نکاتی هنگام اجاره خودرو

هنگام اجاره خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟ راحتی سفر با ماشین شخصی نکته مهمی است. تحرک، صرفه‌جویی در زمان، بدون پرداخت پول اضافی به رانندگان تاکسی مزیت‌هایی است که با اجاره خودرو به دست می‌آورید. اگر بودجه شما اجازه خرید ماشین را نمی‌دهد، اجاره خودرو بدون راننده فکر خوبی است. همچنین هنگامی که به تعطیلات یا یک سفر کاری می‌روید، اجاره ماشین یک راه عالی برای رفت و آمد در شهر یا کشور دیگری است.

کدام ماشین را برای اجاره انتخاب کنم؟

اینکه باید کدام نوع ماشین را کرایه کنیم بستگی به نیاز اجاره‌کننده و هدف سفر دارد. اگر برای حرکت سیار در سطح شهر به خودرو نیاز دارید، هاچ بک‌های کوچک با حجم موتور کم را انتخاب کنید. این انتخاب به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کمک می‌کند.

برای یک سفر طولانی با دوستان و خانواده، مینی‌بوس یا SUV مناسب است. پول را برای اجاره هدر ندهید و در صورت امکان مدل جدیدی را انتخاب کنید. ماشین باید راحت، قابل اعتماد و دارای حداکثر تجهیزات باشد. برای اجاره ماشین عروس یا ملاقات با شرکای تجاری در فرودگاه به یک ماشین اجرایی نیاز دارید؛ بنابراین بهتر است به خودروهای سدان فکر کنید.

اگر معیار اصلی انتخاب شما ظرفیت است، مینی‌بوس باربری برای حمل بارهای بزرگ، اثاثیه و اثاثیه همه مسافران مناسب است.

نکاتی هنگام اجاره خودرو

هنگام اجاره خودرو به چه نکاتی دقت کنیم؟

معیارهای مختلفی برای انتخاب خودروی اجاره‌ای وجود دارد. لازم است وضعیت ماشین را بررسی کنید. قبل از اینکه ماشین خود را تحویل بگیرید، به این نکات دقت کنید.

بررسی ظاهر خودرو

در هنگام اجاره خودرو لندکروز بدانید که بدنه ماشین نباید آسیب‌دیدگی، خط‌خوردگی، فرورفتگی یا خراش عمیق داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ نشانه‌ای از سایش روی دیسک‌ها وجود ندارد. این موضوع مهمی است؛ زیرا در زمان تحویل خودرو گواهی پذیرش را امضا می‌کنید و تمام کاستی‌های موجود در آن را می‌پذیرید. اگر چیزی از قلم افتاده باشد، در آینده  شما مسئول این خسارات خواهید بود.

بررسی جنبه‌های تکنیکی

مصرف روغن و سوخت، وضعیت سیستم‌های فرمان و ترمز و موتور ماشین را از مدیر بپرسید. اگر ماشینی را برای یک سفر طولانی مدت اجاره می‌کنید، بهتر است در نزدیک‌ترین ایستگاه خدمات، وضعیت فنی آن را بررسی کنید. آیا در حین بازرسی متوجه نشتی یا چشمک زدن نشانگرهای خود عیب‌یابی روی داشبورد شدید؟ بهتر است از اجاره چنین خودرویی خودداری کنید.

بررسی وضعیت لاستیک‌های ماشین

چرخ‌های ماشین باید به خوبی باد شده باشند. درجه ساییدگی آج کمتر از نصف حالت اولیه آن است. اجاره ماشین با چرخ‌های صاف توصیه نمی‌شود؛ زیرا رانندگی با چنین وسیله نقلیه‌ای امن نیست.

بررسی اتاق خودرو

هنگام اجاره خودرو مطمئن شوید که صندلی‌ها آسیب جدی ندیده باشند. وضعیت کار تنظیم ارتفاع، موقعیت فرمان و صندلی راننده را بررسی کنید. هنگامی که خودرو تمام معیارهای فوق را داشت، انجام یک تست رانندگی کوتاه نیز مهم است. این تنها راهی است که در نهایت می‌توانید از قابلیت سرویس‌دهی آن مطمئن شوید.

بررسی سایر ویژگی‌های خودرو هنگام اجاره

هنگام اجاره خودرو لازم است این نکات را مد نظر قرار دهید.

  • اگر به تهویه‌مطبوع، ناوبری یا سایر گزینه‌های پولی نیاز ندارید، لطفاً از قبل به شرکت اجاره خودرو اطلاع دهید تا مبلغی بایت آن‌ها پرداخت نکنید.
  • از طریق شرکت مطلع شوید که برای اجاره به چه مدارکی نیاز است و آیا ودیعه ارائه می‌شود یا خیر.
  • قرارداد را با دقت بخوانید.در قرار داد شرایط اجاره، جریمه در صورت تصادف و سایر مواردی را که ممکن است هزینه‌های مالی اضافی را تحمیل کنند، ذکر می‌شود.
  • پس از انعقاد معامله، مهم است که دردسترس‌بودن تمام مدارک لازم مانند گواهی ثبت‌نام، گواهی ثبت‌نام خودرو بررسی شود.
  • توجه به نوع بیمه و انتخاب خودرو با بیمه کامل در برابر حوادث جاده‌ای توصیه می‌شود.

از چه شرکتی ماشین کرایه کنیم؟

هنگام اجاره خودرو از آراد سیر، نظرات سایر مشتریان را در اینترنت به دقت بخوانید. این کار به کسب اطلاعات بیشتر هم در مورد خود شرکت ما و هم در مورد وضعیت فنی خودروهای آن کمک می‌کند. وقت بگذارید و پیشنهادهای مختلف را با دقت مطالعه کنید.

تمام بندهای قرارداد را با جزئیات بخوانید. به پاراگرافی که در مورد غرامت پولی در صورت خرابی خودرو صحبت می‌کند توجه ویژه‌ای داشته باشید. لطفاً بررسی کنید که اطلاعات شخصی شما به درستی وارد شده باشد.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که پس از تحویل خودرو، تمام مسئولیت ایمنی آن بر عهده شماست. هنگام استفاده از خودرو، باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید و شرایط اجاره و بندهای قرارداد را نقض نکنید. در غیر این صورت، خطر تحمیل هزینه‌های مالی جدی وجود دارد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *