تاریخچه صنعت اجاره خودرو

آیا با تاریخچه صنعت اجاره خودرو آشنا هستید؟

آیا می دانید اجاره خودروهای مختلف از چه تاریخی رونق گرفته است؟

اعتقاد بیش تر مردم بر این است که اجاره انواع اتومبیل ها در سال ۱۹۱۶ برای نخستین بار در کشور آمریکا شروع شد و در آن فردی بهنام ساندرز اتومبیل خودش را در اختیار بازرگانان و تجار قرار می داد و بابت آن مبلغی را دریافت می کرد. ما قصد داریم تاریخچه صنعت اجاره خودرو را در این بخش مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

تاریخچه صنعت اجاره خودرو

در مقدمه گفتیم که تاریخچه صنعت اجاره ماشین به سال ۱۹۱۶ برمی گردد که در این سال برای نخستین بار در کشور آمریکا فردی به نام ساندرز اتومبیل خودش را به صورت اجاره ای در اختیار تجار و بازرگانان محلی قرار می داد و در قبال آن مبلغی را از این افراد دریافت می کرد.

در واقع اجاره کردن انواع اتومبیل ها ساز و کاری است که افراد مختلف می توانند در آن به مدت چند روز، چند ساعت، چند ماه یا چند هفته و حتی طولانی تر از آن خودرو مورد نظرشان را اجاره کنند.

موسسه ها و شرکت ها امروزه انواع خودروها را به صورت اجاره در اختیار مشتریان قرار می دهند.

نخستین بار ساندرز اتومبیل وقتی که خودرو خودش را در اختیار دیگران قرار داد، کیلومتر شماری بر روی این خودرو نصب کرد که با آن می توانست مسیر رفت و برگشتی خودرواش را تخمین بزند.

در آن زمان افراد با پرداخت ۱۰ سنت اتومبیل مورد نظرشان را اجاره می‌ کردند.

به این صورت این فرد اجاره دادن خودرو را به یک ایده کسب و کار تبدیل کرد و در سال ۱۹۲۵ شرکت اجاره اتومبیل ساندرز فعالیت خودش را شروع کرد.

البته رقبایی نیز برای این فرد وارد میدان شدند و خودرو خودشان را اجاره دادند.

به طوری که در سال ۱۹۲۳ فرد دیگری توانست از این راه یک میلیون دلار درآمد ایجاد کند.

با شروع جنگ جهانی دوم و در پی آن توسعه یافتن سیستم های ریلی، تقاضای اجاره کردن انواع اتومبیل ها در کشور آمریکا نیز رو به رشد نهاد، به طوری که بیش تر شرکت های توسعه راه آهنی همکاری خودشان را با شرکت های اجاره اتومبیل آغاز کردند و در بیش تر ایستگاه های راه آهن جهت این کار غرفه هایی برپا شد.

پس از جنگ جهانی دوم نیز این روند هم چنان ادامه داشت و روز به روز بیش تر می شد، به همین دلیل بود که بیش تر شرکت ها در محل هایی مانند فرودگاه ها مکان را برای خودشان در اختیار داشتند، به این ترتیب امکان دسترسی افراد جهت اجاره کردن اتومبیل ها نیز آسان‌ تر شده بود.

به طوری که در سال ۱۹۴۶ فردی به نام آیویس این کار را با سه اتومبیل شروع کرد و برخلاف دیگر شرکت هایی که تنها یک اتومبیل داشتند، این فرد تمام تلاش خودش را به کار برد تا بتواند خدمات متفاوت جهت اجاره دادن خودرو با اتومبیل های بیش تر را ارائه دهد.

البته در این راه موفق هم بود و توانست کسب و کار خودش را رونق ببخشد.

نهایت نیز در سال ۱۹۷۴ حدود ۲۴ شرکت متفاوت اجاره اتومبیل با یک دیگر متحد شدند و سیستم یکپارچه و ملی جهت اجاره دادن خودروها را در منطقه به نام سنت لوئیس میسوری ایجاد کردند.

بسیاری از شرکت ها انواع خودروها را متناسب با نیاز و مشتریان تامین کردند و به این ترتیب صنعت اجاره خودرو رونق بیش تری به خود گرفت. امروزه نیز در سراسر جهان شرکت های مختلف اجاره اتومبیل دایره هستند و انواع خودروها را به افراد علاقمند اجاره می دهند.

نکته پایانی

در این مقاله ما به تاریخچه صنعت اجاره خودرو پرداختیم و گفتیم که این صنعت در سال ۱۹۱۶ و با فردی به نام ساندرز آغاز شد که تا کنون نیز دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده است و هم چنان در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای در حال توسعه رو به رشد است.

اگر توانستید با مطالعه این مقاله با تاریخچه صنعت اجاره خودرو آشنا شوید، می توانید به سایت آراد سیر بروید و اطلاعات بیش تری در خصوص تاریخچه صنعت اجاره خودرو و افرادی که در این زمینه موثر بوده اند و غیره را به دست بیاورید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *