تغییرات اپتیما

در مورد خودروی معروف KIA Optima شاید باید با این واقعیت شروع کنیم که این مدلی با تاریخچه غنی است که در سال 2000 تولید و معرفی آن به بازار شروع شد. با این حال، مهم‌ترین تغییرات اپتیما در تکامل این خودرو در سال 2010 اتفاق افتاد؛ یعنی زمانی که پیتر شرایر، طراح درخشان خودرو شروع به همکاری با KIA کرد و دوباره استعداد خارق‌العاده خود را به همه نشان داد. در این مطلب از تغییرات اپتیما در سال‌های اخیر صحبت می‌کنیم و از شما می‌خواهیم این مطلب جذاب را مطالعه کنید.

آخرین تغییرات اپتیما

ثمره یک تخیل خلاقانه و جسور این بار سومین نسل از KIA Optima بود که کاملاً با مدل‌های قبلی خود و تمام سدان‌های کلاس D در آن زمان که توسط بازار جهانی خودرو عرضه می‌شد متفاوت بود. در مقایسه با رقبای جدی خود، محصول جدید با طراحی غیرمعمول و تهاجمی‌اسپورت خود متمایز بود.

این مدل در سال 2012 ظاهر شد و دو سال بعد یک نسخه بازسازی شده از آن ارائه شد که جالب تر از نمونه قبلی خود بود.

همچنین: اجاره خودرو بدون راننده

تغییرات خارجی خودروی اپتیما

به روزرسانی یک طراحی موفق یک مرحله پر ریسک است که در صورت ناکارآمدن بودن می‌تواند محبوبیت یک مدل خودرو را به فراموشی بسپارد. با این حال، طراحان KIA توانستند دوباره علاقه‌مندان خود را به این خودرو جذب کنند.

طراحان تغییرات بسیار کمی ‌را ایجاد کردند که به نسخه بازسازی شده اجازه داد نه تنها بهترین ویژگی‌های نسخه قبلی خود را حفظ کند، بلکه بر آنها تأکید کند و همچنین امکانات جدیدی را به دست آورد. به لطف اپتیک‌های جدید سر، جلوپنجره رادیاتور و سپر جلو با چراغ‌های مه شکن جلوی خودرو ظاهری اسپرت‌تر و شیک‌تر دارد.

قسمت عقب اپتیما بازسازی شده نیز دستخوش تغییراتی شده است. چراغ‌های عقب که اکنون به LED مجهز شده‌اند کمی ‌بزرگ شده و همچنین به سمت بالا متمایل شده‌اند. آن‌ها به صفحه افقی درب صندوق نزدیک‌تر شده‌اند که باعث شده سدان در ترافیک بیشتر قابل توجه باشد.

تغییرات اپتیما

تغییرات داخلی خودروی اپتیما

اگر از یک شرکت اجاره خودرو این ماشین را بگیرید می‌توانید متوجه شوید که تغییرات اپتیما در نسخه جدید آن فضای داخلی بسیار راحت‌تر، ارگونومیک‌تر و حتی شیک‌تر شده است. پرداخت، ساخته شده از مواد با کیفیت بالا و تناسب دقیق عناصر آن، یک طراحی داخلی چشم نواز برای این خودرو فراهم آورده است. نمونه جدید این خودرو صفحه نمایش کریستال مایع 4.3 اینچی را دریافت کرده است. قطعات کروم با قطعات آلومینیومی‌جایگزین شده‌اند که به طور قابل‌توجهی ویژگی‌های زیبایی‌شناسی داخلی را بهبود می‌بخشد.

راحتی راننده و سرنشینان با کمک صندلی‌های جدید بهبود یافته است. قسمت‌های جلو نیز به نوبه خود می‌توانند به صورت اختیاری به تهویه مجهز شوند. اگر در مورد گرمایش صحبت کنیم، همه صندلی‌ها به آن مجهز هستند.

همچنین: اجاره خودرو با راننده

تغییرات اپتیما در پیشرانه‌ها و ویژگی‌های دینامیکی 

تغییرات اپتیما در بازسازی 2014 با دو واحد قدرت ارائه شد که شامل یک موتور بنزینی دو لیتری با ظرفیت 150 اسب بخار، جفت شده با گیربکس دستی 6 سرعته یا گیربکس 6 اتوماتیک و یک موتور 2.4 لیتری 180 اسب بخاری است.

این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهد با اعتماد به نفس بیشتری در جاده‌ها باشید. شتاب تا 100 کیلومتر در ساعت 9.6 ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت 205 کیلومتر در ساعت است.

موتورهای عالی که به خوبی خودرو را شتاب می‌دهند، موقعیت صندلی راحت و همچنین صندلی‌های خوب و ارگونومی‌متفکرانه داشبورد به همه اجازه می‌دهد تا از رانندگی با خودروی محبوب اپتیما لذت زیادی ببرند. از تغییرات اپتیما لازم به ذکر است که این ماشین قدرت مانور بسیار خوبی دارد.

همچنین از پایداری بالای اپتیما در هنگام پیچیدن در جاده‌های کشور صحبت می‌کنیم. طبیعتاً نباید با حداکثر سرعت بپیچید؛ اما اگر به محدودیت سرعت تعیین شده پایبند باشید، اپتیما حتی کوچکترین نشانه‌ای از نافرمانی نمی‌دهد. بهتر است بدانید که این خودرو برای استفاده در شرایط خارج از جاده در نظر گرفته نشده است.

سخن پایانی

خودروی اپتیما یکی از ماشین‌های جوان پسند است که در ایران نیز طرف‌داران خود را دارد. در این مقاله از این بحث کرده‌ایم که تغییرات اپتیما در سال‌های اخیر شامل چه مواردی می‌شوند. اگر می‌خواهید از شرکت آراد سیر این وسیله را اجاره کنید یا برای اجاره ماشین عروس خود یک اپتیما لازم دارید، بهتر است قبل از آن این مطلب را مطالعه کرده باشید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *