نکاتی قبل از اجاره خودرو

امروزه، اجاره خودرو برای افراد زیادی به یکی از راه های آسان و بی دردسر جهت رفتن به مسافرت و یا نیازهای شخصی خود تبدیل شده است. در این راستا، شرکت ها و موسسات متعددی وجود دارند که در حوزه رنت و اجاره ماشین فعالیت می کنند. هر شخصی در هنگام اجاره خودرو مورد نظر خود می بایست به تعدادی نکات مهم توجه داشته باشد.

اجاره هر خودرو شرایط خاص خود را دارد که بدون در نظر گرفتن آن ها، ممکن است مشکلاتی برای اجاره کنندگان ایجاد شود. ما در کنار شما هستیم تا با بیان نکاتی قبل از اجاره خودرو، بتوانید بهترین خدمات اجاره ماشین را دریافت نمایید.

نکات کلیدی در مورد اجاره خودرو

در ادامه می خواهیم برخی از نکات قابل توجهی که برای اجاره و رنت خودرو باید بدانید را توضیح دهیم:

آماده کردن مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو

اگر قصد اجاره خودرو از شرکت های ارائه دهنده را داشته باشید، این کار تنها با تکمیل کردن مدارک هویتی امکان پذیر می باشد. همه شرکت های اجاره دهنده خودرو، ابتدا مدارک مورد نیاز شخص درخواست کننده را به همراه وثیقه دریافت می کنند تا امنیت کار خود را افزیش دهند. بعضی از شرکت ها نیز از مشتریان چک یا سفته می گیرند. راه های دیگری هم وجود دارند که شرکت ارائه دهنده به عنوان ضمانت از شما درخواست می کند. یکی از مدارک ضروری جهت اجاره خودرو داشتن گواهینامه است که یک سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد.

مشاهده جواز

شرکت ها و موسسات اجاره خودرو می بایست دارای مجوز باشند و مجوز آن ها باید در دید مشتریان قرار بگیرد. در صورتی که به یک شرکت اجاره دهنده ماشین مراجعه نمودید و مجوز آن ها را مشاهده نکردید، حتما درخواست کنید تا مجوز رسمی فعالیت خود را به شما نشان دهند. اگر آن ها از اینکه مجوز را به شما نشان دهند، ممانعت نمودند به هیچ عنوان از آن ها ماشین اجاره نکنید. چراکه یقینا با یک شرکت کلاهبردار و نامعتبر طرف هستید.

نکاتی قبل از اجاره خودرو

بررسی نحوه محاسبه قیمت اجاره ماشین

بررسی چگونگی محاسبه قیمت اجاره بسیار حائز اهمیت می باشد. شرکت های متعددی وجود دارند که بدون ارائه اطلاعات صحیح درباره نحوه محاسبه قیمت رنت خودرو، زمانی که شما می خواهید خودرو را برگردانید و به آن ها تحویل دهید، هزینه های بسیار زیادی از شما دریافت می کنند. از این رو، باید هنگام اجاره خودرو‌، یک قرارداد رسمی تنظیم شود که همه شرایط و قوانین در آن نوشته شده باشد.

انتخاب خودرو متناسب با نیاز خود

در زمان اجاره خودرو فقط به قیمت ها توجه نکنید. افزون بر قیمت باید هدف خود از اجاره ماشین و تعداد نفرات را در نظر بگیرید. از این رو می بایست به فضای داخلی خودرو و اندازه ماشین دقت داشته باشید. اگر خودرو را برای سفر رفتن می خواهید اجاره نمایید، پس به فضای بیشتری هم در داخل ماشین و هم در قسمت باربری نیاز دارید. گاهی اوقات ممکن است افراد ماشینی با ظرفیت 4 نفر اجاره کنند، درحالیکه تعداد آن ها 5 نفر است و این موضوع را با شرکت اجاره دهنده در میان نمی گذارند. در هنگام مسافرت این افراد با مشکل هایی رو به رو خواهند شد.

ارائه اطلاعات دقیق به شرکت اجاره دهنده

شما می بایست جزئیات سفر خود را با شرکت اجاره دهنده خودرو در میان بگذارید. برای مثال، زمانی که قصد دارید ماشین را در فرودگاه تحویل بگیرید، افزون بر زمان پرواز بهتر است که اطلاعات پرواز را نیز در اختیار شرکت بگذارید. در این شرایط حتی با وجود تاخیر در پرواز، شرکت اجاره دهنده می‌تواند اطلاعات آپدیت شده پرواز را مشاهده کند و در زمان مناسب ماشین را به شما تحویل دهد. علاوه براین، اگر قصد دارید ماشین را در هتل تحویل بگیرید، می بایست شماره تماس و آدرس دقیق هتل را به شرکت بدهید تا در تحویل خودرو با مشکل مواجه نشوید.

توجه به بیمه‌ های در نظر گرفته شده برای خودرو

مواجهه با حادثه های احتمالی از بزرگ ترین نگرانی های افرادی است که قصد اجاره خودرو را دارند. از این رو، اکثر شرکت های با کیفیت و قابل اعتماد در این حوزه، ماشین های خود را بیمه می کنند تا هم به اجاره کننده و هم خودشان کم ترین خسارت وارد شود. به همین دلیل، توصیه می کنیم که در زمان انتخاب شرکت اجاره خودرو به این نکته دقت نمایید و مطمئن شوید که ماشین های آن شرکت بیمه هستند.

جمع بندی

بر اساس موارد گفته شده، شما می بایست شرکتی را انتخاب نمایید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند و معتبر باشد. شرکت آراد سیر، جزو برترین ارائه دهندگان خدمات اجاره خودرو می باشد که سال های زیادی توانسته ماشین های باکیفیتی را بدون هیچ نقص فنی در اختیار مشتریان قرار دهد. در صورتی که از این مجموعه ماشینی اجاره کردید و با مشکلی رو به رو شدید، تنها کافیست با شرکت تماس بگیرید تا در کم ترین زمان ممکن در کنار شما باشیم.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *