سرقت خودرو را به صفر برسانید (1)

فهرست مطالب

سرقت خودرو را به صفر برسانید

سرقت خودرو به چه معنی است؟ چگونه می توان سرقت خودرو را کاهش دهیم؟ آیا امکان به صفر رساندن احتمال سرقت خودرو وجود دارد؟ برای این که مانع از سرقت خودرو شویم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ آیا داشتن دزدگیر برای جلوگیری از سرقت خودرو کافی است؟

سرقت خودرو یکی از رایج ترین انواع سرقت در ایران و جهان محسوب می شود. در واقع با توجه به افزایش قیمت خودرو و قطعات مختلف آن احتمال سرقت خودرو و قطعات مختلف آن افزایش پیدا کرده است. این موضوع باعث شده است که عملا سرقت خودرو و قطعات آن خسارات های زیادی به مالک خودرو وارد کند. با توجه به این که احتمال پیدا شدن خودرو و سارق چندان بالا نیست و در صورت پیدا شدن وی نیز احتمال بازگشت خودرو و یا هزینه های مربوط به آن تقریبا ممکن نیست، عملا می توانیم بگوییم که بهترین راه این است که مانع از سرقت خودرو و قطعات آن شویم. اما چگونه؟

ریسک سرقت خودرو امروز به اندازه ای زیاد است که بسیاری تحمل آن را ندارند. بنابراین برخی از افراد به جای خرید خودرو از راهکارهای مختلفی مانند اجاره خودرو استفاده می کنند. در واقع در این مفهوم دیگر ریسک نگهداری و سرقت خودرو وجود ندارد و تمامی این ریسک ها متوجه شرکت اجاره دهنده خودرو است.

سرقت خودرو را به صفر برسانید (2)
سرقت خودرو را به صفر برسانید (2)

سرقت خودرو هیچگاه از بین نمی رود

سرقت خودرو را هیچگاه نمی توان متوقف کرد. در واقع شما هیچگاه و تحت هیچ شرایطی نمی توانید احتمال سرقت خودرو را از بین ببرید. این موضوع در خصوص برترین خودروهای دنیا با پیشرفته ترین سیستم های امنیتی نیز صادق است. بنابراین از هم اکنون باید این نکته را بدانید که هر کاری هم که بکنید و از هر امکان امنیتی که بخواهید استفاده کنید در نهایت احتمال سرقت خودرو شما همچنان وجود دارد.

از این رو بسیاری معتقد هستند که اگر آپارتمان شما دارای پارکینگ است بهترین و معتبرترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو و قطعات آن استفاده از پارکینگ می باشد. در واقع پارکینگ به صورت فیزیکی خودرو را از دسترس سارقان دور می کند و این می تواند احتمال سرقت آن را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا همه افراد و مالکان خودرو دارای پارکینگ هستند؟

کافی است سری به کوچه ها  خیابان های شهر بزنید. به خوبی متوجه می شوید که بیش از نیمی از مالکان خودروهای مختلف یا پارکینگ ندارند و یا از پارکینگ خودشان استفاده نمی کنند. بنابراین این دست از خودروها در برابر خطر بالقوه ای به نام سرقت قرار دارند. این مالکان هستند که عمدتا باید نگران این موضوع باشند که نکند خودرو آن ها یا برخی از قطعات مربوط به این خودرو سرقت شود.

در این چنین حالتی باید سراغ انواع ابزار های امنیتی رفت. مهمترین و کارآمدترین ابزارهایی که امروز در بازار وجود دارد دزدگیر، قفل فرمان، قفل کلاچ، قفل ecu و … است. هر کدام از این موارد می تواند درصدی به امنیت خودروی شما بیفزاید. همین موضوع نشان می دهد که شما برای تامین امنیت خودروی خود باید هزینه نسبتا قابل توجهی پرداخت کنید. این موضوع نشان می دهد که چرا در یک کشور اروپایی یا آمریکا بسیاری علاقه مند به استفاده از مفاهیمی مانند اجاره خودرو با راننده هستند.

سرقت خودرو را به صفر برسانید (3)
سرقت خودرو را به صفر برسانید (3)

سرقت خودرو و مسئله ای به نام زمان

سرقت خودرو مفهومی است که به شکل ناخودآگاه با مفهوم زمان عجین شده است. در واقع باید اینگونه گفت که آن چیزی که شما باید به واسطه آن به جنگ سارق بروید، اسلحه زمان است. بگذارید ساده تر بیان کنیم. هدف استفاده از انواع ابزارهای امنیتی مانند قفل فرمان، گرفتن توانایی سارق نیست، بلکه هدف اصلی گرفتن زمان از اوست.

در واقع یک سارق می تواند تمامی این موارد امنیتی را دور بزند و از هر کدام آن ها عبور کند. زیرا این کار سارق است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که عبور از تمامی این موارد امنیتی زمان بر است. هر چه قدر این زمان برای سارق طولانی تر باشد ریسک سرقت افزایش پیدا می کند و این خود به خود می تواند باعث شود که سارق از سرقت خودروی شما صرف نظر کند.

بنابراین مهمترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که تا جایی که می توانید زمان سرقت را طولانی تر کنید. این موضوع باعث می شود سارق از خودروی شما پشیمان شده و سراغ شکار دیگری برود. این نکته بسیار مهمی بود که می تواند استراتژی امنیتی خودروی شما را مشخص کند. حال شما می توانید از انواع دزدگیرها، قفل های مختلف، ردیاب و … بر اساس این استراتژی استفاده کنید.

سرقت خودرو را به صفر برسانید (4)
سرقت خودرو را به صفر برسانید (4)

آیا اجاره خودرو بدون راننده می تواند گزینه خوبی باشد؟

سرقت خودرو و هزینه هایی که می تواند داشته باشد عملا برای بسیاری از افراد صرفه اقتصادی ندارد. در واقع در یک جامعه سطح بالا افراد پیش از خرید خودرو به موارد مختلفی نگاه می کنند. یکی از این موارد که بسیار در تصمیم گیری آن ها تاثیرگذار است همین مسئله سرقت خودرو است. در واقع هزینه ها و ریسک هایی که برای این مسئله وجود دارد عملا می تواند باعث شود که فرد از خرید خودرو منصرف شود و به جای آن سراغ مفهوم جدیدتری به نام اجاره خودرو بدون راننده برود.

در ایران نیز شرکت هایی مانند آراد سیر شروع به این کار کرده اند. در واقع این شرکت با اجاره انواع خودرو، مانند اجاره ماشین عروس و … این امکان را برای شهروندان ایرانی فراهم کرده اند که بدون داشتن ریسک و هزینه های سرقت و سایر هزینه های جاری خودرو از امکانات خودرو بهره مند شوند. در واقع اجاره ماشین می تواند مفهومی در جامعه باشد که بتوان به عنوان یک نیاز اساسی به آن نگاه کرد. همانطور که در کشورهای اروپایی و آمریکایی این اتفاق رخ داده است و اجاره ماشین به عنوان یک نیاز عمومی و عادی در جامعه شناخته می شود. حال بر اساس تمامی این موارد و اطلاعاتی که به دست آوردیم به نظر شما کدام یک می تواند منطقی تر باشد، خرید خودرو و یا اجاره خودرو؟ از این جا به بعد تصمیم گیری با خود شماست.

 

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *