رانندگی با شاسی بلند

خودروهای شاسی بلند در مقایسه با انواع معمولی تفاوت‌هایی دارند؛ به همین دلیل شاید بهتر باشد به رانندگی با آن‌ها مسلط شوید. این نوع ماشین‌ها بزرگ‌تر هستند و با دنده اتوماتیک کار می‌کنند که شاید چالش‌برانگیز باشد. در این مطلب به نکات رانندگی با شاسی بلند اشاره کرده و توضیح می‌دهیم.

همچنین: اجاره لندکروز

نکات مهم قبل از رانندگی با شاسی بلند

چند کار وجود دارد که می‌توانید از قبل انجام دهید تا به رانندگی با یک ماشین بزرگ‌تر عادت کنید.

  • ابتدا مطمئن شوید که عادات رانندگی خود را برای جا دادن وسیله نقلیه بزرگ‌تر تنظیم کرده‌اید؛ به‌عنوان‌مثال از پیچ‌های تند خودداری کنید و با سرعت کمتر به تقاطع‌ها نزدیک شوید.
  • یک پارکینگ یا گاراژ بزرگ برای تمرین پیدا کنید.
  • زمانی را صرف مطالعه نحوه رانندگی با یک ماشین بزرگ کنید و با کنترل‌های مختلف آشنا شوید.
  • تایرهای ماشین را بررسی کنید تا از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • باک بنزین را بررسی کرده و خودرو را به سوخت مناسب آن مجهز کنید.
  • مراقب سایر رانندگان در جاده باشید تا در نقطه کور شما قرار نگیرند.

رانندگی با شاسی بلند

نحوه رانندگی با شاسی بلند؛ تکنیک‌ها و استراتژی‌ها

آیا رانندگی با ماشین‌های بزرگ سخت‌تر است؟ پاسخ روشنی برای این سؤال وجود ندارد؛ زیرا این مورد به عوامل زیادی از جمله تجربه راننده و اندازه وسیله نقلیه بستگی دارد. برخی از افراد به دلیل وزن و حجم بیشتر، رانندگی با وسایل نقلیه بزرگ‌تر را دشوارتر می‌بینند؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است رانندگان باتجربه‌تری باشند و کنترل آنها آسان‌تر باشد. در نهایت به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

خودروهای شاسی بلند دارای نقاط کور هستند که از دید راننده پنهان می‌مانند؛ اما باید بسیار مراقب آن‌ها باشید. ارتفاع شاسی بلند سبب شده است تا راننده نقاط کور بیشتری داشته باشد. رانندگی و تمرین زیاد با این ماشین‌ها باعث می‌شود به‌مرورزمان تسلط بیشتری به دست بیاورید.

شاسی‌ها همچنین نسبت به خودروهای کفی وزن بیشتری دارند و به همین سبب نیز به سیستم ترمز و تعلیق قوی‌تری نیاز دارند تا با انرژی خود به موقع خودرو را متوقف کنند. بهتر در مورد اصول کاهش سرعت در هر کدام از موقعیت‌های خودرو در جاده تمرین بیشتری داشته باشید تا علاوه بر رانندگی ایمن قادر باشید خودرو را به موقع از حرکت نگه دارید.

ذکر این نکات از آن جهت الزامی است که برخی از رانندگان با این خودرو حرکات سریع و نمایشی انجام می‌دهند و در عین حال تسلطی به رانندگی با آن نیز ندارند. این موارد بسیار خطرناک هستند؛ بنابراین در شرکت‌های اجاره خودرو برای رانندگانی با سن کم‌تر از 21 سال یا کسانی که به رانندگی با شاسی بلند مسلط نیستند سرویس اجاره خودرو بدون راننده وجود ندارد. آن‌ها حتمأ باید با راننده ماشین را اجاره کنند.

شاید بپرسید چقدر طول می‎کشد تا به رانندگی عادت کنید؟ معمولاً چند روز طول می‌کشد تا به رانندگی با شاسی بلند عادت کنید؛ اما برای برخی افراد ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

نکته مهم دیگر نحوه دور زدن با شاسی بلند است. در هنگام دور زدن سرعت ماشین و اصطکاک تایرها با سطح ماشین را کاهش دهید. شما با این خودروها تا اندازه مشخصی می‌توانید فرمان را بچرخانید.

در آخر به این مورد اشاره می‌کنیم که خودرو در صورت داشتن سرعت مناسب دچار حادثه‌ای در پیج یا سایر قسمت‌های جاده نمی‌شود؛ بنابراین تنظیم سرعت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که حین رانندگی با شاسی بلند باید به آن دقت کنید.

اجاره خودرو شاسی بلند از آراد سیر

در شرکت اجاره خودرو آراد سیر انواع شاسی بلند ها برای اجاره خودرو موجود هستند. شما می‌توانید برای اجاره ماشین عروس مراجعه کرده و از میان تنوع بالای خودروها موردی را که به رویاهای شما نزدیک‌تر است انتخاب کنید. همچنین اجاره لندکروز نیز از همین شرکت با قیمت‌های مناسب امکان‌پذیر است. قیمت‌های انواع خودرو شاسی بلند اجاره‌ای روی سایت موجود است.

سخن پایانی

خودروهای شاسی طرف‌داران زیادی دارند و بیشتر افراد مشتاق رانندگی با آن‌ها هستند؛ اما نباید از این حقیقت غافل شد که این ماشین‌ها با انواع کفی متفاوت هستند. فراگیری نکات رانندگی با شاسی بلند قبل از اقدام به رانندگی با آن‌ها مهم است. در این مطلب ما این نکات را توضیح داده و تمرین با این ماشین را به رانندگان توصیه کرده‌ایم.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 2

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *