لوازم یدکی خودرو را چگونه بخریم؟ (3)

فهرست مطالب

لوازم یدکی خودرو را چگونه بخریم؟

لوازم یدکی خودرو چیست؟ از کجا می توانیم بهترین لوازم یدکی خودرو را تهیه کنیم؟ مهمترین نکاتی که هنگام خرید لوازم یدکی خودرو باید به آن ها توجه کنیم چیست؟ لوازم یدکی خودرو خوب چه نشانه هایی دارد؟ راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو چیست؟ چه نیازی به خرید لوازم یدکی خودرو وجود دارد؟ چه هزینه ای برای خرید و تعویض لوازم یدکی خودرو باید پرداخت کرد؟ لوازم یدکی خودرو چه اهمیتی برای ما دارد؟ آیا تعویض لوازم یدکی خودرو ضروری است؟

لوازم یدکی خودرو یکی از مهمترین بخش هایی است که صاحبان خودرو همواره به آن توجه ویژه ای دارند. در واقع مسئله اصلی این است که خودرو از قطعات مختلفی ساخته و پرداخته شده است و به جرات می توان گفت که به جز بدنه و برخی قطعات اصلی که در حالت عادی نیاز به تعویض ندارند، سایر قطعات طول عمر مشخصی دارند. بنابراین هر قطعه خودرو در زمان مناسب خود و بر اساس شرایط و نشانه هایی که دارد باید تعویض شود. به قطعه ای که جایگزین آن می شود لوازم یدکی گفته می شود.

بنابراین لوازم یدکی خودرو همان کارکرد و همان اهمیت لوازم اصلی و در حال کار خودرو را دارد. از این رو باید در انتخاب آن حساس بود و سعی کرد بهترین لوازم یدکی خودرو را انتخاب کرد. از این رو در ادامه به چند نکته در خصوص انتخاب و خرید بهترین لوازم یدکی اشاره خواهیم کرد. اما پیش از آن به این نکته توجه داشته باشید که لوازم یدکی خودرو درست مانند بسیاری دیگر از مفاهیم وابسته به خودرو یک مسئله هزینه بر است. یعنی شما با خرید خودرو این موضوع را قبول می کنید که به صورت متناوب در فاصله زمانی های مشخصی باید نسبت به خرید لوازم یدکی خودرو و تعویض آن ها اقدام کنید. این هزینه و دردسر برای برخی از افراد چندان چیز جالبی نیست. از این رو عمدتا این افراد به خصوص در خارج از کشور دنبال مفهوم ساده و راحت تری مانند اجاره خودرو بدون راننده هستند. نظر شما چیست؟

لوازم یدکی خودرو را چگونه بخریم؟ (2)
لوازم یدکی خودرو را چگونه بخریم؟ (2)

لوازم یدکی خودرو و نکاتی برای انتخاب و خرید آن

لوازم یدکی خودرو را چگونه می توان انتخاب کرد؟ تا چند سال گذشته اعتماد و تجربه دو اصل مهم در بازار اقتصادی ایران محسوب می شد. مشتری با توجه به شناختی که از فروشنده داشت و بر اساس تجربه خود از جنسی خاص و برندی مشخص استفاده می کرد. اما رفته رفته با گسترش انواع اجناس و قطعات تقلبی در بازار عملا این دو اصل به حاشیه رفته اند و دیگر نمی توان صرف آن ها دست به انتخاب و خرید لوازم یدکی خودرو زد. به جز این پیچیده و تخصصی تر شدن خودروها باعث شده است که قطعات و لوازم یدکی آن نیز اختصاصی شود. از این رو نمی توان سراغ هر قطعه یا هر لوازم یدکی رفت.

این مسائل باعث شده است که عملا انتخاب و خرید لوازم یدکی خودرو کار نسبتا سختی محسوب شود. برخی از افراد این کار را به خود نمایندگی های مجاز می سپارند اما این مسئله می تواند هزینه خرید و استفاده از این قطعات را چند برابر کند. اولین نکته ای که شما در خرید لوازم یدکی خودرو باید به آن توجه داشته باشید این است که خودروی خودتان را به طور کامل و دقیق بشناسید. در واقع باید بدانید که این خودرو از چه روغنی استفاده می کند، چه نوع فیلتر هوایی باید داشته باشد و سایر قطعات آن به چه شکل است. حتی در انتخاب و خرید لوازم یدکی خودرو دنده ای یا اتوماتیک بودن گیربکس اهمیت دارد. اگر به تازگی به جمع رانندگان اضافه شده باشید پیشنهاد ما این است که دفترچه راهنمای خودرو را به خوبی مطالعه کنید تا از این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

نکته دیگری که باید در خرید لوازم یدکی خودرو به آن توجه داشته باشید اصالت قطعه است. در واقع شما باید به نحوی مطمئن شوید که لوازم یدکی خریداری شده اصلات خوبی دارد و توسط شرکت تولید کننده ضمانت شده است. شرکت های معتبر تولید کننده انواع لوازم یدکی خودرو راه های مختلفی را برای ایجاد این اطمینان پیشنهاد داده اند. به طور مثال توجه به هولوگرام مخصوص شرکت تولید کننده می تواند راه نسبتا خوبی باشد. با وجود این هاست که برخی ها دوست ندارند چنین ریسک هایی را تحمل کنند و ترجیح می دهند از مفهومی مانند اجاره خودرو با راننده بهره مند شوند.

لوازم یدکی خودرو را چگونه بخریم؟ (1)
لوازم یدکی خودرو را چگونه بخریم؟ (1)

لوازم یدکی خودرو های لوکس

لوازم یدکی خودرو شاید برای تولید کننده های داخلی راحت تر از خودروهای لوکس خارجی پیدا شود. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که تولید کننده داخلی در کنار ما نشسته است و قطعات را وارد بازار می کند. به نوعی هیچ فشار تحریمی و … از سمت این تولید کننده بر بازار لوازم یدکی وجود ندارد. اما اگر بخواهید برای خودروی لوکس خود اقدام به خرید لوازم یدکی خودرو کنید خواهید فهمید داستان چندان ساده نیست.

در واقع مسئله مهمی که وجود دارد این است که در خصوص خودروهای خارجی و لوکس دو عامل تحریم و دلال عملا بازار لوازم یدکی خودرو را تحت تاثیر قرار داده است. به نوعی نمی توان انتظار داشت که خرید و استفاده از لوازم یدکی چندان ساده و کم هزینه باشد. این مسئله در خصوص خودروهای اروپایی و آمریکایی شدت بسیار بالاتری دارد. بنابراین عملا باید گفت که لوازم یدکی خودرو های لوکس می تواند هزینه و دردسری به مراتب بیشتر از خرید خود این خودرو داشته باشد.

اما فرض کنید که به جای شما یک فرد یا یک شرکت همه مسئولیت این مسئله را بر عهده بگیرد و چه برای خودروهای داخلی و چه برای خودروهای خارجی با تجربه و تخصصی که دارد نسبت به تامین لوازم یدکی خودرو اقدام کند. اما آیا چنین چیزی امکان دارد؟ اگر خودرو برای شما نباشد اما اجازه استفاده از آن را پیدا کنید در واقع شما در حال استفاده از خودرویی هستید که تمام ریسک نگهداری و تامین قطعات و … آن بر عهده صاحب خودرو است. این مفهومی است که اساس اجاره خودرو را جذاب می کند.

شرکت آراد سیر بر اساس تجربه ای که طی این سال های مختلف به دست آورده به خوبی می داند چگونه از خودروهای خود بهترین نگهداری را به عمل بیاورد و این موضوع را به نحوی انجام دهد که ریسکی متوجه مشتریانش نشود. این موضوع در خصوص انواع اجاره ماشین عروس یا اجاره یک خودروی لوکس توسط این شرکت به خوبی دیده می شود.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *