اگر در هنگام اجاره خودرو ماشین دچار نقص فنی شود چه باید کرد؟

نقص فنی : در همه جای دنیا شرکت های زیادی جهت اجاره خودرو وجود دارند. این روزها، شرکت های اجاره خودرو بر اساس اهداف و نیازهای مشتریان، خودروهای گوناگونی را برای اجاره ارائه می دهند. شما می بایست در نظر بگیرید که برای کدام مقصد قصد اجاره ماشین را دارید و با توجه به هدف خود، خودروی مناسبی را اجاره کنید.

پیش از تحویل خودرو می بایست به نکاتی توجه کافی داشته باشید. مشخصات فنی خودرو را بررسی نمایید و از ویژگی هایی همچون نوع بدنه، نوع سوخت و میزان کارکرد خودرو اطلاع کسب کنید. نقص فنی خودرو، یکی از مشکلاتی می باشد که شاید در طول استفاده از خودرو اجاره ای برای شما پیش بیاید. در این مطلب سعی داریم درباره اقداماتی که به هنگام بروز نقص فنی در خودرو اجاره ای باید انجام دهید، توضیحاتی ارائه کنیم.

بررسی خودرو‌ و انتخاب یک ماشین مناسب

شرکت هایی که در زمینه اجاره خودرو فعالیت دارند، ماشین های گوناگون و متنوعی را اجاره می دهند. از این رو، شما می بایست پیش از اجاره خودرو، تمام بررسی های لازم را انجام داده و با ویژگی ها و قابلیت های ماشینی که می خواهید آشنا شوید.

در واقع، به هنگام رنت ماشین تنها نباید به قیمت ها توجه داشته باشید، بلکه فاکتورهای مهم تری برای بررسی وجود دارند. از مواردی که باید به آن ها دقت داشته باشید، مشخصات بدنه خودرو، مشخصات فنی، سوخت مناسب و مقدار مصرف آن می باشد. ناگفته نماند که اگر شما شرکت قابل اعتماد و مطمئنی را جهت رنت خودرو انتخاب نمایید، خودرویی که به شما تحویل داده می شود قطعا کیفیت و سلامت لازم را دارد.

اگر در هنگام اجاره خودرو ماشین دچار نقص فنی شود چه باید کرد؟

کیفیت خودرو ها در اجاره خودرو

در سال های اخیر، اجاره خودرو در بین افراد زیادی محبوبیت دارد و این صنعت پیشرفت قابل توجه و چشم گیری داشته است. بسیاری از افراد برای سفر رفتن، ترانسفر فرودگاهی، مراسم عروسی و… برای اجاره ماشین مورد نیاز خود اقدام می کنند. چراکه هم ماشین با کیفیت و مناسبی در اختیارشان قرار می گیرد و هم از نظر هزینه صرفه جویی کرده اند. موضوع مهم برای مشتریانی که قصد رنت خودرو را دارند، میزان کیفیت خودروها می باشد. خودروهای موجود در شرکت آراد سیر با بهترین امکانات و بالاترین کیفیت به همراه راننده اختصاصی و بدون راننده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نقص فنی در اجاره خودرو

نقص فنی ممکن است برای هر خودرویی پیش بیاید و این جمله صحیح است که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند. معمولا تمامی خودروهای موجود در شرکت های اجاره خودرو چکاپ و سرویس شده و کاملا سالم به مشتری تحویل داده می شوند. اما ممکن است که در زمان اجاره، خودرو دچار نقص فنی یا بر اثر تصادف خراب شود. در صورت بروز هرگونه نقص فنی و یا تصادف، شما باید سریعا با شرکت اجاره خودرو تماس گرفته و اتفاق یا سانحه پیش آمده را توضیح دهید تا بخش پپشتیبانی شما را راهنمایی نمایند. در این صورت، در کوتاه ترین زمان مشکل خودرو شما را برطرف کرده و یا در صورت برطرف نشدن آن، خودرو را با خودرویی دیگر تعویض می کنند.

معمولا این شرکت ها سرویس های امداد رسانی 24 ساعته ای دارند که به مشتریان جهت برطرف کردن مشکل پیش آمده خدمات ارائه می دهند. در صورتی که بر اثر تصادف خودرو صدمه ببیند و قیمت آن افت پیدا کند، باتوجه به قراردادی که تنظیم شده و مطابق با مفاد ذکر شده، بیمه خودرو مبلغی را پرداخت کرده و مشتری هم می بایست مبلغی که خسارت به ماشین وارد شده را پرداخت نماید.

نکات ضروری درباره اجاره خودرو

هنگامی که قصد اجاره خودرو از یک شرکت اجاره دهنده را دارید، می بایست نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • در صورتی که با خودرویی که رنت کرده ‌اید آشنا نیستید، در زمان تحویل گرفتن خودرو از مأمور تحویل دهنده بخواهید که توضیحات و موارد لازم را به شما آموزش دهد.
  • بعد از تحویل گرفتن خودرو، شماره پلاک آن را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره نمایید.
  • حتما هنگام تحویل دادن خودرو، به نظافت خودرو دقت کنید تا مرتب و تمیز ماشین را تحویل دهید.
  • زمان دقیق تحویل گرفتن و تحویل دادن خودرو را یادداشت کنید.
  • در هنگام تنظیم قرارداد نسبت به شرایط باک بنزین با شرکت به توافق برسید.

جمع بندی

مجموعه آراد سیر یکی از شرکت‌ های معتبر و قابل اعتماد در حوزه اجاره خودرو می باشد که سابقه ‌ای درخشان از رضایت ‌مندی مشتریان را دارد. همه ماشین ‌های موجود در این شرکت مرتب چکاپ می شوند و بدون هیچ نقص فنی در اختیار اجاره کنندگان قرار می ‌گیرند. در صورت بروز هرگونه مشکل تنها کافیست با شرکت تماس برقرار کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *