دردسرهای خرید ماشین چیست؟ (1)

فهرست مطالب

دردسرهای خرید ماشین چیست؟

دردسرهای خرید ماشین شامل چه مواردی می شود؟ چگونه می توان دردسرهای خرید ماشین را کم کرد؟ آیا بر اساس هزینه ای که پرداخت می کنیم دردسرهای خرید ماشین کم و زیاد می شود؟ آیا راهی برای فرار از دردسرهای خرید ماشین وجود دارد؟ یکی از مهمترین دردسرهای خرید ماشین کدام است؟ دردسرهای خرید ماشین نو بیشتر است یا کارکرده؟

دردسرهای خرید ماشین یکی از مهمترین مباحثی است که در خرید خودرو باید به آن توجه داشته باشیم. به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که برای خرید خودرو دردسرهای مختلفی وجود دارد. این دردسرها و چالش ها از زمان انتخاب خودرو شروع و تا زمان انتقال سند و در اختیار گرفتن آن ادامه دار است. بنابراین عملا با مفهوم نسبتا ساده ای سر و کار نداریم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که دردسرهای خرید ماشین یک هزینه پنهان در پروسه خرید و نگهداری از خودرو محسوب می شود. همین مسئله باعث شده است که در بسیاری از کشورهای جهان به جای خرید خودرو به اجاره خودرو بدون راننده به عنوان یک گزینه ایده آل تر نگاه کنند. نظر شما چیست؟ به نظرتان دردسرهای خرید ماشین چیست و چگونه می توانیم آن ها را مدیریت کنیم؟ با ما در ادامه همراه باشید.

دردسرهای خرید ماشین چیست؟ (3)
دردسرهای خرید ماشین چیست؟ (3)

دردسرهای خرید ماشین نو

دردسرهای خرید ماشین نو می تواند به مراتب کمتر از انواع کارکرده باشد. یکی از علت های این موضوع این است که عملا شما با کارخانه به عنوان فروشنده سروکار دارید و اطمینان بهتری می توانید داشته باشید. در واقع در خرید خودرو نو احتمال خرابی خودرو کمتر است و شما از امکاناتی مانند گارانتی نیز بهره مند می شوید.

در زبان ساده تر شما در خرید خودرو صفر یا خشک عملا می دانید که این خودرو در اختیار کسی نبوده و این خود شما هستید که می توانید با رانندگی خودتان آن را از آب بندی خارج کنید. خارج کردن درست خودرو از آب بندی می تواند مزیت بسیار مهم برای راننده و البته خودرو محسوب شود. اما با این حال نمی توان از دردسرهای خرید ماشین نو به راحتی گذشت.

اولین و مهمترین چالش از دردسرهای خرید ماشین را می توان انتخاب خودرو مناسب دانست. در واقع در کشورهایی مانند ایران این قدرت سرمایه است که نشان می دهد شما در چه طیفی می توانید خودرو انتخاب کنید. اگر بخواهید خودرو خشک و صفر خریداری کنید تنها باید به سرمایه خودتان توجه داشته باشید. در غالب موارد سرمایه خریداران طیف گسترده ای از خودروها را شامل نمی شود. معمولا خریدار می تواند بین دو یا سه خودرو دست به انتخاب بزند.

نکته مهم دیگر در نحوه خرید خودرو صفر است. در واقع اگر شما قصد داشته باشید که این خودرو را از طریق کارخانه خریداری کنید احتمالا باید در مراسم قرعه کشی و صف خرید و … حضور داشته باشید اما اگر بخواهید در بازار به دنبال خودرو صفر بگردید عملا باید هزینه ای چند برابری را پرداخت نمایید. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که آیا خودروی شما به خوبی مونتاژ شده است یا خیر. در واقع نوع طراحی و مونتاژ خودرو در بین خودروهای داخلی می تواند بسیار خوب یا بسیار بد باشد و متاسفانه این امری عادی در بازار ایران شده است. بنابراین از مهمترین دردسرهای خرید ماشین این است که نمی توان مطمئن بود خودروی شما از مونتاژ قطعاتی خوبی برخوردار است یا خیر. که اگر شانس نه چندان خوبی داشته باشید احتمالا باید تا مدت ها درگیر گارانتی و … باشید. همین موضوع باعث می شود که بسیاری قید خرید خودرو را بزنند نسبت به اجاره خودرو با راننده اقدام کنند. به نظر این مفهوم جذاب تری می آید.

دردسرهای خرید ماشین چیست؟ (2)
دردسرهای خرید ماشین چیست؟ (2)

دردسرهای خرید ماشین کارکرده

دردسرهای خرید ماشین کارکرده به مراتب بیشتر از ماشین های نو و صفر است. در واقع در ماشین های کارکرده شما علاوه بر خود خودرو با فروشنده نیز سر و کار دارید و این یعنی شما باید درگیر اتفاقاتی مانند سند و وکالت و انتقال سند و … شوید. بنابراین یکی از مهمترین دردسرهای خرید ماشین کارکرده می تواند همین مسئله بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد. اما این تمام دردسرهای خرید ماشین کارکرده نیست.

به طور کلی می توان گفت که اطمینان به خرید یک خودرو کارکرده از مهمترین چالش ها و دردسرهای خرید ماشین کارکرده محسوب می شود. شما چگونه می توانید مطمئن شوید که این خودرو سلامت کاملی دارد؟ این سوالی است که بسیاری از شرکت های کنترل سلامت و رنگ خودرو سعی کرده اند بتوانند به آن پاسخ دهند. اما واقعیت این است که تا زمانی که از خودرو استفاده نشود و به طور مدام با آن رانندگی نشود نمی توان به بسیاری از ایرادات این خودرو پی برد. از این رو نمی توان تنها به کارشناسان خودرو و … اعتماد کرد.

نکته بعدی که می تواند جزئی از دردسرهای خرید ماشین کارکرده باشد این موضوع است که از کجا بتوانیم خودرو کارکرده مناسب خودمان را با قیمتی مناسب پیدا کنیم؟ این سوالی است که بسیاری سعی کرده اند به آن پاسخ دهند اما به نظر می رسد که باید بگذاریم خودتان آن را حل کنید.

مسئله مهم دیگر این است که در چنین خرید و فروش ها احتمال کلاهبرداری بسیار زیاد است. در واقع شما به سادگی به بهانه خرید خودرو با قیمتی بسیار خوب در دام یک کلاهبردار می افتید و اینجاست که خواهید فهمید دردسرهای خرید ماشین تا چه اندازه می تواند زیاد و غیر قابل باور باشد.

همه این موارد به خوبی نشان می دهد که عملا دردسرهای خرید ماشین به جز این که از نظر روانی بسیار تاثیرگذار است می تواند از نظر مالی نیز اثر بخش باشد. در واقع بسیاری معتقد هستند که دردسرهای خرید ماشین یک نوع هزینه پنهان محسوب می شود. همین موضوع بسیاری را به سمت اجاره خودرو سوق داده است. در واقع شما با اجاره ماشین تمام ریسک ها و دردسرهای مربوط به آن را بر عهده شرکت اجاره دهنده خودرو مانند آراد سیر قرار می دهید.

در واقع این شرکت می تواند بر اساس نیاز و موقعیت شما انواع خودرو های مختلف را بدون هیچ دردسری در اختیار شما قرار دهد. این موضوع شامل اجاره ماشین عروس، اجاره ماشین لوکس، اجاره ماشین خانوادگی و … نیز می شود.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *