نکات مهم رانندگی (2)

فهرست مطالب

نکات مهم رانندگی برای همه

نکات مهم رانندگی چیست؟ نکات مهم رانندگی را چگونه باید رعایت کنیم؟ نکات مهم رانندگی چه تاثیری برای ما دارد؟ نکات مهم رانندگی می تواند در کاهش خطرات رانندگی کمک کند؟ نکات مهم رانندگی چگونه به سلامت خودرو کمک می کند؟ کدام نکات مهم رانندگی بسیار مهم است؟ مهمترین کارکرد نکات مهم رانندگی چیست؟ آیا تنها تازه کاران باید به نکات مهم رانندگی توجه کنند؟ نکات مهم رانندگی تجربی است یا علمی؟

نکات مهم رانندگی به ریزه کاری هایی گفته می شود که شاید بسیار کوتاه و مختصر باشد و عمل به هر کدام از ان ها چند ثانیه بیشتر زمان شما را نگیرد اما توجه به آن ها می تواند سلامت خودروی شما و البته خودتان را به عنوان راننده و دیگر سرنشینان را تضمین کند. در واقع نکات مهم رانندگی این قدرت را به شما می دهد که بتوانید در سطوح بالایی رانندگی را تجربه کنید. در واقع شما با رعایت این دست از نکات مهم رانندگی تبدیل به یک راننده کارکشته و نسبتا حرفه ای می شوید. همین موضوع برای فهم اهمیت این نکات می تواند کافی باشد.

اما عده ای وجود دارند که اساسا علاقه چندانی به رانندگی ندارند. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که فهم نکات مهم رانندگی و عمل به آن ها نیازمند علاقه خاصی به رانندگی است. از این رو کسانی که اساسا از رانندگی بیزار هستند و یا آن را کاری خسته کننده می دانند به هیچ وجه نمی توانند با نکات مهم رانندگی کنار بیایند. پیشنهاد ما برای این دست از افراد این است که به جای رانندگی سراغ امکاناتی مانند اجاره خودرو با راننده بروند. در این حالت همه چیز بر عهده راننده ای است که شرکت اجاره دهنده خودرو در اختیار آن ها قرار داده است.

نکات مهم رانندگی (3)
نکات مهم رانندگی (3)

نکات مهم رانندگی را جدی بگیرید

نکات مهم رانندگی به اندازه ای می تواند در کیفیت رانندگی شما تاثیرگذار باشد که شاید خودتان هم باورتان نشود. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که هر کاری در این دنیا از یک سری اصول و قواعد ساخته شده است. رانندگی به عنوان یکی از سخت ترین و خطرناک ترین کارهای دنیا شناخته می شود. در واقع روزمره بودن این اتفاق نمی تواند سختی و یا خطرناکی آن را پنهان کند. شما در رانندگی در حال راه بردن وسیله ای چند صد کیلویی هستید که توانایی دارد با سرعت بالغ بر صد کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این وسیله با این تناژ و توانایی حرکت می تواند هر چیزی را تخریب کند و یا باعث مرگ بسیاری شود. از این رو هر گاه پشت فرمان می نشینید به این نکته توجه کنید که شما در حال رانندگی وسیله ای هستید که هم برای خودتان و هم برای دیگر افراد جامعه می تواند خطر ساز باشد. از این رو چه تازه کار باشید و چه یک راننده قدیمی بهتر است به نکات مهم رانندگی توجه داشته باشید.

از اولین نکات مهم رانندگی حفظ تمرکز و آرامش حین رانندگی است. در واقع شما در رانندگی باید سعی کنید تحت هر شرایط تمرکز خودتان را به جاده و مسیر داشته باشید و از هر نوع عامل حواس پرتی مانند گوشی و … دوری کنید. متاسفانه این نکته ای است که کمتر کسی به آن توجه می کند و از طرفی عدم توجه به آن یکی از مهمترین عوامل تصادفات محسوب می شود. بنابراین توجه به برخی نکات مهم رانندگی که شاید تکراری و یا ساده باشد می تواند زندگی شما را نجات دهد. همین موضوع اهمیت این نکات را نشان می دهد. این موضوعی است که نه تنها در خصوص رانندگی با وسیله شخصی خودتان، بلکه در خصوص مفاهیمی مانند اجاره خودرو بدون راننده نیز بسیار مهم و کاربردی محسوب می شود. بنابراین در این حالت نیز شما باید به نکات مهم رانندگی توجه داشته باشید.

نکات مهم رانندگی (1)
نکات مهم رانندگی (1)

نکات مهم رانندگی چیست؟

نکات مهم رانندگی به جز اصول و قواعد گفته شده موارد دیگری را شامل می شود. در ادامه می خواهیم به مهمترین این موارد بپردازیم. یکی از اشتباهات رانندگان ( به خصوص تازه کاران ) این است که پیش از گرفتن ترمز کلاچ را می گیرند. در واقع این دست از رانندگان به نوعی ترس ذاتی خاموش کردن خودرو را همراه خود دارند. هر راننده ای به خوبی می داند برای توقف کامل نیاز است که خودرو خلاص شود و یا کلاچ گرفته شود. اما این بدین معنی نیست که شما پیش از ترمز باید خودرو را خلاص کنید. در واقع این اتفاق ( گرفتن کلاچ ) در دنده های بالاتر باعث می شود که خودرو شتاب بیشتری پیدا کند و کنترل کردن آن سخت تر شود.

از دیگر نکات مهم رانندگی این است که ترمز شدید در سرعت های بالای 50 کیلومتر بر ساعت می تواند بسیار خطر آفرین باشد. در واقع با وجود سیستم های امنیتی مانند abs احتمال قفل شدن چرخ ها و چپ شدن خودرو وجود دارد. بنابراین در این سرعت ها همواره سعی کنید از تمرز متناوب استفاده کنید. یعنی ترمز را بگیرید و رها کنید. عین همین کار را در آب و هوای بارانی یا برفی نیز انجام دهید. ترمز متناوب می تواند رانندگی نرمی به شما هدیه دهد.

از دیگر نکات مهم رانندگی این می تواند باشد که هر گاه ترمز می گیرید نگاهی به آینه عقب خود داشته باشید. همیشه یادتان باشد که نیمی از سلامتی خودرو شما و خودتان به نحوه رانندگی دیگران بستگی دارد. بنابراین حواستان به این باشد که آیا رانندگی عقبی شما متوجه ایست و ترمز شما شده است یا خیر. این ها مهمترین نکاتی است که می تواند رانندگی دلچسبی به شما ارائه دهد. این ها نکاتی است که رانندگان شرکت آراد سیر نیز به آن ها واقف هستند.

در واقع این شرکت با سال ها تجربه در حوزه اجاره خودرو توانسته بهترین تجربه ها را برای مشتریان خود به همراه داشته باشد. رانندگان این شرکت به خوبی با نکات گفته شده و دیگر نکات مهم رانندگی آشنایی دارند. اما شما هم اگر می خواهید خودتان پشت خودرو اجاره ای مانند اجاره ماشین عروس یا دیگر خودرو ها بشینید بهتر است این نکات را رعایت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *