نکات و قوانین حقوقی اجاره ماشین بدون راننده را بدانید

آیا نکات و قوانین حقوقی اجاره ماشین بدون راننده را می‌ دانید؟ آیا می‌ دانید هنگام اجاره ماشین به چه موارد و نکاتی باید توجه داشته باشید؟ امروزه اجاره ماشین در کلیه جوامع رو به گسترش است و افراد زیادی نیز از آن استقبال می‌ کنند، چون با این شیوه می‌ توانند هر نوع خودرویی را در اختیار داشته باشند، بدون آن که بخواهند مبلغ کلانی را بابت خرید آن پرداخت کنند. اما به هر حال اجاره کردن خودرو قوانین و مقرراتی دارد که فرد اجاره کننده باید آن ها را رعایت کند. در این مقاله نکات و قوانین حقوقی برای اجاره ماشین را بررسی می‌ کنیم.

نکات و قوانین حقوقی اجاره ماشین بدون راننده را بدانید

اجاره خودرو به دو شیوه متفاوت یعنی اجاره خودرو با راننده و یا اجاره خودرو بدون راننده انجام می‌ شود. هر کدام از این دو شیوه شرایط، مقررات و مراحل مختلفی را دارند که شما باید هنگام اجاره ماشین با طی کردن این مراحل و مقررات خودرو مورد نظرتان را تحویل بگیرید. اجاره ماشین با راننده کمی دشوارتر از اجاره ماشین بدون راننده است و شما باید بسیاری از شرایط از جمله داشتن گواهینامه و رسیدن به سن قانونی را داشته باشید، در غیر این صورت هیچ شرکتی ماشین را به شما اجاره نخواهد داد. اما شرایط اجاره خودرو بدون راننده آسان‌ تر است و حتی اگر شما گواهینامه رانندگی نداشته باشید یا به سن قانونی و ۱۸ سالگی نرسیده باشید، باز هم می‌ توانید این خودروها را اجاره کنید، چون قرار نیست شما رانندگی کنید و راننده ای همراه شما است که شرکت آن را معرفی کرده، مورد تایید آن ها می‌ باشد و در همه حالات همراه شما است.

نکات و قوانین حقوقی اجاره ماشین بدون راننده را بدانید

با این وجود اجاره خودرو بدون راننده نیز مقررات و قوانین حقوقی دارد که هر فردی هنگام اجاره باید آن ها را بداند و پس از موافقت با آن ها قرارداد اجاره خودرو را اجاره امضا کند. برخی از این مقررات و قوانین حقوقی عبارتند از:

  1. پرداخت ودیعه

اولین موردی که در هنگام اجاره خودرو بدون راننده با آن مواجه می‌ شوید، پرداخت ودیعه است. این ودیعه نزد شرکت می‌ ماند و هنگامی که خودرو را به شرکت تحویل دادید، شرکت نیز پول را به شما تحویل خواهد داد. ودیعه باید مطابق با نرخ به روز شده خودرو مورد نظر باشد. بنابراین اگر چنین مبلغی را در اختیار نداشته باشید اجاره خودرو به شما تعلق نمی‌ گیرد. در واقع دشوارترین مرحله اجاره کردن انواع اتومبیل‌ ها همین مورد می‌ باشد. چون بیش تر این خودروهای اجاره‌ ای از نوع خودروهای به روز و لوکس هستند و قیمت بالایی دارند، بنابراین اجاره دهنده باید بتواند مبلغ معادل قیمت آن را تهیه کند.

  1. پرداخت چک و سفته

در کنار پرداخت ودیعه شرکت‌ ها از شما پرداخت چک و سفته را نیز درخواست می‌ کنند و حتماً باید چک و سفته معتبری را در اختیار آن ها قرار دهید. علاوه بر چک و سفته خودتان گاهی ممکن است شرکت‌ ها یک چک و سفته کارمندی و بسیار معتبر را نیز از شما بخواهند.

  1. پرداخت سند مالکیت

سند مالکیت جزو مدارکی است که هنگام اجاره خودرو به آن نیاز دارید. شرکت‌ ها حتماً سند مالکیت معتبر را از شما درخواست می‌ کنند و تنها با قبول چنین نکات و قوانینی است که شما می توانید خودرو اجاره کنید.

سخن پایانی

در این مقاله برخی از نکات و قوانین حقوقی اجاره ماشین بدون راننده را بررسی کردیم. فرقی نمی‌ کند اجاره خودرو با راننده باشد یا اجاره خودرو بدون راننده، در هر صورت شما باید برخی نکات و قوانین حقوقی را رعایت کنید که این قوانین را شرکت‌ ها مطابق با قوانین کشور برای شما تعیین می‌ کنند و در چهارچوب همین قوانین است که اجاره دادن خودرو انجام می‌ شود. در سایت https://www.aradseir.com/ با نکات، قوانین و مقررات حقوقی اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده، شرایط اجاره کردن ماشین انواع ماشین‌ های اجاره‌ ای، آشنایی با ویژگی‌ های هر کدام و غیره آشنا شوید. آشنایی با نکات و قوانین حقوقی اجاره ماشین بدون راننده به شما کمک خواهد کرد که بهتر این کار را انجام دهید، بدون آن که به علت عدم آگاهی بعدها دچار مشکل شوید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *