نکات مهم رانندگی در هوای برفی با خودروهای اجاره‌ای

نکات مهم رانندگی در هوای برفی با خودروهای اجاره‌ای:

همان طور که می‌دانید در زمستان و هوای سرد سال رانندگی در جاده ها و خیابان ها بسیار مشکل ساز است و در هنگام رانندگی افراد باید نکاتی را حتما قبل از حرکت کردن به خوبی رعایت کنند؛ شرکت اجاره خودرو آراد سیردر این مقاله راهکارها و نکاتی که بایددر فصل زمستان رعایت کنید تا رانندگی آسوده ای را تجربه کنید بیشتر بررسی می نماید و برای شما عزیزان این نکات را بازگو می کنندلطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید. در اجاره خودرو بدون راننده هنگامی که قصد سفر به شهرهای ایران را داشتید لازمه ی این سفر همراه داشتن زنجیر چرخ و مواردی از این قبیل است که بهتر است قبل از تحویل خودرو هماهنگی‌های لازم با مشاورین شرکت را برای داشتن لوازم جانبی خودرو انجام دهید. تا از حوادث غیرمترقبه تا حدودی پیشگیری کنید و برای خود و سرنشینان تان سفری لذت بخش را با خودروی اجاره ای فراهم نمایید. خودروهای موجود در شرکت آراد سیر همگی قبل از تحویل روغن موتور خودرو چک می شوداگر در فصل زمستان مشتری برای سفر رفتن خودرو اجاره کند یخ شکن داخل محل مخصوصش ریخته می شود و خودرو تمیز و سالم تحویل مشتری داده میشود. مثلاً در فصل زمستان و با آب و هوای سرد رانندگان خودرو را با لوازم جانبی خواستار هستند؛چرا که در هنگام رانندگی ممکن است بارش شدید برف یا باران و مه گرفتگی و یخبندان آنها را غافلگیر کند.

برخی از لوازم جانبی خودرو در فصل زمستان:

حتماً مواردی را که ذکر می کنیم قبل از تحویل خودرو برای سفر رفتن از مشاورین شرکت دریافت نمایید؛مانند زنجیر چرخ؛جعبه کمک های اولیه؛صندلی کودک؛چراغ قوه و دیگر وسایلی که لازمه ی سفر در زمستان و هوای سرد می باشد.

قبل از سفر رفتن با خودروی اجاره ای از وضعیت جاده ها آگاه شوید:

امروزه همه ی افراد با در دست داشتن موبایل هایشان و اپلیکیشن های جدید می‌توانند از طریق اخبار و اعلامیه‌های راهداری از وضعیت آب و هوای شهر مقصد و جاده ها برای سفر رفتن اطلاعاتی را به دست بیاورند. هم می توانند با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل نمایند و هم از مشاورین شرکت راهنمایی‌های لازم را جویا شوند.

از معاینه فنی خودروی اجاره‌ای مطمئن شوید:

قبل از سفر با خودروی اجاره‌ای چه در زمستان و چه در فصل‌های دیگر سال حتماً از معاینه فنی خودرویی که اجاره می کنید مطمئن شویدچرا که بدون شک هیچ کس نمی خواهد که در هنگام سفر با خرابی خودرو مواجه شود و در جاده ها دچار مشکل شود. قبل از اجاره ماشین از ظرفیت مخزن شیشه شور خودرو مطمئن شوید: این موضوع که در جاده های برفی ممکن است با پاشیده شدن گرد و خاک روی شیشه های خودرو درست است از این رو از وجود شیشه شور خودرو در هنگام تحویل خودرو اطمینان حاصل نمایید.

در جاده ها به علائم و تابلوها توجه نمایید:

در هوای مه آلود و نامناسب ممکن است شما دیده کافی و لازم را برای تابلوی راهنمایی و رانندگی در جاده نداشته باشید به خاطر همین اول با سرعت مطمئنه حرکت نمایید تا بتوانیدفاصله ی خود را با خودروهای دیگر نگه دارید.

خودروهای اجاره‌ای در هنگام تحویل به مشتری ظرفیت باک بنزین پر هستند:

شما در هر زمان که خودرو را اجاره نمایید چه در هوای سرد و برفی باشد و یا در فصل دیگر سال حتماً باک ‌بنزین به مشتریان گرامی پر تحویل  داده میشود.این مسئله به صورت علمی هم ثابت شده است که در فصل سرد سال و جاده های برفی خودرو اگر باک بنزینش پر باشد با شتاب کمتری حرکت می کند.لطفاً بعد از اتمام سفر و برگشت دادن خودرو به شرکت همچنان باک‌بنزین مانند قبل پر باشد.

با خودروی اجاره ای در جاده هاتا حد ممکن آهسته برانید:

یکی از قوانین رانندگی و رعایت کردن اصول ایمنی سرعت مطمئنه در جاده ها به خصوص در زمستان است؛ زیرا هر چقدر شما در رانندگی تبحر و تجربه ی لازم را داشته باشید اما در جاده های لغزنده ممکن است کنترل خودرو را از دست بدهید.اولین قدم این است که هنگام رانندگی آرامش خود را حفظ کنید و از رفتارهای پرتنش و هیجانی خودداری نمایید.همچنین در روزهای برفی سعی کنید از ترمزهای ناگهانی بپرهیزید؛زیرا جاده ها در زمستان لغزنده هستند و یا اگرسرعت بالا داشته باشید ممکن است برای خودتان و سرنشینان احساس ناامنی و ترس به وجود بیایدکه اصلاً خوشایند نیست.

سرعت خودرو را در سربالایی ها حفظ کنید:

این نکته به خصوص در زمستان و در مسیرهای شیب دار به وضوح دیده می شود که برخی از آنها رانندگان به پدال گاز بسیار فشار می دهند و اینگونه کنترل خودرو را از دست می‌دهند چون باعث چرخیدن ناگهانی خودرو می شوند و حتی الامکان سعی کنید در سربالایی ها و شیب های زیاد توقف نکنید چون در این مواقع باید به پدال گاز فشار بیاورید و ممکن است برایتان دشوار باشد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *