر به عنوان یکی از اصلی ترین و پایه ای ترین عناصر آن خودرو محسوب می شود. به نوعی نمی توان خودرویی را بدون کولر آن تصور کند.

همین موضوع نشان می دهد که امروز کولر و بخاری خودرو از چه اهمیت مهمی برای راننده و سرنشینان خودرو می تواند داشته باشد. از طرف دیگر کولر خودرو در مواقعی از سال عملا وظیفه هواسازی داخل کابین خودرو را بر عهده دارند. بنابراین می توان گفت که به نوعی به کولر خودرو با وضعیت سلامتی راننده و سایر سرنشینان خودرو نیز سر و کار دارد. این موضوع نکته مهمی برای خرید خودرو و یا اجاره خودرو بدون راننده محسوب می شود. از این رو دانستن نکاتی در خصوص استفاده از کولر خودرو و روش نگهداری از آن می تواند به ما در این زمینه کمک فراوانی کند. در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

کولر خودرو و نکاتی که باید رعایت کنید (1)
کولر خودرو و نکاتی که باید رعایت کنید (1)

کولر خودرو اتوماتیک یا دستی

کولر خودرو امروز به نوعی طراحی می شود که روش کاربری را ساده تر کند. به نوعی می توان گفت که شرکت های خودروسازی مختلف به سمت استفاده از کولرهای اتوماتیک رفته اند. بدین معنی که شما با یک دکمه کولر را روشن می کنید و مابقی کار را خود کولر انجام می دهد.

در بیانی ساده تر این خود سامانه تهویه خودرو است که بر اساس وضعیت موجود در کابین تصمیم می گیرد هوای چند درجه را با چه شدتی راهی کابین کند. همچنین در برخی از خودروهای به روز دنیا این سیستم به وضعیت موتور نیز نگاهی می اندازد تا در صورت لزوم قدرت خود را بر اساس قدرت موتور تنظیم کند.

اما در برخی دیگر از خودروها به خصوص خودروهای داخلی همچنان از حالت دستی استفاده می شود. در واقع این خود شما هستید که باید به صورت دستی مشخص کنید که از سیستم تهویه و یا کولر خودرو انتظار دارید چه دمایی را با چه شدتی راهی کابین کند. آن چیزی که مشخص است این است که سیستم تهویه اتوماتیک کاربری ساده تری دارد اما سیستم دستی است که از استهلاک کمتری برخوردار است. در واقع یک سیستم اتوماتیک با عوامل مختلف سر و کار دارد که خرابی هر کدام از این عوامل مانند یکی از سنسورها می تواند باعث خرابی کلیه سیستم تهویه شود.

 اما در سیستم تهویه یا کولر خودرو دستی شما باید خودتان بتوانید بر اساس قدرت موتور، وضعیت جاده، وضعیت دمایی داخل کابین و چند عامل دیگر مشخص کنید که باید چه دمایی را در با چه شدتی مورد استفاده قرار بگیرید. این کار برای رانندگان جوان کمی سخت تر است اما رانندگان کهنه کار و قدیمی تر عمدتا کولر خودرو دستی را بیشتر از سیستم تهویه اتوماتیک دوست دارند. همچنین شما در اجاره خودرو با راننده نیز باید به این نکات گفته شده به عنوان یک راننده توجه ویژه ای داشته باشید.

کولر خودرو و نکاتی که باید رعایت کنید (2)
کولر خودرو و نکاتی که باید رعایت کنید (2)

کولر خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟

کولر خودرو درست مانند هر وسیله الکترونیکی و مکانیکی دیگر استهلاک خاص خودش را دارد. بنابراین بعد از یک مدت زمان خاص نیاز به سرویس و بازبینی کلی دارد. بنابراین اگر هیچ مشکلی هم با کولر خودروی خود ندارید حتما بعد از کارکردهای مختلف معمولا بین ده هزار تا 15 هزار بهتر است کولر خود را سرویس کنید. برخی نیز معتقد هستند که به شکل فصلی این کار را انجام دهید.

اساسا در کمترین حالت ممکن شما باید حداقل سالانه یک بار و آن هم پیش از شروع فصل گرما نسبت به سرویس کولر اقدام کنید. یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص سرویس کولر باید به آن توجه داشته باشید فیلتر کولر است. این فیلتر طی استفاده مکرر کثیف می شود بنابراین استفاده از کولر در این حالت می تواند سلامتی سرنشینان را متوجه خطر کند. از طرف دیگر این فیلتر به مرور زمان بسته می شود و به نوعی به سختی اجازه عبور هوا را از خود می دهد این موضوع می تواند فشار مضاعفی به کولر وارد کند. بنابراین تعویض یک فیلتر هوا می تواند تا حدودی زیادی سلامت شما و کولر خودروتان را تضمین کند.

به جز این بهتر است هر ده روز یک بار ( حتی در روزهای سرد ) کولر خودتان را به مدت ده دقیقه روشن کنید. این کار باعث می شود که مجاری کولر باز بماند و از طرف دیگر قدرت کولر کم نشود. یک نظر تایید نشده نیز وجود دارد که این کار باعث می شود گاز کولر کم نشود. به هر حال این کار حتی در روزهای سر سال می تواند سلامت کولر خودروی شما را تا حدود زیادی تامین کند.

کولر خودرو و نکاتی که باید رعایت کنید (3)
کولر خودرو و نکاتی که باید رعایت کنید (3)

نگهداری از کولر خودرو می تواند سخت باشد!

نگهداری از کولر خودرو و یا به طور کلی نگهداری از خودرو می تواند کار پر هزینه و البته زمان بری باشد. همین موضوع می تواند برای یک فرد اروپایی دلیل خوبی باشد که به جای خرید خودرو بخواهد از مفهوم اجاره خودرو استفاده کند.

در واقع شما به واسطه اجاره خودرو دیگر نگرانی بابت نگهداری از خودرو مانند کولر خودرو نخواهید داشت. اگر شما این خودرو را همراه با راننده اجاره کرده باشید در خصوص استفاده از کولر خودرو و نکات مربوط به آن نیز هیچ کاری لازم نیست انجام دهید. تمامی این اتفاقات بر عهده شرکت و راننده مربوطه است. آراد سیر به عنوان یکی از شرکت های معتبر در این حوزه تلاش می کند خودروهای خود را با بهترین امکانات در اختیار مشتریان خود قرار دهد. بنابراین شما با اجاره ماشین عروس یا هر نوع خودروی دیگر می توانید از بهترین امکانات این شرکت از جمله سیستم تهویه مناسب بهره مند شوید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *