مزایای اجاره خودرو از چیست؟ (1)

اجاره خودرواز شرکتها چه مزیت هایی دارد؟

اجاره خودرواز شرکتها چه مزیت هایی دارد؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که اگر تحریمهای این چند سال اخیر لغو شود آیا به نسبت قیمت خودروهم کاهش پیدا می کند؟ آیادوباره بازار خودرو ایران به همان منوال؛ یعنی زمانی که قیمت خودروها پایین بود برمی گردد؟شاید دولت ایران برای لغو تحریمها تدابیری بیاندیشند وتا آن زمان چیزی باقی نمانده باشد اما همچنان مردم ما منتظرمی مانند که ببینند با لغو تحریمهای خارجی آیا باز هم خودروسازان برای فروش محصولات خودافزایش قیمت دارند یا خیر. دراینکه با لغو تحریمهای خارجی علیه صنعت خودروسازی شرایط بازار بهتر ازالان خواهد شد هیچ شکی نیست و کم کم وضعیت وارد شدن خودروهای بزرگ جهان هم به ایران بهترمی شود.حالا سوال این است که وقتی تحریم های خودروبرداشته شود آیا قیمت خودروها هم به نوبه کمتر می شود؟ پس در نتیجه قیمت اجاره خودرو بدون راننده هم ارزان تر از قبل می شود و به همان ترتیب قیمت های اجاره خودرو ایرانی واجاره خودرو خارجی بدون راننده به مراتب پایین می آیدو قیمتها ثابت می ماند.

مسئولان مربوطه دراین امر در پاسخ به این سوال که آیا در آینده ای نه چندان دور قراراست محصولات خودروهای بزرگ جهان به ایران برسند گفته اند که در چند روزگذشته خبرسرمایه گذاری و ورود چند خودروساز قدر خارجی و همکاری با ایران به گوش می رسد و احتمال می رود لغو قانونی تحریمهای خودرو این زمینه را بیشتر از قبل آماده نمایدالبته برای شرکتها این قضیه سودمند است زیرا باعث می شودبرای اجاره خودرو تنوع محصولاتشان بالا برود چه در امرتشریفاتی و چه در اجاره ی بدون راننده این امر مشهود است.

همچنین دررابطه با تاثیرات لغو تحریمهای خارجی خاصه خودروسازی باید گفت: اصلی ترین اثری که لغو تحریمها  دارد میزان هزینه تولید کاهش پیدا می کندودر قبال تولید افزایش می یابد و در ضمن کاهشی اندک در قیمت فروش خودرو خواهد گذاشت که اگر اینگونه شود در کسب وکار شرکتهای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده تغییری در قیمتهای اجاره ی آنها به چشم نمی خورد.

در ادامه باید خاطر نشان کرد که دولت باید نقش نظارتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند تا همه ی سهم کارخانه ها به روش بازار سرمایه واگذار گردد که از این طریق می توان با سرمایه ی بالا و گردش آن در بازار همچنین با بالا رفتن نیروی کار و بهره مندی از آنها به همان میزان کیفیت محصولات بالاتر می رود، که روز به روز تولید خودرو افزایش می یابدوبا پشت کاروامید محصولاتی با کیفیت همگام با تولیدات کشورهای دیگر تولید شود.

اکنون بانگاهی گذرا در بازار خودرو ایران می توان پی به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل برد.البته این نکته را نباید فراموش کرد که کارخانجات خودروسازی ایرانی همیشه نیازمندبودند تا حمایت شوند اما این در حالیست که دنیا، پیش به سوی دنیای رقابتی به سرعت می تازد ومهمترین پارامترها یعنی کیفیت تولیدات، قیمت تمام شده ی آن ها، از جمله  موارد مشخص کننده ی مقدار سهم محصولات در بازار خودرو است.فرض کنیم وقتی محصول با کیفیتی خیلی پایین داریم وهیچ استانداردی در آن لحاظ نمی شود هرچقدر هم دولت به آن تسهیلات بدهدهمچنان مشکل باقی می ماند.

اما با این وجود که خودرو های بی کیفیت به تولید خود ادامه می دهند اجاره ی خودرو ایرانی مانند اجاره پراید درتهران وشهرستانها درخواست کنندگانی دارند که گواه این مطلب است تولید خودروی ایرانی با قیمت های بالا به فروش می رسد.براساس آمارها متاسفانه برخی خودروسازها می گویند بخاطر اینکه دولت تسهیلات خاصی به آنها نمی دهد وضعیت تولید و گرانی همینطورادامه دار خواهد بود.امروزه ودر شرایط نابسامان تولید خودرو می توان گفت این قضیه گویای این است که تحریمهای خارجی نقش بسیار فراوانی داشته است ولی باید این نکته را در نظر داشت که  خودروسازهای ایرانی درمسیر تولید خودرو اشتباهات بسیاری داشته اند.

در بین خودروهای های گذر موقت که به ایران وارد شده اند، خودروهای آمریکایی سهم بیشتری در واردات نشان داده اند که در اجاره ماشین هم طرفداران خاصش را داراست چراکه ویژگی هایی همچون سرعت بالا، قدرت بینظیر، هیجان دررانندگی کردن و ظاهر زیبای این خودروها که با قیمت عالی به مشتریان اجاره داده می شود حتی مدل کار کرده ی این نوع خودروها بیشتر درحوزه ی کشورهای حاشیه خلیج فارس دیده شده است.

ولی در اجاره ماشین بیشتر بازار خودروهای کره ای و همچنین اجاره ماشین های ایرانی مثل اجاره خودرو 206 و یا اجاره پژو پرشیا و سمند داغ است و طرفداران زیادی دارند. و شرکتهای اجاره خودرو پیشنهاد می کنند که با این مدل خودروها برای مسافرتهای خانوادگی برنامه ریزی نمایند. مثلا در خودروهای وارداتی مثل اجاره سانتافه و اجاره لندکروز و اجاره سوناتا و…برای مسافرتهایی که چند روز طول می کشد بهترین گزینه هستنداین نوع مدل خودروها هم در شرکت اجاره خودرو آراد سیر محبوب وطرفداران ویژه ای دارند.

برخی ازافراد از کیفیت مونتاژشده ی این خودروها ومیزان امکانات رفاهی خودروهای نسبتا ارزان قیمت راضی نیستند که بخاطر همین داستان سعی می کنند به سراغ مدل هایی مانند بنز وبی ام و دیگر خودروهای وارداتی بروند. بنزها به عنوان یک خودروی لوکس در بین جوانان و دیگر اقشار جامعه محبوب به حساب می آیند، که کیفیت مطلوب و آپشن های زیادی این خودرو باعث شده از سالیان سال رانندگی با آن جذاب به نظر برسد.

تاچند سال پیش خودروی سوناتاyf هم درمیان اجاره کنندگان خودرو بسیار محبوب بوده وهست چون به نظر یک خودروی اسپرت و ارزان قیمت می باشد که توانایی فنی زیادی را داراست اما می شود گفت ظاهر این خودرو کم کم تکراری شده و با ورود مدل های جدید محبوبیتش کاهش داشته است. از مبحث انواع خودروهای اجاره ای پرطرفدار و ارزان قیمت که بگذریم، نوبت می رسد به خاصترین وگرانترین خودروی وارداتی در اجاره که معمولا شامل خودروهای لوکس یا سوپر لوکس اروپایی هستند.برای اجاره کردن این خودروها باید مبلغی به عنوان ودیعه نزد شرکت به جا بگذاریدکه معمولا نصف مبلغ روز خودرو از مشتری گرفته می شود.

شرکت آراد سیر پس از عقد قرارداد با مشتری ترجیح می دهد با گرفتن چک و سفته و مدارکی مانند کپی کارت ملی و گواهینامه خودروی ذکر شده را اجاره دهد. قرارداد اجاره خودروکه در دفتر آراد سیر منعقد می شود برای تعداد ساعاتی مشخص می باشد که قانون به این صورت است کمتر از 10 ساعت اجاره داده نخواهد شد یا اگر هم کمتر از 10 ساعت اجاره خواسته باشندمبلغ همان 10 ساعت از مشتری اخذ می گردد.

همچنین شخص اجاره کننده هماهنگ می کند که خودرو را برای چند ساعت لازم دارد. برای خودروهایی ارزان تر مثل بی ام و یک چک معتبر  به همراه یک سند ملکی  در تهران یا شهرستان از مشتری به عنوان ضمانت گرفته خواهد شد.اما برای خودروهای گرانقیمت تر مثل پورشه، انواع مرسدس شرکت با یک استعلام کوچک از حساب مشتری این خودرو را تحویل می دهد البته لازم به ذکر است این سختگیری ها برای خودرو های ارزان تر مثل خودرو های ایرانی و یاچند مدل  خودروی دیگر مانند اپتیما و النترا کمترمی باشد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *