خودرو

برای افزایش طول عمر خودرو چه مواردی را باید رعایت کرد؟

 همیشه این را بخاطر بسپاریم تا قبل از رسیدن به دست انداز در حین رانندگی سرعت را کم کنید تا برای عبور از دست اندازبه موتورخودرو فشار نیاید چگونه؟ شما با فشارآوردن به پدال ترمز دراین مواقع فشار حداکثری را به سیستم فنربندی خودرو،اکسل و سیستم ترمز خودرو وارد کرده،حال سوال اینجاست چه باید کرد؟روش درست عبور از دست انداز اینگونه است که باید راننده طوری برنامه ریزی کند تا در زمان عبور از دست انداز ترمز به هیچ وجه نباید درگیر باشد.

همچنین بالا کشیدن ترمز دستی در زمانی که لازم نیست وحتی ترمز دستی بدون اینکه کلید آن رانگه داریم ممکن است چرخ دنده های خودرو را خراب کند و فشارآوردن بیش از حد به سیستم ترمز دستی هم باعث استهلاک خودرو می شود. درهنگام اجاره خودرو از شرکت آراد سیر لطفا به این نکته ها توجه بفرمایید به دلیل اینکه خودروهای اجاره ماشین شاسی بلند و خارجی معمولا کمک فنرهای ضعیفتری دارند.

روغن گیربکس خودرو باید تعویض به موقع شود.حتی واسکازین هم مثل روغن های دیگر نیاز دارند هر چند وقت یکبار تعویض بشوند چون تعویض به موقع آنها باعث راحتی کار کرد گیربکس وهمچنین سلامت گیربکس وغیره می شود. برای تعویض کردن کیلومتر خودرو هم بستگی به نوع روغنی که استفاده کردید و گیربکس خودرویتان وحتی شرایط کارکرد آن دارد.

گاهی مشاهده می شودکه اشخاص به دلیل نا آشنا بودن زمان بندی تعویض فیلتر روغن را که باید یک بار در میان تعویض کنند معمولا از فیلتر های کیفیت پایین استفاده می کنند که این کار باعث فیلترنشدن عمل تصفیه  و رساندن آسیب های جدی به موتور خودرو می شوند. به مرور زمان و دراثر کسب تجربه  متوجه خواهند شد که اگر هربار فیلتر را تعویض می کردند و فیلتر مناسب انتخاب می نمودند چقدر از هزینه های جانبی برای تعمیر موتور و همچنین از اتلاف وقت جلوگیری می شود.

بهتر است موتور خودرو را کم کم گرم کنید چون این کاراگر صورت نگیرد نه تنها برای خودرو مفید نیست چه بسا ضررهای زیادی هم به موتور خودروهای ایرانی و همینطورخارجی وارد می شود.پس یکدفعه  کارکشیدن ازموتورو بیش از حد گرم نگه داشتن باعث خرابی منبع اگزوز می شود که این گرماممکن است به موتور خودرو انتقال پیدا کند و به نوبه ی خود برای موتور ضرر داشته باشد. درفصول سرد زمستان خوب است که نهایتا چند دقیقه خودرو درجا کارکند بعد از چند کیلومترکه رانندگی کردیدوقتی به حد مناسب گرم شد می توان باسرعت مجاز به حرکت ادامه داد.

در رابطه با کولرو اینکه چه زمانی روشن کنیم بهتراست؟ باید گفت در اتوبانها معمولا از پایین آوردن شیشه ی خودرو جلوگیری کنید.طی تحقیقاتی که مسئولان امر انجام داده اند متوجه شده اند که اگر یک خودرو در اتوبان کولر راروشن کند وحرکت کند همچنین روی درجه ی یک فن روشن باشد مصرف سوختش همزمان از خودرویی که شیشه ی راننده آن پایین است نزدیک40 درصد مصرف سوخت آن خودرو کمتر می شود.

حرکت دیگری که باعث وارد آمدن فشار بسیاری بر روی دوشاخه کلاچ گیربکس و … می شود خلاص کردن دنده خودرو پشت چراغ قرمز و ترافیک سنگین است.

خودروهایی که شما از شرکت آراد سیر تحویل می گیرید معمولا بیشتر آنها گیربکس اتوماتیک دارند و مشکلاتی مانند اینکه در حین رانندگی همزمان لازم باشد ترمز را نگه دارید تا کلاج برای توقف خودرواین کار کند باعث می شود متراژی که برای توقف خودرولازم است افزایش پیدا کند و این موقعی پیش می آید که کلاچ درگیر است وازنیروی پنهان موتورخودرو هم استفاده شود و هنگامی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده شود اینکار باعث دیرتر ایست کردن خودرو میشود پس اگر خودروی شخصی این مشکل پیش آمد بهتر است حتما ترمز را فشار دهید وقبل از اینکه خودرو بلرزد وتکان بخورد کلاچ را بگیریم.

به این نکته هم توجه داشته باشید که وقتی با سرعت پایین در لاین سبقت  درحال حرکت هستید وجود رانندگانی که با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت می کنند را نمی توان منکر شد و بالعکس رانندگانی هستند با سرعت های زیاد در لاین های کند رو حرکت می کنند که می تواند هر دواین حرکتهای نابجا باعث تصادفاتو اتفاقهای جبرا ن نا پذیری شود.

دررادیاتورخودرو تا آنجا که می شود سعی کنید آب شهری استفاده نشود چراکه باعث به وجود آمدن رسوبات زیادی دررادیاتور، واتر پمپ و حتی درموتور می شود بعضی اوقات دیده شده که این کار باعث سوختن واشر سر سیلندر خودرو هم می شود. خوب سوال پیش می آید از چه آبی استفاده شود؟ جواب آسان است فقط کافیست که آب را به نقطه جوش برسانید و بگذارید سرد شود ودوباره بجوشانید هرچه تکرا این کار یعنی سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تری خواهید داشت فقط دقت بفرمایید که بعد از سرد شدن رسوبات در ظرف ته نشین شده و از ریختن آنها به داخل رادیاتور جلوگیری کنید. البته در بازار مایع هایی فروشی هستند که خیلی توصیه نمی شود چون روش اول نسبتا مطمئن تر است.

آب شهری را اگر در ظرفهای شیشه ای نگه داریم و داخل رادیاتوربریزیم این کار هم  باعث به وجود آمدن رسوبات زیادی در خود منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب می شود. برای تهیه ی این آب هم می‌توان از روشهایی که گفته شد استفاده کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *