بیمه خودرو اجاره ای چگونه است؟

بیمه خودرو اجاره ای چگونه است؟ آیا با نحوه اجاره خودرو آشنایی دارید؟ آیا می دانید اجاره خودرو چه شرایط و مقرراتی دارد؟ اجاره خودرو یا رنت خودرو در واقع یکی از شرایط خاص می باشد که برخی موسسات با اجاره دادن خودروهای مختلف و گوناگون به افرادی که مالک آن ها نیستند این امکان را فراهم کرده‌ اند که آن ها نیز بتوانند برای کارهای مختلف خود از خود انواع خودروها استفاده کنند. قطعاً رنت ماشین شرایط و ویژگی های خاصی دارد که یکی از آن ها بیمه خودروی اجاره ای است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بیمه خودرو های اجاره ای بپردازیم.همچنین شما در آرادسیر می توانید از خدمات اجاره خودرو با راننده نیز استفاده نمایید.

بیمه خودرو اجاره ای چگونه است؟

اگر شما هم شرایط و مقررات خودروهای اجاره‌ ای آشنایی داشته باشید یا این که جزو افرادی باشید که خودروهای گوناگون را اجاره و استفاده می کنید قطعاً یکی از موضوعاتی که برای این کار به ذهن شما می رسد، نحوه بیمه این خودروها می باشد. که این موضوع بسیار مهمی است و دقت بالایی را می طلبد و قطعاً همه ما سعی می کنیم پیش از سوار شدن به این خودروها از بیمه آن مطلع شویم، تا دچار هیچ گونه مشکلی نشویم. این خودروها چون معمولاً قیمت های بالایی دارند و جزو اتومبیل های لوکس و لاکچری محسوب می شوند به همین خاطر شرکت های اجاره دهنده آن ها را بیمه کرده و تمامی شرایط بیمه را متقبل می‌ شوند.

البته این خودروها دارای بیمه بدنه و شخص ثالث می باشند که حتما باید هنگام اجاره به این نکته دقت داشته باشید. موضوع دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که بیمه خودرویی که اجاره کردید حتماً متناسب با آن باشد، چون خدمات و پوشش بیمه ها به طور کلی با دیگر بیمه ها تفاوت دارد، یعنی این نوع بیمه حدود ۷۰ درصد از کل خسارت را پوشش دهی می کند و در صورت بروز هر گونه حادثه ای کل خسارت را جبران خواهد کرد.

انواع بیمه برای خودروهای اجاره ‌ای

خودروهای اجاره‌ ای نیز مانند هر نوع خودرو دیگری از بیمه های مختلف استفاده می کنند که معمول ترین آن ها عبارت هستند از:

  1. بیمه کامل
  2. بیمه معمولی
  3. بیمه بدنه ماشین
  4. بیمه های شخص ثالث
  5. بیمه نامه های سرقت خودرو
  6. بیمه نامه های ویژه حوادث شخصی
  7. بیمه نامه های از نوع بین المللی cdw
  • بیمه کامل

بیمه کامل همان طور که از نام آن پیداست کامل ترین نوع بیمه برای خودروهای اجاره می باشد و برای خودروهایی در نظر گرفته می شود که راننده مالک آن ها نیست. این نوع از بیمه درصد بسیار زیاد و قابل توجهی از خسارت های احتمالی را کاهش می دهد. در هنگام عقد قرارداد با موسسه های اجاره دهنده خودرو حتما سعی کنید از آن ها بیمه کامل را درخواست کنید، چون این نوع از بیمه ها هیچ گونه محدودیت کیلومتری ندارند و از طرفی هزینه های آن ها بسیار کم است.

  • بیمه بدنه خودرو

یکی دیگر از انواع بیمه ها برای خودروهای اجاره ای بیمه بدنه خودرو است که اتفاقات زیر را جبران می کند:

  1. سقوط
  2. تصادف
  3. سرقت
  4. آتش سوزی
  5. انفجار
  6. برخورد کردن اتومبیل ها با هر نوع جسمی
  • بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث از جمله بیمه هایی است که وجود آن برای همه خودروها ضروری به نظر می رسد. این بیمه نامه می تواند خسارت های مالی و جانی را جبران کند و در انواع خودروهای اجاره ای مورد استفاده قرار می گیرد و اگر شما در حال استفاده کردن از خودروی مورد نظر با خودروی دیگری تصادف کرده باشید و خسارت های خودرو مقابل را جبران خواهد کرد.

  • بیمه سرقت

اگر خودرو شما ربوده شود، بیمه سرقت به کارتان خواهد آمد و می توانید خسارت های وارد شده را از طریق شرکت بیمه جبران کنید.

  • بیمه حوادث شخصی

اگر از بیمه حوادث شخصی هنگام اجاره کردن خودروها استفاده کنید و در طول استفاده از آن خودرو هر گونه حادثه ای برای شما به وجود بیاید، می توانید از این بیمه پرکاربرد استفاده کرده و کلیه خسارت های احتمالی را جبران کنیم.

  • بیمه های بین المللی های

نوع دیگری از انواع بیمه ها جهت خودروهای اجاره‌ ای بیمه بین المللی است. این بیمه در واقع بر اساس توافقی می باشد که بین موسسه های اجاره دهنده و مشتریان خودروها صورت می گیرد و پوشش های مختلف و خسارت های متفاوتی را در بر می گیرد. برای آگاهی از هر کدام از این بیمه‌ ها می‌ توانید به سایت آراد سیر مراجعه کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *