مقایسه سفر با اجاره خودرو و خودرو شخصی

آیا با رنت خودرو یا اجاره ماشین آشنایی دارید؟ آیا قوانین و مقررات خودرو را می دانید؟ آیا می دانید سفر با خودرو اجاره ای با خودرو شخصی چه تفاوتی دارد؟ سفر با انواع گوناگون خودروی اجاره ای تفاوت های زیادی با سفر با خودروهای شخصی دارد و همین تفاوت ها موجب شده است تا افراد به سوی اجاره خودرو روی بیاورند و از آن جهت اهداف مختلفی استفاده کنند. که البته این کار شرایط و مقررات خاص خودش را دارد. ما در این مقاله قصد داریم مقایسه سفر با اجاره خودرو و خودرو شخصی را بررسی کنیم و بایدها و نبایدهای آن بپردازیم.بهتر است بدانیم که سایت آراد سیر خدماتی همچون اجاره خودرو با راننده و اجاره ماشین عروس نیز به مشتریان خود ارائه می دهد.

مقایسه سفر با اجاره خودرو و خودرو شخصی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به اجاره خودرو علاقه مند می باشید، ممکن است این سوال برای تان پیش بیاید که این دو چه تفاوتی با یک دیگر دارند و آیا اجاره کردن خودرو مزایایی برای شما دارد؟ باید بگوییم که اجاره کردن خودرو یک شیوه نوین در صنعت خودرو است و مزایا و معایب ای را به همراه دارد که در این قسمت به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم:

مزایای اجاره خودرو

مزایای اجاره خودرو عبارت هستند از:

  1. عدم پرداخت هزینه های اضافی

وقتی که شما اقدام به اجاره خودرو می‌ کنید در واقع هیچ گونه مبلغی برای خودرو مورد نظر پرداخت نکرده اید، یعنی پس از تحویل دادن خودرو به موسسه اجاره دهنده مبلغ ودیعه را تحویل می گیرید. به این ترتیب می‌ توانید سرمایه کلانی که می خواهید صرف خرید یک خودرو لوکس و لاکچری کنید را در کسب و کارهای دیگری به کار بگیرید و به سود و منفعت بیش تری برسید.

  1. معاف از هزینه های اضافی

وقتی شما مالک خودرو نیستید و آن را به صورت اجاره ای در اختیار دارید، پس بسیاری از هزینه های اضافی مانند تعمیر و تعویض قطعات یدکی خودرو از شما ساقط می شود، به طوری که وقتی اتومبیل شما دچار نقص فنی شود، تمامی هزینه های این مشکل از طرف شرکت اجاره دهنده برطرف خواهد شد. به این ترتیب هیچ گونه هزینه مازاد به شما تحمیل نمی شود.

  1. بیمه کردن خودرو

شرکت های اجاره دهنده از بیمه های گوناگون جهت خودروهای خود استفاده می کنند و هزینه این بیمه به عهده خود آن ها می باشد که شامل بیمه حوادث، بیمه بدنه، بیمه سرنشین و غیره است و در صورت تصادف یا بروز هر گونه حادثه ای شرکت‌ های بیمه‌ ای مربوطه خسارت های وارد شده را جبران می کنند، یعنی شما هیچ مبلغی را بابت بیمه خودرو نمی پردازید.

مقایسه سفر با اجاره خودرو و خودرو شخصی

معایب خودرو اجاره ای

اجاره کردن خودرو در کنار تمام مزایایی که با خود دارد قطعاً معایبی به همراه دارد که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

  1. داشتن کلیه شرایط لازم

موسسات اجاره دهنده شرایط و قوانینی را جهت اجاره خودرو در نظر می گیرند که افراد باید تمامی آن ها را پذیرفته و مطابق با آن خودرو مورد نظر را اجاره کنند. این شرایط عبارت هستند از:

  • داشتن مدارک ماشین و گواهینامه
  • داشتن کارت ملی
  • داشتن چک و سفته معتبر
  • ضمانت نامه کارمندی

پرداخت ودیعه برابر با نرخ به روز شده خودرو و غیره

یعنی شما در صورت نداشتن هر کدام از این موارد قادر نخواهید بود خودروهای گوناگون را اجاره کنید.

  1. پرداخت خسارت های وارده به اتومبیل

اگر شما خودرویی را از شرکت های ارائه دهنده اجاره کنید و در طول مدت زمانی که خودرو در دست شما است هر گونه آسیبی به خودرو برسد، جبران خسارت به عهده شما خواهد بود، بنابراین خودروهای اجاره ای نیاز به مراقبت بالایی دارند، چون معمولاً این خودروها از جمله خودروهای لوکس و لاکچری محسوب می‌ شوند و در صورت بروز هر گونه خسارتی هزینه های بالایی را برای شما خواهد داشت.

  1. پرداخت ودیعه

یکی از شرایط و مقررات اجاره خودرو پرداخت ودیعه مطابق با کل مبلغ به روز خودرو مورد نظر است که این مبلغ تا زمان تحویل دادن خودرو به موسسه در نزد آن ها خواهد ماند. بنابراین شما باید مبلغ را در اختیار داشته باشید تا آن را به عنوان ودیعه پرداخت کنید در غیر این صورت نمی تواند خودرو مورد نظر را اجاره کنید.

برای آگاهی بیش تر از نحوه اجاره خودرو، قوانین و مقررات شرکت های اجاره دهنده، مقایسه سفر با اجاره خودرو و خودروی شخصی و غیره می توانید به سایت آراد سیر مراجعه کرده و اطلاعات لازم در این خصوص را به دست بیاورید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *