رنگ خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (1)

فهرست مطالب

رنگ خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟

رنگ خودرو چه اهمیتی دارد؟ چگونه می توانیم رنگ خودرو را سالم نگه داریم؟ چه عواملی باعث می شود رنگ خودرو از بین برود؟ راه های نگهداری از رنگ خودرو چیست؟ رنگ خودرو را چگونه می توان براق کرد؟ آیا می توان خش در رنگ خودرو را ترمیم کرد؟ ترمیم رنگ خودرو به چه معنی است؟

 رنگ خودرو به عنوان یکی از مهمترین عوامل زیبایی خودرو محسوب می شود. به نوعی می توان گفت که بخش عمده ای از زیبایی ظاهری هر خودرویی به رنگ آن وابسته است. بسیاری از خودروسازان معتبر دنیا سالانه سعی می کنند رنگ بندی جدیدی برای خودروهای خود ارائه دهند. زیرا این گروه از خودروسازان به خوبی می دانند که استفاده از رنگ خودرو های جذاب می تواند فروش آن ها را چند برابر کند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که رنگ ماشین به جز زیبایی و جذابیت کارایی های مهم دیگری نیز دارد. به نوعی می توانیم بگوییم که رنگ خودرو مسئول محافظت از بدنه خودرو نیز به حساب می آید. از این رو حفظ رنگ خودرو علاوه بر حفظ مسئله زیبایی می تواند در نگهداری بهتر از خودرو کارکرد مهمی داشته باشد. از طرف دیگر سالم بودن رنگ خودرو یکی از فاکتورهای مهم برای خرید و فروش خودرو و قیمت گذاری محسوب می شود. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که اگر رنگ ماشین زدگی یا خش داشته باشد و یا خودرو دچار رنگ پریدگی شود دچار افت قیمت می شود. این موضوع در خودروهای گران قیمت تر بیشتر خودش را نشان می دهد.

از این رو رانندگی و نگهداری خودرو خود به خود ریسک محسوب می شود. به نوعی می توانیم بیان کنیم که خودروی شما همواره در معرض خطرات مختلفی است. رنگ خودرو شما می تواند خیلی ساده در یک تصادف از بین برود و یا فردی مردم آزار در نیمه های شب خودروی شما را با چیزی نوک تیز خط کشی کند! همه این موارد می تواند خسارت هایی با ضرر مالی بالا به فرد وارد کند. این مسئله بسیار مهم باعث شده است که بسیاری به جای خرید ماشین و یا استفاده از خودروی شخصی خودشان سراغ استفاده از امکان ساده اما کاربردی به نام اجاره خودرو با راننده رفته اند.

رنگ خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (2)
رنگ خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (2)

رنگ خودرو و شرایط نگهداری آن

رنگ خودرو فارغ از این که یک جلوه زیبایی برای خودرو محسوب می شود به عنوان یک لایه محافظ مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو حفاظت از رنگ خودرو و شناسایی عوامل تخریب آن می تواند به حفظ سلامتی خودرو و البته حفظ ارزش آن کمک کند. چند عامل مهم باعث ایجاد تخریب رنگ ماشین می شود. شناخت این موارد می تواند به ما در حفظ ارزش و کیفیت خودرو کمک بسیاری کند. مهمترین عوامل خرابی رنگ خودرو عبارتند از:

نور خورشید: نور و گرمای خورشید در طول مدت زمان طولانی می تواند باعث خراب رنگ خودرو شود. در واقع باید در نظر داشته باشید که رنگ خودرو در هر صورت از مواد پلاستیکی ساخته شده است. از این رو گرمای بیش از اندازه می تواند باعث تخریب و از بین رفتن رنگ ماشین شود.

باران های اسیدی: یکی از مهمترین عوامل رنگ خودرو و بسیاری از لوازم فلزی و پلاستیکی در شهرهای بزرگ، بارهای اسیدی است. در واقع این باران ها محصول همان دود و غبار هایی است که در این شهرها وجود دارد. این باران ها به سبب خاصیت اسیدی خورندگی بالایی دارند و می توانند رنگ خودرو را طی چند وقت از بین ببرند.

شیره درختان: شیره درختان و فضولات پرندگان دارای رنگدانه های طبیعی و خاصی است. این رنگدانه ها اگر دیر از روی خودرو پاک شود عملا همواره به شکل یک لک بر روی بدنه خودرو قرار می گیرد. این مسئله ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

حشرات: احتمالا در مسافرتهای خارج شهر اثر حشرات مرده را بر بدنه خودروی خودتان دیده باشید. شاید برای شما عجیب باشد اما همین اثرات می تواند به عنوان یکی از عوامل مهم خرابی رنگ خودرو محسوب شود. به نوعی می توان گفت که بدن این حشرات اسیدی است و ماندن این آثار بر روی بدنه خودرو در طولانی مدت باعث خورندگی بدنه و رنگ خودرو می شود.

استفاده از دستمال خشک یا زبر: غالب کسانی که مالک خودرو هستند به خوبی می دانند که دستمال خشک و زبر می تواند به سادگی آب خوردن رنگ خودرو را تخریب کند. وقتی به همه این موارد نگاه می کنیم متوجه میشویم که نگهداری از یک خودرو تا چه اندازه می تواند سخت باشد. پس نظرات با اجاره خودرو بدون راننده چیست؟

رنگ خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (3)
رنگ خودرو را چگونه سالم نگه داریم؟ (3)

رنگ خودرو و راهکارهایی برای حفاظت از آن

بر اساس عوامل نابودی رنگ خودرو می توان راهکاری های محافظتی از آن را تا حدود زیادی حدس زد. استفاده از چادر ماشین هنگام پارک در زیر درختان و یا پارک زیر نور خورشید می تواند یکی از مهمترین راهکارهای حفاظت از رنگ خودرو محسوب شود. به طور کلی پیشنهاد می شود خودرو را اگر جایی خارج از محل مسقف پارک می کنید حتما از یک چادر ماشین استفاده کنید. به جز این استفاده از دستمال خیس و لطیف برای تمیز کردن خودرو می تواند طول عمر رنگ خودرو را افزایش دهد. نکته بسیار مهمی که در این بین وجود دارد این است که حتما بعد از بارش باران اقدام به شستن خودرو کنید. اگر فرصت این کار را ندارید خودرو را خشک کنید. همانطورکه باران ها غالبا حالت اسیدی دارند و همین مسئله برای از بین رفتن رنگ خودرو کافی است.

شاید فکر نمی کردید که رنگ خودرو هم برای خود شرایط و ویژگی های نگهداری خاصی داشته باشد. اما همانطور که می بینید تک تک اجزای خودرو برای خود شرایط خاصی دارد. همین مسئله باعث شده است که عملا بسیاری به جای خرید خودرو سراغ اجاره خودرو بروند.

شرکت آراد سیر یکی از معتبرترین شرکت ها در حوزه اجاره ماشین محسوب می شود. این شرکت تمامی موارد نگهداری و تعمیرات خودرو را بر عهده می گیرد و مشتری هیچ نگرانی در خصوص اجاره ماشین عروس یا انواع دیگر خودروها نخواهد داشت. حال به نظر شما اجاره ماشین منطقی تر از خرید خودرو نیست؟

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *