قبل اجاره خودرو

قبل اجاره خودرو

تعداد قابل توجهی از گردشگران و مسافران تجاری اجاره ماشین را انتخاب می‌کنند تا بتوانند با راحتی بیشتری از شهری که به آن وارد شده‌اند بازدید کنند. آزادی حرکت، توانایی استفاده از حمل و نقل به صلاحدید خود و امنیت بالا مزایای این کار است.

 اغلب افراد قبل اجاره خودرو بدون راننده عجله دارند و اشتباهات متعددی مرتکب می‌شوند که در شرایط خاص به راحتی تبدیل به یک اتفاق ناخوشایند می‌شوند. بیایید بارزترین و مهم‌ترین نکات را در هنگام اجاره خودرو برای مقاصد شخصی بررسی کنیم.

مهم‌ترین نکات قبل اجاره خودرو

در اجاره خودرو ریسک نکنید. درست است که با این سرویس راحتی زیادی به دست می‌آورید؛ اما نکاتی هم هستند که توجه به آن‌ها قبل از اجاره ماشین ضروری است.

چک کردن ماشین قبل اجاره خودرو

سپرده تضمینی  وجوهی است که از شخصی که وسیله نقلیه را اجاره می‌کند گرفته می‌شود و  نوعی وثیقه و تضمین ایمنی خودرو هستند. مشکل اینجاست که هیچ سپرده واحدی وجود ندارد. سقف ودیعه توسط شرکت ارائه‌دهنده خودروهای اجاره‌ای تعیین می‌شود و به کلاس خودرو و هزینه اصلی آن بستگی دارد.

 اشکال در مورد سپرده، عدم وجود این بند در قرارداد، محاسبه فردی آن در محل است که برای مستأجر ناخوشایند است؛ زیرا او ممکن است مقدار وثیقه لازم را نداشته باشد.

صحیح‌ترین گزینه این است که اطلاعات مربوط به سپرده را از قبل مشخص کنید و مبلغ مورد نیاز را داشته باشید.

خرید بیمه برای ماشین اجاره‌ای

احتمال آسیب رساندن به ماشین اجاره‌ای زیاد است. تصادف، اقدامات مجرمان، وضعیت‌های فورس ماژور و… ممکن است اتفاق بیفتد. بیمه تقریباً همیشه در قیمت اجاره لحاظ می‌شود؛ اما معمولاً حداقل و برای تعداد محدودی از اقلام است. به خرید بیمه برای ماشینی که اجاره می‌شود توجه کنید.

قبل اجاره خودرو

قبل اجاره خودرو

در دفاتر فرودگاه ماشین کرایه نکنید

وقتی به چگونگی اجاره ماشین فکر می‌کنید، یک سؤال به همان اندازه مهم این است که کجا ماشین اجاره کنید. ما می‌دانیم که تحویل گرفتن ماشین خود در فرودگاه آسان است؛ اما چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که برای امتیاز تحویل گرفتن ماشین خود بلافاصله پس از پیاده شدن از هواپیما، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید.

 شرکت‌های اجاره‌دهنده باید هزینه‌هایی را در فرودگاهی که در آن تجارت می‌کنند جمع‌آوری کرده و بپردازند؛ بنابراین این هزینه‌ها را به مشتری منتقل می‌کنند. شما می‌توانید به سادگی با یک تاکسی تماس بگیرید تا شما را به مکانی برای کرایه ماشین که در فرودگاه نیست ببرد.

در جاده‌های آسفالته برانید

این ممکن است نکته بسیار واضحی به نظر برسد؛ اما توصیه ما را بشنوید. آژانس‌های کرایه‌ای زیادی وجود ندارند که هنگام رانندگی خودروی خود در خارج از جاده، هزینه اضافی دریافت نکنند و در خارج از جاده مجبور نیستید از میان گل و لای رانندگی کنید.

 فرض کنید در ساحل آفتابی هستید و می‌خواهید از قسمتی زیبا از ساحل بازدید کنید که دسترسی به جاده ندارد. همین امر در مورد رانندگی در یک منطقه علفزار نیز صدق می‌کند. هر دو از نظر فنی خارج از جاده هستند و اگر هر دو را رانندگی کنید، قرارداد اجاره خود را زیر پا می‌گذارید.

 اگر با خودروی کرایه‌ای خود در جایی که نباید رانندگی کنید در گل و لای گیر کردید، هزینه حذف و پاک‌سازی به عهده شماست.

قبل از بازگرداندن وسیله نقلیه باک را پر کنید

تعطیلات شما عالی بود؛ اما حالا وقت آن است که ماشین را بچرخانید و به خانه بروید. تنها مشکل این است که شما ماشین را با باک خالی برگردانید. آیا به آژانس اجاره اجازه می‌دهید آن را برای شما پر کند؟ مطمئناً، اما در نهایت می‌توانید دو، سه یا چهار برابر هزینه بیشتر برای آن بپردازید.

 همه ما می‌توانیم 10 دقیقه وقت بگذاریم تا باک را قبل از بازگرداندن ماشین شارژ کنیم. حتی اگر در حال حاضر در فرودگاه سوار شده اید، ارزش آن را دارد که بچرخید و یک پمپ بنزین محلی برای پر کردن آن پیدا کنید.

در صورت امکان، وسایل اضافی خود را بیاورید

گاهی اوقات یک سفر به چیزی بیش از یک ماشین نیاز دارد و شرکت‌های کرایه اتومبیل خدمات اضافی را برای تعطیلات شما ارائه می‌دهند، اما با پرداخت هزینه. برای صرفه‌جویی در هزینه این موارد اضافی، می‌توانید تعدادی از آنها را از خانه با خود بیاورید. هزینه اضافی برای صندلی ماشین کودک و بسته‌های اینترنت داخل ماشین وجود دارد. عوارض معمولاً در قیمت خودرو لحاظ می‌شود.

سخن پایانی

اجاره خودرو در تعطیلات تصمیم خوبی است که باعث امنیت و راحتی بیشتر خانواده می‌شود. ما نکاتی را که باید قبل اجاره خودرو مدنظر قرار دهید بررسی کرده‌ایم.

قبل اجاره خودرو

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *