خسارت خودروی اجاره‌ای

خدمات اجاره خودرو از شرکت‌های تخصصی به طور فزاینده‌ای محبوبیت پیدا کرده‌اند. هنگام اجاره ماشین، افراد کمی ‌به این واقعیت فکر می‌کنند که ممکن است در هنگام رانندگی با ماشین درگیر یک حادثه رانندگی شوند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بیندازیم که در صورت تصادف در خودروی اجاره‌ای چه کاری باید انجام دهید و چگونه خسارت خودروی اجاره‌ای را پرداخت کنیم؟ آنچه باید قبل از سفر در نظر بگیرید تا عواقب ناخوشایند را به حداقل برسانید چیست؟

بلافاصله پس از تصادف چه باید کرد

اگر با ماشین اجاره ای با وسیله نقلیه دیگری برخورد کردید، اول از همه باید آرام باشید، حواس خود را جمع کنید و اقدامات زیر را انجام دهید.

  • مانند هر حادثه رانندگی دیگری، باید بایستید و چراغ‌های خطر را روشن کنید.سپس از ماشین پیاده شده و مطمئن شوید که ماشین شما برای کسی خطری ندارد.
  • یک کپسول آتش‌نشانی و مثلث‌های هشدار دهنده باید در صندوق عقب خودروی اجاره‌ای قرار داشته باشند.در دسترس بودن آنها باید قبل از شروع سفر بررسی شود. با آن‌ها آتش به وجود آمده را مهار کنید.
  • در صورت بروز تصادف در خودروی اجاره‌ای، برای ایمنی سایر کاربران جاده، تابلوهایی را جهت علامت‌گذاری صحنه تصادف قرار دهید.
  • قدم بعدی تماس سریع با بازرس پلیس راهنمایی و رانندگی است.این الزام اجباری است.
  • همچنین با شرکت اجاره خودرو تماس بگیرید و با جزئیات گزارش دهید که چه اتفاقی افتاده است.مدیر نه تنها در مورد اقدامات بعدی توصیه‌های لازم را خواهد کرد؛ بلکه به حل مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن کمک می‌کند.
  • توصیه می‌شود قبل از رسیدن پلیس راهنمایی و رانندگی، صحنه تصادف را بررسی کرده، خسارت را ارزیابی کرده و شاهدان تصادف را بیابید تا مقصر را شناسایی کنید.
  • هنگامی‌که بازرس گزارشی را تهیه می‌کند، خسارات ناشی از تصادف را با موارد ذکر شده در قرارداد اجاره ماشین مقایسه کنید.مواردی وجود دارد که شرکت مستأجر را به خاطر خسارتی که قبلاً خودرو داشته است مقصر می‌داند.

خسارت خودروی اجاره‌ای

چه کسی جبران خسارت خودروی اجاره‌ای را می‌پردازد؟

طبق قانون خسارات ناشی از تصادف توسط مسئول حادثه پرداخت می‌شود. به همین دلیل هر خودرویی باید دارای بیمه نامه اجباری باشد. اگر با خودروی اجاره‌ای تصادف کنید، بسته به اینکه چه کسی مقصر تصادف است در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

کلیه خودروهای شرکت‌های اجاره‌ای باید دارای بیمه‌نامه باشند. برای محافظت از خود، باید قبل از شروع سفر، بیمه‌نامه را به همراه سایر مدارک بررسی کنید. این سیاست می‌تواند روی کاغذ یا به صورت یک سند الکترونیکی باشد. بهتر است نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه را پرینت بگیرید و همراه داشته باشید.

 فقط داشتن یک بیمه نامه کافی نیست، نکته اصلی معتبر بودن آن است؛ بنابراین بررسی شرایط بیمه نیز مهم است. اگر مستأجر خودرو مقصر حادثه نباشد، پرداخت خسارت نیز به عهده او نخواهد بود. در این صورت بازرس پلیس راهنمایی و رانندگی گزارشی از حادثه رانندگی تهیه کرده و برای راننده گواهی صادر می‌کند.

در این صورت، شرکت اجاره خودرو به طور مستقل مسائل مربوط به اخذ مبالغ بیمه و تعمیر خودرو را حل می‌کند. اگر مقصر حادثه راننده خودرو اجاره‌ای باشد، عواقب آن طبق مفاد قرارداد مشخص می‌شود. تمام نکات ظریف مسئولیت رانندگان در صورت تصادف باید در قرارداد گنجانده شود.

 میزان خسارت مستأجر شامل جریمه برای نقض قوانین راهنمایی و رانندگی یا آسیب رساندن به خودرو خواهد بود. درصد میزان خسارت وارده به علاوه هزینه‌های مربوط به اجاره خودرو از فرد مستأجر اخذ خواهد شد.

اهمیت داشتن بیمه ماشین

تمامی‌شرکت‌های اجاره خودرو به مشتریان خود خرید بیمه را پیشنهاد می‌کنند. هزینه بیمه نامه به صورت ساعتی محاسبه شده و به نرخ اجاره اولیه خودرو اضافه می‌شود. اگر راننده مستأجر مقصر حادثه چنین بیمه نامه‌ای داشته باشد، خسارت ناشی از حادثه تحت پوشش بیمه است.

در صورت داشتن پوشش بیمه برای اجاره لندکروز و ماشین‌های دیگر ممکن است شرکت‌ها در صورت تصادف نیروهایی را به محل حادثه اعزام کنند که باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان شما می‌شود. در این صورت می‌توانید در محل تسویه کرده و بقیه مراحل را به نیروی شرکت اجاره خودرو بسپارید.

سخن پایانی

قبل از اجاره ماشین، باید به دقت در دسترس بودن تمام اسناد لازم را بررسی کنید و با محتوای آنها آشنا شوید. اگر الزامات شرکت را نقض نکنید و همچنین قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید و در جاده‌ها مراقب باشید، دیگر لازم نیست نگران یک رویداد بیمه شده باشید.

همچنین میتوانید برای اجاره ماشینی مطمئن و با قیمت مناسب به وبسایت آرادسیر مراجعه کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *