قوانین رانندگی در کیش
  • قوانین رانندگی در کیش چیست؟
  • آیا با قوانین و مقررات رانندگی در این جزیره آشنا هستید؟
  • چه نکاتی جهت رانندگی در جزیره کیش وجود دارد؟

برای آشنایی با قوانین رانندگی در کیش مانند هر شهر و مکان دیگری باید علاوه بر رعایت حق تقدم در میادین و خیابان‌ ها پیش از ورود به هر میدان حتماً توقف کامل داشته باشید، در واقع رانندگی کردن در این جزیره مقررات خاص خودش را دارد و ما در این مقاله قوانین رانندگی در کیش را بررسی می‌ کنیم.

قوانین رانندگی در کیش

  1. رعایت مقررات عمومی

گفتیم که علاوه بر رعایت حق تقدم در میادین و خیابان‌ ها طبق قوانین رانندگی در جزیره شما باید پیش از ورود به هر میدان به طور کامل توقف داشته باشید، اگر راننده در این جزیره به عدم همکاری با پلیس محکوم شود یا مثلاً اگر حق تقدم برای عابر پیاده را رعایت نکنید یا در خیابان‌ ها زباله‌ های خود را بریزید، باز هم مشمول جریمه خواهید شد.

در اکثر خیابان‌ های جزیره کیش دوربین‌ های مداربسته وجود دارد، اما از چراغ قرمز و سرعت گیر هیچ خبری نیست و می‌ توانید یک رانندگی آرامش بخش را در آن جا تجربه کنید.

از طرفی بدون سرعت گیر و نصب چراغ قرمز قوانین رانندگی در جزیره رعایت می‌ شود، به بیانی این قوانین کاملاً فراگیر شده‌ اند که افراد جهت تردد در جزیره با مشکل مواجه نشوند.

نگران اختلاف سرعت نیز نباشید چون در هر خیابان سرعت مجاز بر روی تابلوهای آن نصب شده است.

درست است که در این جزیره شما رانندگی ساده و امن را تجربه می‌ کنید، اما دلیل بر آن نیست که کمربند ایمنی خود را نبسته باشید، علاوه بر آن قوانین عبور از بین خطوط کاملاً واضح و روشن است و اگر قصد تغییر مسیر خودتان را داشته باشید باید از ۱۰۰ متر قبل‌ تر راهنما بزنید و از آینه بغل برای این کار کمک بگیرید.

حفظ سرعت در این جزیره هنگام رانندگی شدیداً توصیه می‌ شود چون ممکن است به علت شرجی بودن هوا ترمز خودرو عملکرد خوبی نداشته باشد و در صورت داشتن سرعت بالا با مشکل مواجه شوید.

پس سعی کنید فاصله خود را با اتومبیل‌ های جلویی در حد تعادل نگه دارید. فراموش نکنید که در اکثر موارد تابلو سرعت در این جزیره عدد ۸۰ را نشان می‌ دهد.

اگر این قوانین برای شما سخت بود و نمی توانید به رانندگی در کیش بپردازید، می توانید از وب سایت آراد سیر اجاره خودرو با راننده در کیش را انتخاب بکنید.

  1. اهمیت به حفظ جاذبه و زیبایی کیش

حفظ جاذبه و زیبایی جزیره کیش اهمیت بسیار زیادی در آن جا دارد و رعایت آن جز قوانین رانندگی در کیش محسوب می‌ شود، چون ساکنین جزیره کیش حساسیت خاصی برای حفظ امنیت، زیبایی و سلامت آن دارند که این موضوع خود به خود بر روی قوانین رانندگی در کیش نیز تاثیر گذاشته است.

  1. ویژگی‌ های خاص شهروندان

حتماً می‌ دانید که جهت ساکن شدن در جزیره کیش باید کارت شهروندی داشته باشید که این کارت شهروندی پس از برگزاری کلاس‌ ها و آموزش‌ های لازم با عنوان آزمون شهروندی به شما تعلق می‌ گیرد.

از جمله موارد و سرفصل های این دوره‌ ها اشنایی با قوانین و مقررات رانندگی در کیش می‌ باشد که در این آموزش ها جایگاه ویژه‌ ای دارد.

در نتیجه این آزمون‌ ها و آموزش‌ ها نیز باعث می‌ شود تا شهروندان این جزیره قوانین متفاوت و مختلف از جمله قوانین رانندگی در جزیره را با حساسیت بسیار زیادی به جای بیاورند.

علاوه بر تمام این موارد برای رعایت کردن قوانین رانندگی در کیش مانند دیگر مکان‌ ها باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. با سرعت مطمئنه رانندگی کنید.
  2. قوانین عبور کردن از چهارراه‌ ها و میدان‌ ها را بدانید.
  3. فاصله خود را از اتومبیل‌ های جلو حفظ کنید.

سخن آخر

در این مقاله قوانین رانندگی در کیش را بررسی کردیم. رانندگی کردن در کیش علاوه بر رعایت قوانین و مقرراتی که در جاهای دیگر نیز به آن پایبند هستیم، مراحل و مقررات دیگری نیز دارد که حتماً باید آن ها را مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم بدون هیچ گونه دردسری در این جزیره به رانندگی بپردازیم.

اگر قصد مسافرت به جزیره کیش را دارید در سایت https://www.aradseir.com بیش تر با قوانین رانندگی در کیش و نکات ریز و درشت آن آشنا شوید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *