اجاره خودرو آراد سیر (3)

در مواقع اجاره خودرو چه کارهایی برای سلامتی ماشین انجام دهیم

کارهایی که باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شود یکی از آنها سنگین کردن بسیار زیاد خودرو پر کردن صندوق عقب با وسایلی که شاید به آنها لزومی نباشد پس بهتر است حداقل خودرو خود را سبک نماییم یا حتی مثلا نصب باربند در زمانهایی که به آن نیاز نداریم لزومی ندارد. اشخاص وقتی قصد مسافرت می کنندو می بینند بار آن ها بیش از حد زیاد است باید از شرکت آراد سیریک خودروی شاسی بلند اجاره کنند تا راحت ودر کمال آرامش به سفر خود ادامه دهند. نصب باربند فقط زمانی خوب است که به آن نیاز داریم چون که همین وجود باربند باعث بالا رفتن مصرف سوخت حداقل به مقدار زیادی افزایش پیدا می کند.

ممکن است دربعضی مواقع خاموش شدن خودرو به خاطر نداشتن مقدارسوخت به اندازه باعث خراب شدن پمپ بنزین شود و رانندگان نباید بگذارند چراغ بنزین روشن شود بخاطر اینکه رسوبات و ناخالصی هایی که ته باک وجود داردبه مسیر سوخت وارد شده و اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتوررا ایجاد می کند. 

نکته ی دیگری که باید در هنگام رانندگی به آن توجه کرد نشاندن بچه روی پای سرنشین خودروی دارای ایربگ است که این کار بارها تکرار شده ودر عین حال هم بسیارخطرناک می باشد ممکن است در یک تصادف کوچک ایربگ خودرو باز شودو دراین موقع حتما کودک خفه خواهد شد بهتر اینکار این است که همیشه کودک را روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بنشانید. شرکت اجاره خودرو بدون راننده آراد سیر صندلی کودک و کریر مخصوص خردسالان را در اختیار مشتریان در صورت نیاز وباهماهنگی مشاورین شرکت تحویل می گیرند.

شرکت اجاره خودرو آراد سیر پیشنهاد می کند مواقعی که درشرایط مه آلود ومه غلیظ هستید از نور بالااستفاده نکنید چون نور بالا دید راننده را کمتر می کند بهتراست دراین شرایط نور خودرو روی نور پایین تنظیم شود و اگر خودرو مه شکن داشت که باید آن را روشن کرد. البته باید خاطر نشان کرد تمامی خودروهای اجاره ای شرکت آراد سیر در فصل های برفی و بارانی زنجیر چرخ  را به مشتریان عزیز خود تحویل می دهد.

وقتی شما خلاف جهت خیابان خودرو را پارک می کنید اگر خودرویی با شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته می شوید چرا؟ زیرا وقتی که شما خودروی خود را به فرض در سمت راست خیابان به صورت بالعکس پارک کنیددر این شرایط شما خلاف جهت پارک نموده اید و مقصر شناخته می شوید. همچنین باید گفت خودروهای اجاره ای ایرانی و خارجی شرکت آراد سیر همگی دارای بیمه بدنه و ثالث تمام می باشند اما باز هم لازم می باشدکه شما مشتریان عزیز در اینگونه مسائل دقت کافی داشته باشید تا ناخواسته مشکلی برایتان به وجود نیاید.

اگر بعد از تردد با خودر مسافت طولانی راطی کردید خودرو را چند دقیقه ای خاموش کنید چون این کار برای خودروهای گازوییلی اشکالی ندارد مانند برخی از خودرو های بنزو… اما برای خودرو های بنزینی این پیشنهاد نمی شود.اکثر مواقع هم دیده شده که رانندگان تامل می کنند تا فن خودرو خودبه خود خاموش شود بعد موتور را خاموش می کنند توصیه می شوداین کاررا هم نکنید چرا که ضرر جدی به موتور وارد می کنید کارکردن بیش از اندازه باعث  خیلی گرم شدن منبع اگزوز می شود به طوری که این گرما به موتور منتقل می شود که می تواند به موتور ضررهای جبران ناپذیری بزند.موقعی که خودرو را خاموش می کنیم اگر خودرو خیلی گرم شده باشد سیستم فن اتوماتیک خودرو روشن می ماند و دیگرنیازی به روشن گذاشتن خودرو نیست.

برخی رانندگان جلو آوردن صندلی خودرو را بیش از اندازه جلدو می آورند وفکر می کنند هرچقدر صندلی جلوتر باشد به رانندگی مسلط تر هستند البته در رانندگی خانم ها این مورد بیشتر دیده شده است. در صورتی که این طور رانندگی کردن اشتباه است ومی تواند در تصادفات بسیار خطرساز باشد.

مواقعی هم دیده شده که برای پا کلاج را تکیه گاه می کنند اینکار برای  رانندگانی که در اتوبان با دنده پنج حرکت می کنند و پای خود را روی کلاچ به عنوان تکیه گاه می گذارند و کلاچ کورس تمام خلاصی را رد می کند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس می گردد. این موردی که گفته شد در خودروهای ایرانی به دلیل دارا بودن گیربکس دنده ای زیاد دیده می شود.

قبل از خاموش کردن موتور خودرو گاز دادن برای بهتر روشن شدن خودرو که قبلا این کار انجام می شد اما در خصوص موتورهای کاربراتوری بود چرا که در خودروهای انژکتوری این کار ضرر دارد و به همین دلیل زمانی که شما گاز می دهید وسپس سوییچ را می بندید مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند که همین دلیل خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می گردد. گاز دادن قبل از روشن کردن موتور خودرو این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد ولی در خودرو های انژکتوری این کار فایده ای ندارد.

چند نکته ی مهم در مورد خودروهای مدل جدید که بهتر است بدانید:

خودروهای لوکس امروزی مشخصاتی را دارا هستند که بدون اینکه مطلع باشید هزینه های هنگفتی را روی دست شرکتهای اجاره خودرو می گذارند. اگر خودروی شخصی  داشته باشید می دانید که مخارج و هزینه های بالای آنها مثل بنزین، سرویس، تعمیرات وغیره دارد اما اجاره کردن همان خودرو از شرکت آراد سیردیگر این هزینه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد بخاطر همین است که اجاره ماشین در بیشتر مواقع توجیح اقتصادی شده است.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *