مسافرت با ماشین

تابستان زمان تعطیلات است و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند با ماشین‌ های اجاره‌ای از شرکت‌ها به سفر بروند. با این حال، هنگام برنامه ‌ریزی یک سفر طولانی، مهم است که به خودرو اطمینان داشته باشید. زیرا برخی از ایرادات ممکن است در نامناسب ‌ترین لحظه ظاهر شوند و اگر خرابی دور از خانه اتفاق بیفتد، دوچندان ناخوشایند است. قبل از مسافرت با ماشین ضروری است که ماشین را به طور کامل بررسی کنید. در این مطلب ما به شما می‌گوییم چطور این کار را انجام دهید.

موارد قابل بررسی پیش از مسافرت با ماشین

در سفرهای کوتاه و بلند خود حتماً مواردی را که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم بررسی کنید:

بررسی سیستم ترمز ماشین

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سیستم ترمز، ساییدگی لنت‌ها و وضعیت کمک فنرها را بررسی کنید. زیرا این قسمت‌ های خودرو یکی از عناصر اصلی در سیستم کنترل خودرو هستند که می‌توانند از بسیاری از موقعیت ‌های ناخوشایند جلوگیری کنند. عیب‌ یابی سیستم ترمز باید به موقع و به طرزی کارآمد انجام شود و فوراً جزئی ‌ترین مشکلات ترمز را اصلاح کنید.

بررسی سیستم ترمز خودرو باید به صورت دوره‌ای انجام شود. بازرسی بصری سیستم برای اطمینان از عدم وجود نشتی یا ترک انجام می‌شود. اگر لنت‌ها حتی تا نیمه ساییده شده باشند، باید تعویض شوند. سفر طولانی بوده و ممکن است جاده ‌های کوهستانی وجود داشته باشد. روغن ترمز زمانی که مسافت پیموده شده بیش از 40000 کیلومتر یا 4 سال کارکرد باشد تعویض می‌شود. عملکرد قابل اعتماد ترمز تضمین اصلی ایمنی است. اگر قصد اجاره ماشین را دارید، خیالتان راحت باشد که شرکت های اجاره خودرو تمامی این بررسی ها را پیش از تحویل خودرو انجام داده اند.

مسافرت با ماشین

بررسی سیستم‌ های سیال خودرو

سطح روغن و وضعیت بصری آن اگر تیره شد، بلافاصله قبل از مسافرت با ماشین تعویض کنید. سطح مایع خنک‌کننده در صورت کاهش مایع اضافه می‌شود. سیالات هیدرولیک توجه ویژه‌ای باید به روغن انتقال گیربکس شود.

مایع شستشو به ویژه برای سفر در دوره پاییز و زمستان مهم است و همراه داشتن این مایعات را هرگز نباید فراموش کنید. نحوه بررسی مایعات داخل خودرو مشکلی ندارد. سطح روغن، مایع خنک‌کننده و مایع شستشو به طور مستقل بررسی می‌شود. اگر در مورد کارایی روغن در گیربکس شک دارید، از تست در مرکز خدمات خودرو استفاده کنید.

تشخیص تراز چرخ خودرو

تشخیص تراز چرخ را انجام دهید. به دلیل زاویه نصب نادرست چرخ‌ های خودرو، خودرو شروع به کشیدن به پهلو در یک خط مستقیم می‌کند، مقاومت غلتشی افزایش می‌یابد و در نتیجه فرمان «سنگین‌تر» می‌شود و مصرف سوخت افزایش می‌یابد.
همچنین به دلیل قرارگیری ناهموار وصله تماسی، قسمت داخلی یا خارجی آج لاستیک سریع‌تر فرسوده می‌شود. البته نیروهای آراد سیر قبل از اجاره خودرو بدون راننده در تشخیص تراز چرخ در این امر به شما کمک خواهند کرد.

بررسی و تنظیم چراغ‌ های جلو

توصیه می‌کنیم هنگام مسافرت با ماشین چراغ ‌های جلو را بررسی و تنظیم کنید. این کار ضروری است؛ زیرا در یک سفر طولانی گاهی اوقات باید در تاریکی حرکت کنید. با تغییر جزئی در زاویه تنظیم، چراغ ‌های جلو شروع به درخشیدن به سمت بالا می‌کنند و رانندگان روبرو را به جای روشن کردن جاده کور می‌کنند.

وضعیت و سطح مایعات فنی خودرو

مایعات خودرو شامل روغن موتور، مایع خنک‌کننده، روغن ترمز و روغن فرمان است. بررسی این مایعات قبل از یک سفر طولانی برای کارکرد بدون مشکل ماشین شما مهم است و تعویض نا به هنگام آن می‌تواند منجر به آسیب جدی شود که به ویژه در زمان دوری از خانه ناخوشایند است.

بررسی فشار باد لاستیک ‌های خودرو

فشار لاستیک به طور مستقیم بر عملکرد، کارایی سوخت و ایمنی خودرو شما تأثیر می‌گذارد. با فشار زیاد، لاستیک‌ها سریع‌تر فرسوده می‌شوند و رانندگی در جاده‌ های هموار دشوارتر می‌شود. ما در آراد سیر همه چیز را در مورد لاستیک می‌دانیم و در بازرسی ‌های قبل از اجاره ماشین در این مورد نیز به شما کمک خواهیم کرد.

همچنین وضعیت لاستیک‌ها و بالانس چرخ‌ها را بررسی کنید. رانندگی با لاستیک ‌های فرسوده و چرخ ‌های نامتعادل ناراحت‌کننده و خطرناک است. لاستیک‌ های کهنه و فرسوده هندلینگ را مختل می‌کنند، احتمال لغزش را افزایش می‌دهند و عملاً در برابر هیدروپلنینگ مقاومت نمی‌کنند. تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر در جایی در نزدیکی سوچی در یک بارندگی بر روی یک مارپیچ کوهی قرار بگیرید.

سخن پایانی

در اجاره خودرو از شرکت‌ های مختلف ضروری است برخی از موارد را بررسی کنید تا در طول مسافرت با ماشین با مشکلی مواجه نشوید. این موارد قبل از اجاره لندکروز و انواع دیگر از طرف شرکت‌ها بررسی می‌شوند و بهتر است شما نیز به آن‌ها توجه داشته باشید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *