نکاتی در خصوص قوانین و مقررات رنت خودرو

در هنگام تصادف با ماشین اجاره ‌ای به چه نکاتی باید توجه کنید؟ آیا تا کنون این سوال برای شما هم پیش آمده است؟ آیا با قوانین و مقررات رنت خودرو آشنایی دارید؟ رنت ماشین یا همان اجاره خودرو یکی از شیوه های نوین است که در آن افراد با اجاره کردن خودروهای مختلف از موسسات اجاره دهنده می توانند بدون آن که مالک خودرو باشند، از آن استفاده کنند. امروزه رنت خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است و افراد زیادی تمایل به این کار دارند. البته برای این کار باید با قوانین و مقررات آن آشنایی داشته باشید. ما در این مقاله به موضوع تصادف و حوادث رانندگی خودروهای اجاره ای می پردازیم.

نکاتی در خصوص قوانین و مقررات رنت خودرو

همان طور که در مقدمه اشاره کردیم موسسات اجاره دهنده با اجاره دادن خودروهای گوناگون، به افراد این امکان را می‌ دهند که برای انجام کارهای متفاوت مانند مسافرت های طولانی، مراسمات عروسی، مهمانی ها، قرارهای مهم کاری و غیره از خودروهای لوکس و لاکچری استفاده کنند، بدون آن که مبلغی بابت خرید خودرو پرداخت کرده باشند. در واقع اجاره خودرو یک مزیت برای افرادی محسوب می‌ شود که قصد دارند سرمایه خودشان را برای کسب و کارهای دیگری به کار بگیرند و پولی بابت خرید خودرو پرداخت نکنند. این کار مزایای بسیار زیادی برای افراد دارد از آن جمله این است که هیچ گونه پولی بابت این خودروهای لاکچری پرداخت نمی کنند، کلیه مشکلات خودرو مانند نقص فنی و هر گونه آسیب و تصادف وارد شده به خودرو و غیره بر عهده موسسه اجاره دهنده می باشد. این ویژگی های مثبت موجب شده است که رنت خودرو مورد توجه افراد مختلف قرار بگیرد.

نکات مهم برای تصادف خودروهای کرایه‌ ای

اگر در طول مدتی که از خودروهای اجاره‌ ای استفاده می‌ کنید دچار تصادف شدید با توجه به نوع و شدت تصادف و در صورت داشتن بیمه‌ نامه، شرکت‌ های بیمه خسارت‌ های احتمالی را بر عهده می‌ گیرند که البته باید تصادف به‌ علت خطا و بی‌ دقتی شما نباشد، اما برخی هزینه‌ های اضافی مثل مال و اموال راننده و هزینه‌ های پزشکی آن بر عهده بیمه نخواهد بود و برای این کار باید از دیگر پوشش‌ هایی که شرکت‌ های اجاره خودرو بر عهده می‌ گیرند، استفاده کنید.

هزینه‌ های مرتبط در خصوص تصادف ماشین‌ های اجاره‌ ای

  1. هزینه‌ های اداری

به برخی هزینه‌ ها که جهت ثبت کارها پرداخت می‌ شوند هزینه‌ های اداری می‌ گویند. بنابراین در هنگام تصادف کردن اگر شما مقصر باشید این هزینه‌ ها به‌ عهده خودتان خواهد بود، اما در غیر این صورت راننده مقابل باید هزینه‌ ها را پرداخت کند.

  1. هزینه افت ارزش اتومبیل

به‌ طور معمول پس‌ از هر تصادفی با توجه به نوع و شدت خسارت‌ های وارد شده به اتومبیل از ارزش آن کم می‌ شود‌ حتی اگر بتوان آن ماشین را تعمیر کرد، باز هم افت قیمت را خواهد داشت که مؤسسات و شرکت‌ های اجاره دهنده هزینه‌ های این افت قیمت را از شما خواهند گرفت.

  1. هزینه خسارت

اگر ماشین شما به تعمیرگاه برده شود، به تعداد روزهایی که قرار است در تعمیرگاه بماند، شما باید هزینه‌ هایی را به شرکت اجاره‌ دهنده پرداخت کنید که در نبود اتومبیل مورد نظر جبران خسارت شده باشد.

 قوانین و مقررات رنت خودرو

نحوه محاسبه خسارت

معمولاً در هنگام تصادف با هر خودرویی مانند خودروهای گوناگون اجاره‌ ای افت قیمت و هزینه‌ ها و خسارت‌ های ناشی از آسیب دیدن اتومبیل با نظر کارشناسی محاسبه خواهد شد. برای محاسبه کردن هزینه‌ های افت خودرو از نظر کارشناسی که مورد تأیید شرکت اجاره دهنده و مشتری است خسارت‌ ها مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت هزینه‌ ها محاسبه می‌ شود. البته گاهی اوقات این هزینه‌ ها به قراردادی وابسته است که در هنگام اجاره دادن خودرو مورد نظر بین مؤسسه و اجاره گیرنده تنظیم شده‌ است که قطعاً در داخل این قراردادها نحوه محاسبه خسارت‌ های احتمالی از جمله تصادف بیان‌ شده است.

برای آگاهی بیش تر از نحوه‌ محاسبه‌ خسارت‌ ها به سایت آراد سیر مراجعه کرده و نکات مهم در این خصوص را مطالعه کنید که جهت اتومبیل‌ های گوناگون اجاره‌ ای در نظر گرفته شده‌ است.و همچنین بدانید آراد سیر خدمات همچون اجاره ماشین عروس و اجاره خودرو با راننده نیز ارائه می دهد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *