تویوتا لندکروز یا پرادو، جذابیت کدامیک؟

تویوتا لندکروز و پرادو هر دو جزو خودروهای پرطرفدار و گران قیمت داخل ایران هستند و همیشه به عنوان با کیفیت‌ ترین‌ ها معرفی می‌ شوند. شاید خیلی از شما بخواهید به مقایسه این دو مورد بپردازید و تفاوت آنها را بدانید یا قصد خرید داشته و هنوز به تصمیم قطعی در مورد هیچ کدام نرسیده‌ اید. در این مقاله می‌ خواهیم کارتان را راحت‌ تر کنیم و برایتان توضیح دهیم که تویوتا لندکروز یا پرادو هر کدام از چه لحاظی بهتر هستند و یک مقایسه کلی راجع به آنها داشته باشیم.

مقایسه از لحاظ طراحی

اولین چیزی که باید مقایسه کرد، از لحاظ طراحی است. خیلی از شما احتمالاً اجاره لندکروز یا پرادو را انجام داده‌ اید و راجع به طراحی آن اطلاعات مختصری دارید. لندکروز و پرادو جزو خودروهای اس یووی سنتی هستند. از نوع شاسی نردبانی می‌ باشند و کمترین میزان زرق و برق در آنها به کار رفته و طراحی آنها به اصطلاح جعبه‌ای است. هیچ کدام طراحی خیلی خاص و پیچیده‌ای ندارند و در دسته‌بندی طراحی‌ های ساده قرار می ‌گیرند اما معمولا عیب و نقصی در آن‌ ها دیده نمی ‌شود و کمتر کسی است که می‌تواند از طراحی آنها ایراد بگیرد.

لندکروز چراغ‌ها و جلو پنجره‌ای‌ های بزرگی دارد. همین باعث می‌شود که ابعاد خودرو خیلی بزرگتر نشان داده شود که به جذابیت بیشتر آن کمک می‌ کند. طول آن تقریبا ۵ متر است که این نشان می ‌دهد در واقعیت هم خودروی بزرگی به شمار می‌ آید. در قسمت پشتی هم چراغ‌ های خیلی بزرگی دارد. حتی بعضی از لندکروزها زمانی که درب آنها باز است، شبیه به یک آمبولانس بزرگ هم هستند‌.

در مورد پرادو هم باید گفت که طراحی مشابهی استفاده شده است. با این تفاوت که عرض این خودرو کمتر است. چراغ‌های آن کمی متفاوت‌ تر بوده و به طور کل کاراکتر خودرو با لندکروز متفاوت است.

تویوتا لندکروز یا پرادو، جذابیت کدامیک؟

شاید بتوانیم بگوییم که طراحی پرادو از لندکروز پیچیده‌تر و مدرن‌تر است. به خاطر همین خیلی‌ها برای اجاره ماشین عروس به سراغ پرادو می‌روند و آن را ترجیح می‌دهند. چراغ‌های پرادو حالت خمیده و اسپرت تری دارند. پرادو جزو خودروهایی است که با لامپ ال ای دی بسیار جذابش باعث می‌شود که از خیلی از خودروها پرطرفدارتر باشد.

از لحاظ عرض ۱۰ سانتی‌متر عرض لندکروز باریک‌تر است. ارتفاع خودروی پرادو زمانی که به آن نگاه می‌کنید، بالاتر از لندکروز به نظر می‌رسد و همین باعث می‌شود که خیلی‌ها پرادو را ترجیح بدهند. زیرا بر این عقیده هستند که شاسی بلند بودن آن بیشتر به نظر می‌رسد اما اگر بخواهیم یک نکته منفی راجع به آن بگوییم، لاستیک زاپاس زیر خودرو است. لاستیک زاپاس زیر خودرو باعث می‌ شود که روی زوایای خودرو تاثیر منفی داشته باشد. به خاطر همین خیلی‌ ها به سراغ مدل‌هایی از پرادو می‌روند که لاستیک زاپاس آنها روی صندوق قرار گرفته باشد.

مقایسه از لحاظ کابین

داخل کابین این خودرو تفاوت‌ها بیشتر از طراحی بیرونی است. لندکروز یک داشبورد کاملاً پهن و ساده دارد که در دو طرف آن خروجی‌ های مربوط به سیستم تهویه قرار گرفته‌اند و حالت عمودی دارد. اگر شما نسخه پایه لندکروز را خریداری کرده باشید؛‌ متوجه عدم وجود نمایشگر روی داشبورد می‌شوید.

همچنین یک نورپردازی به رنگ سبز روی کابین و پشت آمپرها وجود دارد که آن را شبیه به یک خودروی قدیمی می‌ کند. از لحاظ آرگونومی در کابین معمولاً رتبه بالایی را دریافت می‌کند که باعث می‌شود تسلط راننده روی آن افزایش پیدا کند و سرنشینان هم احساس کاملاً راحتی داخل خودرو داشته باشند.

در مورد کابین پرادو باید گفت که طراحی آن با لندکروز کاملا متفاوت است. کابین داخل پرادو حالت مدرن‌تری نسبت به لندکروز دارد. داخل آن شما یک فضای جذاب‌تر را مشاهده می‌کنید. سرنشینان داخل آن معمولاً هیچ شکایتی ندارند و داشبورد آن هم حجم مکعبی شکل دارد.

جمع‌ بندی

در این مقاله سعی کردیم از لحاظ ظاهری مقایسه کاملی برای لندکروز و پرادو داشته باشیم. این شما هستید که تصمیم می‌ گیرید اجاره ماشین لندکروز را انجام دهید یا پرادو. اگر نیاز به اجاره خودرو دارید، کافی است که به سایت آراد سیر سر بزنید. مشاوران داخل این سایت می‌ توانند راهنمایی خوبی برایتان داشته باشند و توضیح دهند که کدام خودرو می‌ تواند برایتان گزینه مناسب‌ تری باشد تا راحت‌ تر انتخاب کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *