قوای محرکه هیدروژنی در خودروهای جدید

فهرست مطالب

قوای محرکه هیدروژنی در خودروهای جدید:

در این مبحث می‌پردازیم به عملکرد قوای محرکه هیدروژنی که در خودروهای جدید و خودروهای برقی تعبیه شده‌است و قرار بر این است خودروسازان در سال‌های آتی اکثر خودروها را از این لحاظ همه‌گیر کنند تا در بازارهای جهانی سهم عمده‌ای را به خود اختصاص دهند اگر خواندن این مطالب برایتان جالب است لطفاً تا پایان مارا همراهی بفرمایید.همان‌طوری که می‌دانید خودروهای برقی در حال حاضر طرفداران خاص خود را دارد در اجاره خودرو هم تاکنون توانسته از محبوبیت خاصی برخوردار باشد، چنان‌که از دهه ی هفتاد میلادی کشورهای آمریکایی به‌خاطر وضع مطلوب هوا و رساندن کیفیت به استاندارد تصمیم به ساخت خودروهایی با قوای محرکه هیدروژنی کرده‌اند که با موفقیت هم روبرو شدند.معمولاً کسانی که برای سفرهای طولانی قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارند خودروهای برقی را مدنظر قرار می‌دهند چراکه این نوع خودروها از لحاظ انرژی قدرت بالا و مصرف سوخت پایین دارند و این امر نه‌تنها در صنعت خودرو بلکه در کل دنیا اهمیت ویژه‌ای دارد .

خودروهای برقی چه ویژگی‌هایی دارند؟

از سال ۲۰۰۰ در فروش وانت پیکاپ های دیزلی که در امریکا دولت این کشور تصمیم به ساخت خودروهای پیشرفته‌تر و با ناوگانی هیدروژنی کردند. براساس این تصمیم بیشتر به‌خاطر مقابله با تغییرات آب‌وهوایی در آن زمان مبلغی بیشتر از پنجاه میلیارد پوند در نظر گرفته شد تا خودروهای فرسوده و دیزلی کم‌کم ممنوع شود و وقتی مردم با همه‌گیر شدن و استقبال از خرید خودروهایی که با قوه ی محرکه هیدروژنی روبرو می شوند می‌توان از توسعه ی این برنامه خبر داد.همچنین در آمریکا تولیدکنندگان خودروهای برقی با توجه به کاهش تورم در این کشور مشمول تخفیف مالیاتی می‌شوند بنابر این تشویق و ترغیب به ساخت خودروهای با قوه‌ی محرکه‌ی هیدروژنی می‌شوند.اما در ایران خرید و فروش این نوع خودروها هنوز با استقبال کمی روبرو است. مثلاً اگر در اجاره خودرو تبلیغات زیادی برای این نوع خودروها شود واردات خودروهای برقی هم به نوبه ی خود افزایش می‌یابد.

کشورهای اروپایی و آمریکایی در دنیای امروزی سعی بر آن دارند تا از خودروهای با قوای محرکه هیدروژنی بیشتر استفاده ببرند چراکه شهرهای ژاپنی به‌عنوان منابع عظیم نفت اروپا شناخته می‌شوند به‌همین دلیل همکاری خوبی را با یکدیگر آغاز کرده‌اند خودروهای هیدروژنی معمولاً زیرساخت هیدروژن را در خودرو تعبیه کرده‌اند و آلودگی کمتری در محیط‌زیست ایجاد می‌کنند.در اجاره خودرو بدون راننده هم به‌همین منوال اکثر افراد به‌دنبال خودروهایی هستند که کم‌تر آلودگی ایجاد کنند. مزایای استفاده از خودروهای هیدروژنی چیست؟ معمولاً در این نوع خودروها سوخت هیدروژن به‌صورت تمام برقی می‌باشند هنگامی‌که رانندگی می‌کنید با یک خودروی برقی نسبتاً معمولی طرف هستید و از سروصدای موتور هیچ خبری نیست به دلیل این‌که گشتاوری کاملی را با سرعت کم‌تر ایجاد می‌کنند.

بیشترین مزیتی که از خودروهای برقی بحث به میان می‌آید مدت زمان شارژ این نوع خودروها می باشد که در زمان تقریباً دو دقیقه‌ای این کار به پایان می‌رسد هنگامی‌که هیدروژن تولید می‌شود. اما معایب خودروهای هیدروژنی چیست؟ اگر بخواهیم درباره ی معایب سوخت هیدروژنی به شما عزیزان اطلاعات دهیم باید بگوییم این نوع خودروها بدلیل قیمت بالایی که دارند هزینه ی هر دفعه پر کردن باک خودروی برقی چیزی حدود یک میلیون تومان برآورد شده‌است اما در اجاره خودرو با راننده تمامی هزینه‌های بنزین و همچنین شارژ کردن خودرو بر عهده ی شرکت می‌باشد.همچنین ایستگاه‌های تأمین هیدروژن در کل دنیا کم می‌باشد در ایران هم به‌صورت نامحدود تعبیه شده‌اند چراکه ساخت این نوع ایستگاه‌ها برای دولت هزینه های هنگفتی دارند اما تجربه ی رانندگی باخودروهای برقی برای یک‌بار هم که شده ارزش دارد از دیگر معایب خودروهای برقی این است که برخی از رانندگان از سرعت پایین این نوع خودرو ها شکایت دارند چراکه بدلیل باتری‌های الکتریکی که در این خودروها تعبیه شده شتاب آن‌چنانی انتظار نمی‌رود.بنابراین تولید محدود انرژی که توسط خودروهای هیدروژنی ارائه می‌شود شتاب حداقلی را به رانندگان ارائه می‌دهد.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *